دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی بر افزایش کیفیت زندگی و کاهش طلاق عاطفی (1400) / داشاب ، الهه، نویسنده بازکردن سند0454.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهداشاب ، الهه، نویسنده
عنوان :اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی بر افزایش کیفیت زندگی و کاهش طلاق عاطفی
تکرار نام مولف :الهه داشاب
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1400
صفحه شمار:103ص
شناسه افزوده :دیبا ، مریم، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
رویکرد واقعیت درمانی ؛ کیفیت زندگی ؛ طلاق عاطفی
چکیده :پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی برافزایش کیفیت زندگی و کاهش طلاق عاطفی زنان انجام شد. در این مطالعه از روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد، جامعه آماری این پژوهش زنان متاهل عضو در بسیج، واقع در منطقه 17 شهر تهران در سال 1399 بودند، که از طریق نمونه گیری در دسترس اعضا انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دوگروه آزمایش وکنترل قرار گرفتند. بعد از انجام پیش آزمون در دو گروه کنترل و آزمایش، مداخله آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی برگرفته از پروتکل پارسه در8 جلسه 45 دقیقه‌ای به صورت مجازی (بدلیل بیماری کرونا) برای گروه آزمایش انجام شد، در حالیکه گروه کنترل هیچ مداخله‌ای دریافت نکرده. همچنین داده‌های بدست آمده از روش آماری تحلیل کواریانس بررسی شدند و نشان داده شد که اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی بر افزایش کیفیت زندگی وکاهش طلاق عاطفی در سطح (p<0.05) معنادار بوده است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9600
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0454MA /454 1400 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :7