دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

تاثیر توانمندسازی هیجانات بر افزایش هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400ـ 1401 (1401) / فراهانی ، ستاره، نویسنده بازکردن سند0377.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهفراهانی ، ستاره، نویسنده
عنوان :تاثیر توانمندسازی هیجانات بر افزایش هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400ـ 1401
تکرار نام مولف :ستاره فراهانی
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1401
صفحه شمار:190ص
شناسه افزوده :شعبانی ، زهرا، نویسنده
شعبانی ، زهرا، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
هوش هیجانی کودکان ؛ خود پنداره تحصیلی ؛ ارتباط با همسالان ؛ ابراز وجود
چکیده :پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر توانمندسازی هیجانات بر ارتقا هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران انجام شد. این پژوهش با توجه به هدف و کاربرد از نوع پژوهش کاربردی است. بنابراین طرح پژوهش حاضر مداخله¬ای در چهارچوب روش نیمه آزمایشی و در قالب طرح پیش¬آزمون ـ پس¬آزمون با گروه کنترل می ¬باشد. جامعه¬ی آماری این پژوهش کلیه¬ی دانش¬آموزان پایه¬ی اول ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400 ـ 1401است. حجم نمونه آماری این پژوهش 60 نفر بوده که 30 نفر گروه کنترل و 30 نفر گروه آزمایش بوده اند (حجم نمونه بر اساس دیدگاه استیونس ، به ازای هر متغیر مستقل 15 مورد در نظر گرفته شود). برای انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی اول، انتخاب یک منطقه از میان مناطق آموزش و پرورش شهر تهران. دوم، انتخاب یک مدرسه از بین مدارس منطقه 5 تهران. سوم، انتخاب دو کلاس پایه اول از مدرسه لاله های انقلاب اسلامی که با استفاده از روش تصادفی انتخاب شد. آموزشی ارتقای هوش هیجانی طی 20 جلسه 45 دقیقه ای، هفته ای سه بار در محل مدرسه اجرا شد. ابزار اندازه گیری هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان شامل پرسشنامه هوش هیجانی (پیترز و ماورولی، 2008) در مرحله پیش آزمون، پس آزمون مورد استفاده قرار گرفت. پرسشهای پژوهش با آزمون های تحلیل کواریانس تک متغیره و چند متغیره و با استفاده از نرم افزار SPSS بررسی شد. یافته های حاصل از تحلیل واریانس چند متغیره حاکی از این است که سطح معناداری آماره ی F آزمون هتلینگ با مقدار 19.117 از 0.05 جدول بیشتر است بنابراین بین گروه آزمایش و کنترل حداقل در یکی از متغیر های وابسته تفاوت معناداری وجود دارد. که با توجه به نتایج به دست آمده بین هر دو متغیرها (هوش هیجانی و خود پنداره تحصیلی) در گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. یافته های پژوهش حاضرنشان دهنده تاثیر توانمندسازی هیجانات بر ارتقا هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=9528
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0377MA /377 1401 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :426