هدف: هدف از پژوهش حاضر بررس تاثیر آموزش گروهی مفاهیم واقعیت درمانی بر سرمایه روان شناختی دانشجویان دانشگاه رفاه در سال تحصیلی 95-96 است. روش بررسی: به دین منظور از دانشجویان دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، 28 نفر بصورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. و پرسشنامه سرمایه روان شناختی لوتانز QPC)) به عنوان پیش آزمون و پس آزمون در اختیار گروه نمونه قرار گرفته است. گروه آزمایش نیز هشت جلسه یک ساعت نیمه آموزش مفاهیم واقعیت درمانی را دریافت کرده است. روش پژوهش حاضر بصورت شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده است. برای بررسی داده های بدست آمده از آزمون تحلیل کوواریانس بین گروهی استفاده شده است. نتیجه گیری: در تحلیل داده های بدست آمده مشخص شده که بین سرمایه روان شناختی گروه آزمایش و کنترل در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معناداری (05/0 >P) وجود دارد