دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

کاربرد پذیری ریاضیات در زندگی روزمره ی دانش آموزان آهسته گام با تاکید بر کتابهای درسی دوره ی ابتدایی (1397) / عباسی ، مریم، نویسنده بازکردن سند0397.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهعباسی ، مریم، نویسنده
عنوان :کاربرد پذیری ریاضیات در زندگی روزمره ی دانش آموزان آهسته گام با تاکید بر کتابهای درسی دوره ی ابتدایی
تکرار نام مولف :مریم عباسی
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1397
صفحه شمار:188ص
شناسه افزوده :ساویزی ، بهناز، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
کاربرد پذیری ؛ دانش آموزان آهسته‏ گام
چکیده :هدف از آموزش ریاضیات به دانشآموزان آهستهگام در دوره ابتدایی این است که با مفاهیم و اصطلاحات ریاضی آشنا شوند تا بتوانند آنها را در زندگی روزمره در زمینه مفاهیم و مهارتهای عددی و توانایی بکارگیری مفاهیم عددی، واحدهای اندازهگیری و تاحدودی هم هندسه به کار برند(به نقل از اخواست، 1388). با این هدف که در آینده بتوانند کارهایی از قبیل استفاده از دسته چک، خرید خواروبار و یا محاسبه با ماشین حساب و فعالیتهایی از این دست را در زندگی روزمره انجام دهند(شریفی درآمدی، 1381 به نقل از اخواست، 1388). هدف از انجام این پژوهش بررسی کاربردپذیری ریاضیات در زندگی روزمرهی دانشآموزان آهستهگام دورهی ابتدایی میباشد. به منظور بررسی تحقق اهداف کاربردپذیری در زندگی روزمره، محتوای کتابهای ریاضیات مقطع ابتدایی دانشآموزان آهستهگام(شش پایه) مورد تحلیل قرار گرفت. در بخش دیگری از تحقیق، نظرات کارشناسان، معلمان و والدین بر اساس مصاحبههای انجام شده مورد ارزیابی قرار گرفت. مصاحبه با معلمان در دو مقطع زمانی ابتدا و انتهای سال تحصیلی 97-96 صورت پذیرفت. بخش تحلیل کتاب و ارزیابی نظرات سرپرستان، معلمان و والدین بر مبنای چهار محور کاربردی: پول، خوانش زمان، خوانش تاریخ و تقویم و اندازه گیری(طول و جرم) انجام گرفت. ابتدا بر اساس چندین مطالعهی صورت گرفته و استانداردهای آموزشی کشورهایی مانند سنگاپور، انگلیس، آمریکا و آفریقای جنوبی، عناصری برای تدریس و آموزش مناسب زمان و اندازهگیری استخراج شد و جداول مربوطه در اختیار دو ارزیاب)به جز خود محقق(قرار گرفت و بر اساس آن کتابهای ریاضی نیازهای ویژه شش پایهی دبستان مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان میدهد دانشآموزان بحث تقویم خوانش تاریخ روز، تاریخ تولید و انقضا و یافتن تاریخ تولد روی تقویم، از مهارتهایی است که دانشآموزان خوب و سریع یاد میگیرند. اما در محاسبهی بازه و فاصلهی زمانی روی تقویم(مقدار زمان مانده و گذشته) عموما مشکل دارند. در مبحث پول دانشآموزان قادر به تشخیص اسکناسهای رایج هستند. قیمت روی اجناس، اگر تعداد ارقام زیاد(مثلا بالاتر از 5 رقم) نباشد را میخوانند اما محاسبه و باز پس گرفتن باقیمانده پول برای شان دشوار است. آنها در تبدیل واحدها، خوانش 5 تایی روی ساعت، نزدیکترین زمان مانده و زمان گذشته به دقیقه، تخمین زمان، خوانش زمان بین دو ساعت،تخمین طول، انباشتگی طول، تشخیص انطباق صفر خطکش و شی مورد اندازهگیری مشکل دارند
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9548
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0397MA /397 1397 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :9