دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

طراحی برنامه درسی احتمال بر اساس رویکرد ریاضیات واقعیت مدار در دوره اول متوسطه (1401) / قاسمی ، زهرا، نویسنده بازکردن سند0394.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهقاسمی ، زهرا، نویسنده
عنوان :طراحی برنامه درسی احتمال بر اساس رویکرد ریاضیات واقعیت مدار در دوره اول متوسطه
تکرار نام مولف :زهرا قاسمی
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1401
صفحه شمار:134ص
شناسه افزوده :رفیع پور ، ابوالفضل، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
برنامه درسی ؛ ریاضیات واقعیت‌ مدار ؛ احتمال
چکیده :این پژوهش با هدف طراحی برنامه درسی احتمال براساس رویکرد ریاضیات واقعیت‌مدار در پایه هشتم صورت گرفته است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر اجرا توصیفی است و با استفاده ابزار پیمایشی و روش کمی انجام شده است. نمونه مورد مطالعه 15 نفر از معلمان منطقه 12 شهر تهران هستند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد‌ه‌اند. در این پژوهش 5 فعالیت در زمینه احتمال پایه هشتم براساس رویکرد آموزش ریاضیات واقعیت‌مدار ارائه شده است که مورد تایید اساتید آموزش ریاضی قرار گرفته است. ابزار اندازه گیری در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته شامل 17 گویه می‌باشد که روایی آن توسط اساتید آموزش ریاضی مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 882/0 تایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از روش آمار توصیفی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد محتوای ریاضیات واقعیت‌مدار می‌تواند در زمینه احتمال بر بهبود و تقویت مهارت حل مسئله در دانش‌آموزان، توانایی تعمیم دانش آموخته شده به مسائل غیر مشابه، توانایی ساخت دانش احتمالاتی توسط خود دانش‌آموزان، کسب مهارت پیش بینی نتایج و احتمال پدیده‌های اطراف در دانش‌آموزان تاثیر گذار باشد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9545
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0394MA /394 1401 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :196