اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران (1399) / رحمانی ، غزاله، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحمانی ، غزاله، نویسنده عنوان : اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران تکرار نام مولف : غزاله رحمانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 153ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید، استاد راهنما موضوعها : اصفا
روش مهارت آموزی کودک ؛ عزت نفس ؛ تنظیم هیجانیچکیده : هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران می باشد. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند.
در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند. این پژوهش براساس الگوی مهارت آموزی کودک راه حل محور طی شش جلسه ی 60 دقیقه ای و در طول 6 هفته اجرا گردید و پروتکل گام به گام این پژوهش مبتنی بر الگوی پانزده مرحله ای دکتر بن فورمن بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل دیداری استفاده شد. تحلیل دیداری نمودار در طرحهای آزماشی تک آزمودنی در دو سطح انجام میشود، تحلیل درون موقعیتی و تحلیل بین موقعیتی. در این پژوهش جهت بررسی اثر بخشی روش بکار برده شده از روش A-B-A و فرمول درصد بهبودی استفاده شد.
نتایج تحلیل فرضیه اول پژوهش نشان داد که با توجه به درصد بهبودی 66/91 در متغیر عزت نفس، آموزش روش راه حل محور کودک بر افزایش عزت نفس کودکان موثر است. نتایج تحلیل فرضیه دوم نیز نشان داد که درصد بهبودی متغیز تنظیم هیجان طی انجام این پژوهش عدد 74 بوده است که از این میزان می توان پذیرفت آموزش به شیوه ی راه حل محور بر تنظیم هیجان کودکان نیز تاثیر داردلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9615 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0469 MA /469 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسینی ، سارا، نویسنده شماره بازیابی : BD /249 1398 عنوان : مقایسه ی تنظیم هیجانی در زوجین دارای سطوح بالا و پایین طلاق عاطفی تکرار نام مولف : سارا حسینی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1398 صفحه شمار: 32ص شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تنظیم هیجانی ؛ طلاق عاطفی ؛ زوجینلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8519 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0249 BD /249 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود پدیدارشناسی عوامل زمین ها ی در حل مسئله و تنظیم هیجان در نوجوانان اقدام کننده به خودکشی (1402) / عشقعلی ، زهرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه عشقعلی ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /504 1402 عنوان : پدیدارشناسی عوامل زمین ها ی در حل مسئله و تنظیم هیجان در نوجوانان اقدام کننده به خودکشی تکرار نام مولف : زهرا عشقعلی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تنظیم هیجانی ؛ حل مسئله ؛ افکار خودکشی ؛ پدیدارشناسیچکیده : نوجوانی یکی از دور ههای حساس در زندگی هر انسانی م یباشد که با چال شهای فراوانی روب هرو است . یکی از این چالشها عدم توانایی نوجوانان در تنظیم هیجانات خود هنگام رو به رویی با وقایع منفی و همچنین استفاده از تصمیم های ناگهانی و بعضا نادرست، بهجای حل مسئله سازنده در فرد است. این عوامل خود می تواند سبب شود نوجوان به سمت اقدام به خودکشی سوق پیدا کن د. هدف : هدف از این مطالعه ، شناسایی عوامل زمین های نقص در تنظیمهیجان و ح لمسئله در نوجوانان اقدامکننده به خودکشی است. روش: در این پژوهش، به صورت کیفی و پدیدارشناسی، به بررسی پدیده خودکشی در نوجوانان و کشف عوامل زمین های در نقصحل مسئله و تنظی م هیجان در آنان پرداخته شد ه است. با استفاده از پرسشنام ههای حل مسئله کسیدی و لانگ، پرسشنامه تنظی مشناختی هیجان و مصاحبه های عمیق با 7 آزمودن ی به نتایح حاصل از پژوهش دست یافت هشد. یافتهها: در این پژوهش پس از تفسیر مصاحبه های به عمل آمده پژوهشگران ، به وجود عواملی نظیر عوامل شناختی، هیجانی و بینفردی در نوجوان و والد که در تنظیم هیجان و نیز نقص در حل مسئله و حل مسئله سازنده در نوجوان و وال د اثرگذارن د، پی برده شد که هرکدام از این مضامین ، خود دارای چندین عامل اثربخش در اقدا م به خودکشی در نوجوانان بوده است. نتیجه گیری : براساس یافته های به دست آمده در این مطالعه ، م یتوان نتیجه گرفت عوامل زیرشاخ هی تنظیم هیجان و انواع حل مسئله در والدین و فرزندان، که در این مطالعه به آ نها پرداخته شد، در میزان اقدام به خودکشی نوجوانان نقش بسزایی دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10459 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0504 MA /504 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود