دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوار فکری و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران (1401) / قاسم پور ، فاطمه، نویسنده بازکردن سند0483.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهقاسم پور ، فاطمه، نویسنده
عنوان :اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوار فکری و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1401
صفحه شمار:131ص
شناسه افزوده :شریفی درآمدی ، پرویز (1339 -)، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی ؛ نشخوار فکری ؛ اضطراب امتحان
چکیده :هدف از پژوهش حاضر شناسایی اثربخشی آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوارفکری و اضطراب امتحان در دانش¬آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران بود. جامعه آماری کلیه دانش¬آموزان دوره متوسطه اول شهر تهران بودند که با توجه به نیمه آزمایشی بودن روش پژوهش حاضر حجم نمونه را از روش نمونه¬گیری دردسترس هدفمند انتخاب کرده و نمونه¬ها بر اساس نمره مورد نظر پرسشنامه نشخوارفکری نولن هوکسما و مورو(1991) و اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران(1375) نمونه¬ای به تعداد30 نفر را به صورت تصادفی در دو گروه کنترل(15نفر) و گروه آزمایش(15نفر) قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش بعد از طی هشت جلسه آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی همراه با گروه کنترل در پس¬آزمون شرکت کردند. داده¬های به دست آمده با استفاده از نرم افزارSPSS 26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوارفکری و اضطراب امتحان در دانش¬آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران اثر معنی¬دار دارد و بنابراین آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی روش مناسبی برای کاهش نشخوارفکری و اضطراب امتحان است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9688
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0483MA /483 1401 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :350