اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش آموزان دختر متوسطه دوم (1400) / امیری ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه امیری ، فاطمه، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش آموزان دختر متوسطه دوم تکرار نام مولف : فاطمه امیری ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 94ص شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده ؛ اهمال کاری تحصیلی ؛ خودکارآمدیچکیده : پژوهش حاضر، با هدف تعیین اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال¬کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش¬آموزان دختر متوسطه دوم انجام شد. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم دبیرستان جوادالائمه شهرستان بهارستان 2 میباشد که در سال تحصیلی 99-1400 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوم بودندکه با روش نمونه گیری در دسترس براساس ملاکهای مورد نظر پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه 90 دقیقه ای مداخله غلبه بر درماندگی آموخته شده دریافت کردند و گروه کنترل در لیست انتظار ماندند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده در پژوهش، خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران و پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم بود. نتایج تجزیه و تحلیل کواریانس نشان داد که تفاوت معناداری بین دوگروه آزمایش و کنترل در اهمال کاری تحصیلی و خودکارآمدی وجود دارد. یافته ها نشان دادند که آموزش غلبه بر درماندگی آموخته¬شده بر کاهش اهمال کاری تحصیلی و مولفه های آن شامل اهمال کاری در آماده شدن برای امتحان، آماده شدن برای تکالیف و آماده شدن برای پروژه های پایان ترم تاثیر دارد (P>0.05) همچنین آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر افزایش خودکارآمدی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد (P>0.05). یافته های این پژوهش کارایی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته¬شده بر اهمال کاری تحصیلی و خودکارآمدی را نشان می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود روان شناسان و درمانگران از این روش جهت ارتقای خودکارآمدی و کاهش اهمال کاری تحصیلی نوجوانان دختر استفاده نمایند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9562 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0416 MA /416 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود بررسی میزان خودکارآمدی دانشجویان دانشگاههای دخترانه مطالعه موردی: دانشجویان دانشکده رفاه (1396) / لطیفی پور ، حمیده، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه لطیفی پور ، حمیده، نویسنده شماره بازیابی : BD /122 1396 عنوان : بررسی میزان خودکارآمدی دانشجویان دانشگاههای دخترانه مطالعه موردی: دانشجویان دانشکده رفاه تکرار نام مولف : حمیده لطیفی پور ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1396 صفحه شمار: 36 ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید (1360 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خودکارآمدی ؛ انگیزه ی پیشرفت ؛ دانشکده رفاهلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=6890 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0122 BD /122 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه تقی زاده ، فاطمه، نویسنده عنوان : شناسایی ابعاد سرمایه های روانشناختی همسران شهدای مدافع حرم تکرار نام مولف : فاطمه تقی زاده ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 131ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید (1360 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سرمایه های روانشناختی ؛ معنویت گرایی ؛ خودکارآمدی ؛ خوشبینی ؛ آرمانگراییچکیده : هدف اصلی این پژوهش شناسایی و توصیف ابعاد سرمایه¬های روانشناختی همسران شهدای مدافع حرم از طریق فهم عمیق ماهیت و معانی تجارب زیستة ایشان می¬باشد. محقق با استفاده از روش کیفی پدیدارشناسی، از طریق مصاحبه¬های عمیق نیمه¬ساختاریافته و طرح 7 پرسش کلی و فاقد سوگیری که اعتبار آنها مورد تأیید اساتید صاحب¬نظر، قرار گرفته بود، فرایند اجرای مصاحبه¬ها را با تعداد 8 نفر از مصاحبه¬شوندگان با رضایت کامل آنها، بصورت عمیق و همدلانه، تاحصول اشباع نظری به پیش برد. با اتمام مرحلة جمع¬آوری اطلاعات و پیاده¬سازی داده¬ها، فرایند تحلیل با استفاده از روش تحلیلی کلایزی انجام شد که از این میان 546 کد اولیه، 53 تم یا زیرمقوله، 20 خوشه¬تم یا مقوله و 8 مؤلفة اصلی تشکیل¬دهندة سرمایه¬های روانشناختی، شامل مؤلفه¬های معنویت¬گرایی، تاب-آوری، امیدواری، خوش¬بینی، خودکارآمدی، حمایت¬گری، آرمان¬گرایی و عشق¬ورزی از طریق استقراء و از دل داده¬های ناب و دست اول استخراج و تلاش شد توصیفی جامع و فاقد ابهام از پدیدة مورد بررسی ارائه شود. جهت معتبرسازی یافته¬ها، از روش اعتبار پاسخگو استفاده شد. یافته¬ها نشان داد، تمامی هشت بُعد اصلی تشکیل¬دهندة سرمایه¬های روانشناختی، بطورمستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر ارتباط دارند و این تأثیر و تأثُّر متقابل و هم¬افزا، در یک قالب حلقوی و دَوَرانی، گویای رابطة تعاملی و رفت و برگشتی ابعاد مختلف می¬باشد. در این میان، اگرچه هیچ¬یک از سرمایه¬ها به لحاظ وجودی بر دیگری تقدم و تأخری ندارند، اما آنچه که از معنا و مفهوم اصلی یا به عبارت دیگر از فضا و اتمسفر حاکم بر تجارب زیستة این زنان برداشت شد، غلبة معنویت¬گرایی خداجویانه بود که بر تمامی هفت شاخص¬ دیگر استخراج شدة سرمایة روانشناختی این بانوان، تأثیر کاملاً مشهودی داشت و همة این ابعاد را رنگ و بوی خدایی داده بود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9559 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0413 MA /413 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود