اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران (1399) / رحمانی ، غزاله، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحمانی ، غزاله، نویسنده عنوان : اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران تکرار نام مولف : غزاله رحمانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 153ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید، استاد راهنما موضوعها : اصفا
روش مهارت آموزی کودک ؛ عزت نفس ؛ تنظیم هیجانیچکیده : هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران می باشد. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند.
در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند. این پژوهش براساس الگوی مهارت آموزی کودک راه حل محور طی شش جلسه ی 60 دقیقه ای و در طول 6 هفته اجرا گردید و پروتکل گام به گام این پژوهش مبتنی بر الگوی پانزده مرحله ای دکتر بن فورمن بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل دیداری استفاده شد. تحلیل دیداری نمودار در طرحهای آزماشی تک آزمودنی در دو سطح انجام میشود، تحلیل درون موقعیتی و تحلیل بین موقعیتی. در این پژوهش جهت بررسی اثر بخشی روش بکار برده شده از روش A-B-A و فرمول درصد بهبودی استفاده شد.
نتایج تحلیل فرضیه اول پژوهش نشان داد که با توجه به درصد بهبودی 66/91 در متغیر عزت نفس، آموزش روش راه حل محور کودک بر افزایش عزت نفس کودکان موثر است. نتایج تحلیل فرضیه دوم نیز نشان داد که درصد بهبودی متغیز تنظیم هیجان طی انجام این پژوهش عدد 74 بوده است که از این میزان می توان پذیرفت آموزش به شیوه ی راه حل محور بر تنظیم هیجان کودکان نیز تاثیر داردلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9615 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0469 MA /469 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش الگوهای ارتباطی خانواده درمانی ستیر بر عزت نفس و انطباق پذیری و همبستگی خانواده به شیوه اجتماع پژوهشی (1399) / غلامعلی ، آزاده، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه غلامعلی ، آزاده، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش الگوهای ارتباطی خانواده درمانی ستیر بر عزت نفس و انطباق پذیری و همبستگی خانواده به شیوه اجتماع پژوهشی تکرار نام مولف : آزاده غلامعلی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 156ص شناسه افزوده : دیبا واجاری ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
الگوهای ارتباطی خانواده درمانی ستیر ؛ عزت نفس ؛ انطباق پذیری و همبستگی خانواده ؛ اجتماع پژوهشیچکیده : پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش الگوهای ارتباطی خانواده درمانی ستیر بر عزت نفس و انطباق پذیری و همبستگی خانواده به شیوه اجتماع پژوهشی و با روش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه زوجین شهر تهران که یک سال از ازدواج آنها گذشته و دارای حداقل یک فرزند بودند، تشکیل دادند. نمونه پژوهش شامل 14 زوج بودند که به روش نمونه گیری داوطلبانه به فراخوان پاسخ مثبت داده و به صورت گمارش تصادفی 7 زوج در گروه آزمایش و 7 زوج در گروه کنترل قرار داده شد. مداخله به شکل آموزش گروهی الگوهای ارتباطی خانواده درمانی ستیر و به شیوه اجتماع پژوهشی بر روی گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه عزت نفس آیزنک و مقیاس ارزیابی انطباق پذیری و همبستگی خانواده (FACES-III) بود که زوج ها در مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری به پرسش های آن ها پاسخ دادند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس آمیخته ساده (S.M.D.ANOVA) استفاده شد.
یافته های پژوهش حاضر نشان داد که بین گروه آزمایش و کنترل از لحاظ عزت نفس و انطباق پذیری و همبستگی خانواده تفاوت معنا داری وجود دارد (05/0 P≤)، در نتیجه با اطمینان 95% می توان گفت که آموزش الگوهای ارتباطی خانواده درمانی ستیر به شیوه اجتماع پژوهشی باعث افزایش عزت نفس و انطباق پذیری و همبستگی خانواده می شودلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9567 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0421 MA /421 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش گروهی با رویکرد واقعیت درمانی بر عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان پاکدشت (1397) / زبده گلدیانی ، نجمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه زبده گلدیانی ، نجمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /209 1397 عنوان : اثربخشی آموزش گروهی با رویکرد واقعیت درمانی بر عزت نفس دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان پاکدشت تکرار نام مولف : نجمه زبده گلدیانی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 123ص شناسه افزوده : دیبا واجاری ، مریم، استاد راهنما دارابی ، بهزاد، استاد مشاور موضوعها : اصفا
واقعیت درمانی ؛ عزت نفس ؛ عزت نفس خانوادگی ؛ عزت نفس اجتماعی ؛ عزت نفس تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8103 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0209 MA /209 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش گروهی نظریه انتخاب بر تاب آوری و عزت نفس کودکان کار (1398) / مهدوی زاده ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه مهدوی زاده ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /304 1398 عنوان : اثربخشی آموزش گروهی نظریه انتخاب بر تاب آوری و عزت نفس کودکان کار تکرار نام مولف : فاطمه مهدوی زاده ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1398 صفحه شمار: 162.ص شناسه افزوده : دیبا واجاری ، مریم، استاد راهنما جعفری ، میرسعید، استاد مشاور موضوعها : اصفا
عزت نفسلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8946 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0304 MA /304 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود بررسی تاثیر اشتغال مادران بر عزت نفس فرزندان دختر دبیرستان دوره اول نبوت منطقه 4 تهران (1397) / ملک محمدی ، مرضیه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ملک محمدی ، مرضیه، نویسنده شماره بازیابی : BD /184 1397 عنوان : بررسی تاثیر اشتغال مادران بر عزت نفس فرزندان دختر دبیرستان دوره اول نبوت منطقه 4 تهران تکرار نام مولف : مرضیه ملک محمدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 48ص شناسه افزوده : دیبا واجاری ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
اشتغال مادران ؛ عزت نفس ؛ دبیرستان دوره اول نبوتلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7787 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0184 BD /184 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه کریمان ، مریم، نویسنده شماره بازیابی : BD /241 1397 عنوان : بررسی تاثیر مهارت های ارتباطی بر عزت نفس افراد منطقه هفت تهران تکرار نام مولف : مریم کریمان ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 30ص شناسه افزوده : اله داد ، رضوان، استاد راهنما موضوعها : اصفا
مهارت های ارتباطی ؛ عزت نفسلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8281 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0241 BD /241 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود رابطه عزت نفس و پرخاشگری در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان نظرآباد (1397) / آزاد فلاح ، عاطفه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه آزاد فلاح ، عاطفه، نویسنده شماره بازیابی : BD /145 1397 عنوان : رابطه عزت نفس و پرخاشگری در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان نظرآباد تکرار نام مولف : عاطفه آزاد فلاح ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 114 ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید، نویسنده موضوعها : اصفا
عزت نفس ؛ پرخاشگریلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7690 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0145 BD /145 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه سعدیپور ، اسماعیل (1346 -) شماره بازیابی : BF723 /ع4 ب9 1387 عنوان : روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان تکرار نام مولف : اسماعیل بیابانگرد ناشر: تهران : انتشارات انجمن اولیا و مربیان سال نشر : 1387 فروست : انتشارات انجمن اولیا و مربیان ؛ شماره انتشار 66 صفحه شمار: 142 ص ویژگی : جدول، نمودار شابک/شاپا 978-964-451-023-6 قیمت : 12000 ریال موضوعها : اصفا
عزت نفس کودکان ؛ عزت نفس ؛ عزت نفس نوجوانانلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=2991 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 4671 BF723 /ع4 ب9 1387 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه برنز ، دیوید، نویسنده عنوان : شناخت درمانی روان شناسی افسردگی:فنون و شناخت شخصیت و تغییر آن تکرار نام مولف : فنون و شناخت شخصیت و تغییر آن ناشر: تهران : دایره سال نشر : 1369 صفحه شمار: 429ص شابک/شاپا 978-964-902615--2 قیمت : 21000ریال شناسه افزوده : قراچهداغی ، مهدی (1326 -)، مترجم موضوعها : اصفا
تحول در روان درماني ؛ عزت نفس ؛ افسردگی ؛ موانع روحي و رشد شخصيلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9695 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 13931 RC554 /د9ش9 1369 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود پیش بینی خلاقیت براساس مهارت اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران (1400) / آرزو باقریان، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه آرزو باقریان، نویسنده عنوان : پیش بینی خلاقیت براساس مهارت اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران تکرار نام مولف : آرزو باقریان ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 137ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خلاقیت ؛ مهارتهای اجتماعی ؛ عزت نفس ؛ خود کنترلی ؛ ابراز وجودچکیده : پژوهش حاضر به پیش بینی سهم مهارت اجتماعی وعزت نفس برخلاقیت دانش آموزان پنجم ابتدایی می پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی استروش این تحقیق همبستگی از نوع پیش بین است. جامعه آماری پژوهش شامل 31720 نفر از دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران است با روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای افراد نمونه انتخاب شدندکه با استفاده از جدول کرجسی مورگان حجم نمونه آماری 273نفر برآورد شد و افراد مورد مطالعه 321نفر که 121نفردختر و 183نفرپسراز شهرستان های شهریار، ملارد،دماوند و ورامین بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات از طریق سه پرسشنامه ، خلاقیت عابدی(1372)، پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت نسخه دانش آموزی (1990)وپرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (1965) است. پرسشنامه خلاقیت عابدی دارای 60 عبارت که شامل 4 خرده آزمون ،پرسشنامه مهارت اجتماعی دارای 27عبارت که شامل 4مولفه و پرسشنامه عزت نفس شامل 10عبارت می باشدروایی پرسشنامه ها به شیوه روایی صوری و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردید. از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و آزمونTبرای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده و محاسبات آماری با نرم افزار SPSS انجام شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد بین خلاقیت و مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B مهارت اجتماعی و خلاقیت را 571/0 درصد مشخص کرد. بدین معنا که حداقل با 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد نمره خلاقیت با مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد. همچنین بین خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B عزت نفس و خلاقیت 3/0 درصد مشخص کرد. بدین معناکه حداقل بانمره 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد که نمره خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9524 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0373 MA /373 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی شماره بازیابی : BF575 /الف6الف4 1388 عنوان : اراده کن، میتوانی: اعتماد به نفس، مهمترین عامل رشد فردی تکرار نام مولف : زیر نظر هیئتعلمی طرح آموزش مکاتبهای علیاصغر احمدی، محمدرضا شرفی، رضاعلی کرمی ناشر: مشهد : آستان قدس رضوی، موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی سال نشر : 1388 ناشر دیگر : انتشارات قدس رضوی فروست : کتاب جوان صفحه شمار: 59 ص ویژگی : مصور، جدول ابعاد : 14×5/14 سم قیمت : 10000 ریال یادداشت چاپ پنجم
کتابنامه: ص. 59شناسه افزوده : احمدی ، علیاصغر (1334 -)، ناظر موسسه انتشاراتی قدس رضوی شرفی ، محمدرضا (1337 -)، ناظر کرمی ، رضاعلی (1339 -)، ناظر موضوعها : اصفا
اعتماد به نفس ؛ خودسازی ؛ عزت نفس ؛ راه و رسم زندگی ؛ عزت نفس-- جنبههای مذهبیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7257 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 10308 BF575 /الف6 الف4 1388 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود خودباوری و ارتباط آن با موفقیت در زندگی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال (1378) / ابوطالبی ، تقی (1346 -)، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ابوطالبی ، تقی (1346 -)، نویسنده شماره بازیابی : BF697/5 /ع4الف2 1378 عنوان : خودباوری و ارتباط آن با موفقیت در زندگی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تکرار نام مولف : نویسنده تقی ابوطالبی ناشر: تهران : نذیر سال نشر : 1378 صفحه شمار: [210] ص قیمت : 12000ریال یادداشت پشت جلد بهانگلیسی .Self - Acceptance and achievement in life span
کتابنامه ص. [210 - 208]؛ همچنین بهصورت زیرنویسموضوعها : اصفا
عزت نفس ؛ عزت نفس-- جنبههای مذهبی ؛ اعتماد به نفس ؛ موفقیتلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7417 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 10537 BF697/5 /ع4 الف2 1378 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود