![]()
اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران (1399) / رحمانی ، غزاله، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحمانی ، غزاله، نویسنده عنوان : اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران تکرار نام مولف : غزاله رحمانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 153ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید، استاد راهنما موضوعها : اصفا
روش مهارت آموزی کودک ؛ عزت نفس ؛ تنظیم هیجانیچکیده : هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران می باشد. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند.
در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند. این پژوهش براساس الگوی مهارت آموزی کودک راه حل محور طی شش جلسه ی 60 دقیقه ای و در طول 6 هفته اجرا گردید و پروتکل گام به گام این پژوهش مبتنی بر الگوی پانزده مرحله ای دکتر بن فورمن بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل دیداری استفاده شد. تحلیل دیداری نمودار در طرحهای آزماشی تک آزمودنی در دو سطح انجام میشود، تحلیل درون موقعیتی و تحلیل بین موقعیتی. در این پژوهش جهت بررسی اثر بخشی روش بکار برده شده از روش A-B-A و فرمول درصد بهبودی استفاده شد.
نتایج تحلیل فرضیه اول پژوهش نشان داد که با توجه به درصد بهبودی 66/91 در متغیر عزت نفس، آموزش روش راه حل محور کودک بر افزایش عزت نفس کودکان موثر است. نتایج تحلیل فرضیه دوم نیز نشان داد که درصد بهبودی متغیز تنظیم هیجان طی انجام این پژوهش عدد 74 بوده است که از این میزان می توان پذیرفت آموزش به شیوه ی راه حل محور بر تنظیم هیجان کودکان نیز تاثیر داردلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9615 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0469 MA /469 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسینی ، سارا، نویسنده شماره بازیابی : BD /249 1398 عنوان : مقایسه ی تنظیم هیجانی در زوجین دارای سطوح بالا و پایین طلاق عاطفی تکرار نام مولف : سارا حسینی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1398 صفحه شمار: 32ص شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تنظیم هیجانی ؛ طلاق عاطفی ؛ زوجینلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8519 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0249 BD /249 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه قربانخانی ، پریناز، نویسنده شماره بازیابی : MA /541 1402 عنوان : نقش صبر در تنظیم هیجان زوجین، با میانجی سلامت معنوی تکرار نام مولف : پریناز قربانخانی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : صفآرا ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تنظیم هیجانی ؛ سلامت معنویچکیده : در بین افراد امروزه صبر و تنظیم هیجان نقش بسیار اساسی داشته بخصوص تاثیری که بر روی خانواده و زوجین می گذارد در این بین مسئله سلامت معنوی نیز بسیار اهمیت بخش میباشد بنابراین این مطالعه با هدف بررسی، نقش صبر در تنظیم هیجان زوجین، با میانجی سلامت معنوی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر شیوۀ گردآوری و تحلیل اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل 200 زوج که دانشجویان متاهل دانشگاه رفاه هستند و نمونه گیری بر اساس عدم همکاری لازم دانشجویان متاهل رفاه و الزام پاسخگویی به سه پرسشنامه همزمان و نمونه گیری در دسترس براساس جدول مورگان انتخاب شده است در این پژوهش به منظور بررسی متغیر هایی نظیر صبر(متغیر مستقل)، سلامت معنوی(متغیر میانجی)، تنظیم هیجانات (متغیر وابسته) پرسشنامههایی شامل پرسشنامهی صبر، پرسشنامه سلامت معنوی و تنظیم هیجانات گراس و جان به مشارکت کنندگان داده شد. سپس پایایی و روایی پرسشنامه سنجیده شد. همچنین در این بررسی در نهایت به روش تحلیل مسیر بوسیلهی نرمافزارهایspss و smart PLSرابطهی بین متغیرها مورد بررسی قرار میگیرد. نتایج مطالعه نشان داد که ضریب مسیر مربوط به رابطه بین سلامت معنوی با تنظیم هیجان مثبت بوده و در سطح آلفای 01/0 معنیدار است (01/0>p). همچنین نتایج مربوط به ضریب مسیر اثر مستقیم صبر بر تنظیم هیجان ارائه شده است. بر اساس نتایج بدست آمده ضریب مسیر مربوط به رابطه بین صبر با تنظیم هیجان مثبت بوده و در سطح آلفای 01/0 معنیدار است (01/0>p). در آخر ضریب مسیر مربوط به رابطه بین صبر با سلامت معنوی مثبت بوده و در سطح آلفای 01/0 معنیدار است (01/0>p). براین اساس زوجینی که سختیها و مشکلات را به منظوررسیدن به قرب الهی و رشد معنوی تحمل میکنند (متعالی شدن) و در انجام کارها و با میل به اهداف خود پایداری و ثبات قدم نشان میدهند (استقامت) بیشتر احتمال دارد که ناملایمات را بپذیرند، به تجارب منفی خویش معنایی مثبت بدهند و برای حل مشکل زندگی خود برنامه ای داشته باشند. همچنین زوجینی که با مشکلات خو می کنند و شرایط موجود را میپذیرند (رضایت) نیز از راهبردهای منفی تنظیم هیجان دوری میکنند و با سرزنش خویش، از فاجعه انگاری و نشخوارگری جلوگیری میکنند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10567 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0541 MA /541 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود ![]()
پدیدارشناسی عوامل زمین ها ی در حل مسئله و تنظیم هیجان در نوجوانان اقدام کننده به خودکشی (1402) / عشقعلی ، زهرا، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه عشقعلی ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /504 1402 عنوان : پدیدارشناسی عوامل زمین ها ی در حل مسئله و تنظیم هیجان در نوجوانان اقدام کننده به خودکشی تکرار نام مولف : زهرا عشقعلی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تنظیم هیجانی ؛ حل مسئله ؛ افکار خودکشی ؛ پدیدارشناسیچکیده : نوجوانی یکی از دور ههای حساس در زندگی هر انسانی م یباشد که با چال شهای فراوانی روب هرو است . یکی از این چالشها عدم توانایی نوجوانان در تنظیم هیجانات خود هنگام رو به رویی با وقایع منفی و همچنین استفاده از تصمیم های ناگهانی و بعضا نادرست، بهجای حل مسئله سازنده در فرد است. این عوامل خود می تواند سبب شود نوجوان به سمت اقدام به خودکشی سوق پیدا کن د. هدف : هدف از این مطالعه ، شناسایی عوامل زمین های نقص در تنظیمهیجان و ح لمسئله در نوجوانان اقدامکننده به خودکشی است. روش: در این پژوهش، به صورت کیفی و پدیدارشناسی، به بررسی پدیده خودکشی در نوجوانان و کشف عوامل زمین های در نقصحل مسئله و تنظی م هیجان در آنان پرداخته شد ه است. با استفاده از پرسشنام ههای حل مسئله کسیدی و لانگ، پرسشنامه تنظی مشناختی هیجان و مصاحبه های عمیق با 7 آزمودن ی به نتایح حاصل از پژوهش دست یافت هشد. یافتهها: در این پژوهش پس از تفسیر مصاحبه های به عمل آمده پژوهشگران ، به وجود عواملی نظیر عوامل شناختی، هیجانی و بینفردی در نوجوان و والد که در تنظیم هیجان و نیز نقص در حل مسئله و حل مسئله سازنده در نوجوان و وال د اثرگذارن د، پی برده شد که هرکدام از این مضامین ، خود دارای چندین عامل اثربخش در اقدا م به خودکشی در نوجوانان بوده است. نتیجه گیری : براساس یافته های به دست آمده در این مطالعه ، م یتوان نتیجه گرفت عوامل زیرشاخ هی تنظیم هیجان و انواع حل مسئله در والدین و فرزندان، که در این مطالعه به آ نها پرداخته شد، در میزان اقدام به خودکشی نوجوانان نقش بسزایی دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10459 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0504 MA /504 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود