دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش آموزان دختر متوسطه دوم (1400) / امیری ، فاطمه، نویسنده بازکردن سند0416.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهامیری ، فاطمه، نویسنده
عنوان :اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش آموزان دختر متوسطه دوم
تکرار نام مولف :فاطمه امیری
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1400
صفحه شمار:94ص
شناسه افزوده :نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده ؛ اهمال کاری تحصیلی ؛ خودکارآمدی
چکیده :پژوهش حاضر، با هدف تعیین اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال¬کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش¬آموزان دختر متوسطه دوم انجام شد. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم دبیرستان جوادالائمه شهرستان بهارستان 2 می‌باشد که در سال تحصیلی 99-1400 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوم بودندکه با روش نمونه گیری در دسترس براساس ملاک‌های مورد نظر پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه 90 دقیقه ای مداخله غلبه بر درماندگی آموخته شده دریافت کردند و گروه کنترل در لیست انتظار ماندند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده در پژوهش، خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران و پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم بود. نتایج تجزیه و تحلیل کواریانس نشان داد که تفاوت معناداری بین دوگروه آزمایش و کنترل در اهمال کاری تحصیلی و خودکارآمدی وجود دارد. یافته ها نشان دادند که آموزش غلبه بر درماندگی آموخته¬شده بر کاهش اهمال کاری تحصیلی و مولفه های آن شامل اهمال کاری در آماده شدن برای امتحان، آماده شدن برای تکالیف و آماده شدن برای پروژه های پایان ترم تاثیر دارد (P>0.05) همچنین آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر افزایش خودکارآمدی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد (P>0.05). یافته های این پژوهش کارایی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته¬شده بر اهمال کاری تحصیلی و خودکارآمدی را نشان می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود روان شناسان و درمانگران از این روش جهت ارتقای خودکارآمدی و کاهش اهمال کاری تحصیلی نوجوانان دختر استفاده نمایند
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9562
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0416MA /416 1400 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :395