دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اثربخشی شناخت درمانی گروهی به روش مایکل فری بر تعدیل طرحواره‌های ناسازگار اولیه و راهبردهای مقابله‌ای دانشجویان دختر در شرف ازدواج (1396) / فرهادی ، فاطمه، نویسنده بازکردن سند0431.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهفرهادی ، فاطمه، نویسنده
عنوان :اثربخشی شناخت درمانی گروهی به روش مایکل فری بر تعدیل طرحواره‌های ناسازگار اولیه و راهبردهای مقابله‌ای دانشجویان دختر در شرف ازدواج
تکرار نام مولف :فاطمه فرهادی
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1396
صفحه شمار:158ص
شناسه افزوده :زند کریمی ، غزال، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
راهبردهای مقابله ای ؛ شناخت درمانی مایکل فری ؛ طرحواره ناسازگار اولیه
چکیده :زمینه و هدف: پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش گروهی به روش شناخت درمانی مایکل فری بر تعدیل طرحواره‌های ناسازگار اولیه و راهبردهای مقابله¬ای دانشجویان دختر در شرف ازدواج بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل استفاد شد. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دختر در شرف ازدواج دانشکده نقشه برداری وجغرافیای دانشگاه تهران در سال 1396 تشکیل می‌دادند. در این پژوهش 26 نفر با استفاده از روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند (13 نفر برای هر گروه). گروه آزمایش در 12 جلسه شناخت¬درمانی مایکل فری شرکت کردند، درحالی که گروه کنترل هیچ مداخله¬ای دریافت نکرد. از پرسش‌نامه طرحواره ناسازگار اولیه و راهبردهای مقابله ای برای جمع آوری داده‌ها استفاده شد. داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از تحلیل کواریانس چند متغیری تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که بین میانگین نمرات پس آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد و شناخت درمانی مایکل فری بر کاهش طرحواره‌های ناسازگار اولیه مؤثر بود (01/0>P). همچنین یافته‌ها نشان داد که شناخت درمانی مایکل فری بر بهبود راهبردهای مقابله ای (افزایش راهبرد مقابله ای مسأله محور و کاهش راهبرد مقابله ای هیجان‌محور) مؤثر بود (01/0>P). بنابراین آموزش گروهی به روش شناخت درمانی مایکل فری بر تعدیل طرحواره‌های ناسازگار اولیه و راهبردهای مقابله ای دانشجویان دختر در شرف ازدواج اثرگذار است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9577
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0431MA /431 1396 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :364