دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

پیش بینی شاخص های اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی بر اساس نشانگرهای زیستی و شناختی (1401) / تسلطی مجرد ، محدثه، نویسنده -x-x-x-x-
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهتسلطی مجرد ، محدثه، نویسنده
عنوان :پیش بینی شاخص های اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی بر اساس نشانگرهای زیستی و شناختی
تکرار نام مولف :محدثه تسلطی مجرد
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1401
صفحه شمار:107ص
شناسه افزوده :پیریایی ، صالحه، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
نشانگر زیستی ؛ نشانگر شناختی ؛ اختلال نقص توجه
چکیده :هدف پژوهش حاضر پیش بینی نقش نشانگرهای زیستی و شناختی در شاخص‌های اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی است. روش این پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری کلیه کودکان 5-11 سال شهرتهران که در سال 1401 به تعداد187 نفر ازآنها به شیوه هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند بود. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزارهای توالی یابی DNA و آزمون مقیاس درجه بندی کانرز (فرم والدین) و پرسشنامه کارکردهای اجرایی بریف (BRIEF) فرم والدین استفاده شد. در تجزیه و تحلیل داده‌ها از آماره‌های توصیفی و استنباطی جهت تحلیل داده‌ها استفاه شد. یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد که هیچ گونه همبستگی میان شاخص‌های اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی بر مبنای نشانگرهای زیستی و شناختی مشاهده نشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد، نقش عوامل محیطی در شکل گیری شاخص‌های اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی در افراد تا حدودی بیش از عوامل ژنتیکی است. بدین معنا که محیط مناسب و غنی و رشد یافته در رفع و بهبود این اختلال و بهبود عملکردهای اجتماعی، تحصیلی و فرهنگی در جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. که این نتایج یافته‌های نوینی را نسبت به پژوهش‌های پیشین ارائه داد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9560
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0414MA /414 1401 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :15