دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارتهای خوانداری و نوشتاری دانش آموزان پایه اول ابتدایی(مورد مطالعه:شهرستان پاکدشت) (1400) / شفیعی ، زهرا، نویسنده بازکردن سند0371.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهشفیعی ، زهرا، نویسنده
عنوان :آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارتهای خوانداری و نوشتاری دانش آموزان پایه اول ابتدایی(مورد مطالعه:شهرستان پاکدشت)
تکرار نام مولف :زهرا شفیعی
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1400
صفحه شمار:173ص
شناسه افزوده :امینی زرین ، علیرضا، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
آسیب‌شناسی ؛ مهارت خوانداری و نوشتاری ؛ آموزش غیرحضوری ؛ پایه اول ابتدایی
چکیده :هدف از انجام این پژوهش، آسیب‌شناسی آموزش غیرحضوری مهارت‌های خوانداری و نوشتاری پایه اول ابتدایی در شهرستان پاکدشت بود. با توجه به‌عنوان پژوهش روش کیفی مناسب‌تر و نتیجه بخش‌تر بود که با استفاده از نظریه زمینه‌ای تجدید نظر شده اشتراس و کوربین انجام شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها و توصیف و تبیین آن‌ها، از نوع تحقیقات توصیفی بوده است. برای گردآوری اطلاعات از روش نمونه‌گیری هدفمند تا اشباع نظری و تهیه پرسشنامه نیمه ساختار یافته استفاده شده است، که با کمک این روش مصاحبه با 15 نفر از معلمان پایه اول شهرستان پاکدشت صورت گرفت و روند مصاحبه زمانی متوقف شد که اطلاعات جدید بدست نیامد، در این زمینه از نظرات 7 نفر از متخصصان و کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دفتر تالیف کتب درسی نیز استفاده شد. در ادامه یافته‌های مربوط به مصاحبه‌ها با روش کدگذاری اشتراس و کوربین مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. روایی ابزار تایید شده و پایایی پژوهش نیز با توجه نظرات متخصصان و افراد آگاه در رابطه با تایید تفسیر پژوهشگر از یافته‌ها و حفظ و نگهداری یادداشت‌ها و جزییات مربوطه مورد تایید قرار گرفت. عمده‌ترین یافته‌های پژوهش بیانگر آن است که آموزش مهارت خوانداری و نوشتاری به شیوه غیرحضوری در پایه اول ابتدایی دارای آسیب و مشکلات مختلفی است، و نظام آموزشی اگرچه سعی کرده تا شرایط مناسبی فراهم کند اما آموزش غیرحضوری این مهارت به دلیل مشکلات عمده از قبیل: دشواری در فرایند پوشش‌دهی اهداف، ارائه محتوا، اجرا، و ارزشیابی، عدم تجهیزات و امکانات زیر ساختی، مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و آموزشی و... موفق نبوده است. نتایج پژوهش می‌تواند در بهبود یا اصلاح کیفیت آموزش غیرحضوری مهارت خوانداری و نوشتاری مورد استفاده قرار گیرد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9522
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0371MA /371 1400 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :21