اثربخشی آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور بر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی (1402) / اسماعیلی ، سمیه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اسماعیلی ، سمیه، نویسنده شماره بازیابی : MA /175 1402 عنوان : اثربخشی آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور بر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی تکرار نام مولف : سمیه اسماعیلی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ الگوهای تربیت اخلاقیچکیده : پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور بر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی انجام شد. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل و مطالعه پیگیری یک ماهه بود.جامعه آماری شامل والدینی بود که فرزندان آن ها در گروه سنی9-11 سال و در مدرسه خدیجه کبری منطقه 3 در حال تحصیل بودند که با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس با توجه به ملاک های پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (10نفر) و کنترل(10 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش در 11 جلسه 60 دقیقه ای تحت آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور قرار گرفتند در حالی که گروه کنترل در فهرست انتظار بودند. ابزارهای جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه خودکارآمدی برکلی و پرسشنامه والد-فرزندی پیانتا بود. در ابتدا تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش به وسیله روش آماری نرم افزارspss)) دسته بندی ، توصیف و برای تحلیل فرضیه ها از آزمون تحلیل واریانس آمیخته با اندازه گیری مکرر برای بررسی مداخلات استفاده شد. نتایج تحلیل ها نشان داد که بین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل در پیش آزمون، پس آزمون و پیگری در دو متغیر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج یافته های این پژوهش کارایی آموزش الگوی فرزندپروری اخلاق محور را در ارتباط با خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی نشان می دهد و بنابراین پیشنهاد میشود روانشناسان و درمانگران از این روش جهت افزایش خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی استفاده نمایند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10058 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0175 MA /175 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی دوره والدگری توانمندمحور در سرسختی ذهنی؛ مورد مطالعه دانش آموزان ابتدایی شهر تهران (1399) / شکرانی ، نرگس، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شکرانی ، نرگس، نویسنده شماره بازیابی : MA /312 1399 عنوان : اثربخشی دوره والدگری توانمندمحور در سرسختی ذهنی؛ مورد مطالعه دانش آموزان ابتدایی شهر تهران تکرار نام مولف : نرگس شکرانی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.128 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندپروریلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8954 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0312 MA /312 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود بررسی ارتباط بین شیوه های فرزندپروری و انگیزش تحصیلی دختران مقطع اول دوره متوسطه منطقه 16 شهر تهران (1397) / نایبی ، الهه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه نایبی ، الهه، نویسنده شماره بازیابی : BD /236 1397 عنوان : بررسی ارتباط بین شیوه های فرزندپروری و انگیزش تحصیلی دختران مقطع اول دوره متوسطه منطقه 16 شهر تهران تکرار نام مولف : الهه نایبی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 42 ص شناسه افزوده : دیبا واجاری ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ انگیزش تحصیلی ؛ دانش آموزانلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8252 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0236 BD /236 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود بررسی رابطه بین سطح تحصیلات والدین بر سبک های فرزندپروری (مطالعه موردی) (1396) / عطایی ، زهرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه عطایی ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : BD /240 1396 عنوان : بررسی رابطه بین سطح تحصیلات والدین بر سبک های فرزندپروری (مطالعه موردی) تکرار نام مولف : زهرا عطایی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1396 صفحه شمار: 57ص شناسه افزوده : دیبا واجاری ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ والدین ؛ تحصیلاتلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8280 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0240 BD /240 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود رابطه بین سبک های فرزندپروری و پرخاشگری دختران نوجوان متوسطه مدرسه شهید مهدوی (1397) / خانی ، مهسا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه خانی ، مهسا، نویسنده شماره بازیابی : BD /200 1397 عنوان : رابطه بین سبک های فرزندپروری و پرخاشگری دختران نوجوان متوسطه مدرسه شهید مهدوی تکرار نام مولف : مهسا خانی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 72ص شناسه افزوده : رئیسی ، فاطمه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ پرخاشگری ؛ مدرسه شهید مهدویلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7805 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0200 BD /200 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود رابطه بین شیوه های فرزند پروری و درگیری والدین در امور تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر و دختر مقطع راهنمایی شهر تهران منطقه 13 و 14 (1397) / میرحسینی ، الهام سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه میرحسینی ، الهام سادات، نویسنده شماره بازیابی : BD /191 1397 عنوان : رابطه بین شیوه های فرزند پروری و درگیری والدین در امور تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر و دختر مقطع راهنمایی شهر تهران منطقه 13 و 14 تکرار نام مولف : الهام سادات میرحسینی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 99ص شناسه افزوده : خادمی اشکذری، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ عملکرد تحصیلی ؛ شهر تهران منطقه 13 و 14لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7795 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0191 BD /191 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود شناسایی الگوهای فرزندپروری مبتنی بر تجربه زیسته والدین نوجوانان 13 تا 17 ساله شهرری (1399) / پرکاری کلور ، لیلا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه پرکاری کلور ، لیلا، نویسنده شماره بازیابی : MA /311 1399 عنوان : شناسایی الگوهای فرزندپروری مبتنی بر تجربه زیسته والدین نوجوانان 13 تا 17 ساله شهرری تکرار نام مولف : لیلا پرکاری کلور ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.124 شناسه افزوده : زند کریمی ، غزال، استاد راهنما دیبا واجاری ، مریم، استاد مشاور موضوعها : اصفا
فرزندپروریلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8953 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0311 MA /0311 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رستمی ، مرضیه، نویسنده عنوان : شناسایی پدیداری چالش های فرزند پروری والدین تک فرزند تکرار نام مولف : مرضیه رستمی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: ص.116 شناسه افزوده : خدادادی سنگده ، جواد، استاد راهنما موضوعها : اصفا
چالش های فرزندپروری ؛ تک فرزندی ؛ والدین تک فرزند ؛ فرزندپروریلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9588 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0442 MA /442 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود پدیدار شناسی سبک های فرزند پروری در فرآیند تربیت اخلاقی کودکان خانواده های مذهبی (1401) / حسینی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسینی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /190 1401 عنوان : پدیدار شناسی سبک های فرزند پروری در فرآیند تربیت اخلاقی کودکان خانواده های مذهبی تکرار نام مولف : فاطمه حسینی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ تربیت اخلاقی ؛ پدیدارشناسیچکیده : بررسی ها و شیوههای فرزندپروری از سوی دانشمندان برجسته ای چون دایانا بامریند و دیگران نشان می دهد هیچ کدام از آنها با سبک فرزندپروری در اسلام تطبیق کامل نداشته و دارای کاستی هایی می باشند این تحقیق به بررسی سبک های فرزندپروری در فرایند تربیت اخلاقی کودکان خانواده های مذهبی می پردازد. این مطالعه به روش کیفی و با استفاده از روش پدیدار شناسی توصیفی انجام شد. جامعه مورد مطالعه والدین مذهبی دارای حداقل یک فرزند بودند که جمع آوری داده ها در مصاحبه دوازدهم به اشباع رسید برای استخراج دیدگاه های مبتنی بر تجربه از مصاحبه های عمیق استفاده شد. داده ها با روش هفت مرحله ای کلایزی تحلیل گردید. تحلیل تجارب مشارکت کنندگان منجر به شناسایی 7 مضمون اصلی شاخص سبک فرزندپروری شامل همخوانی، ایجاد ارزشمندسازی، فضای گفتگوی جهت دهنده هدفمند، فضای ارتباطی صمیمانه، پیوند های خانوادگی رشد دهنده، فضای انضباطی متعادل، پویایی های نگرشی تکوین بخش و 7 مضمون اصلی شاخص سبک فرندپروری ناکارآمد شامل عدم همخوانی، بی ارزش سازی، فضای گفتگوی ناکارآمد، فضای ارتباطی غیر صمیمانه، پیوند های آسیب زا، فضای انضباطی نامتعادل، پویایی های نگرشی بازدارنده گردید. با توجه به اهمیت تربیت اخلاقی، در ایجاد سبک فرزندپروری صحیح، پیشنهاد می شود با برنامه ریزی و آموزش صحیح برای خانواده ها و والدین در راستای تحقق این هدف کوشا باشیم لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10192 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0190 MA /190 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود چالش های فرزند پروری از دیدگاه والدین دارای فرزند مبتلا به اختلال توجه/ بیشفعالی (ADHD) (1402) / یعقوبی ، بشرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه یعقوبی ، بشرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /498 1402 عنوان : چالش های فرزند پروری از دیدگاه والدین دارای فرزند مبتلا به اختلال توجه/ بیشفعالی (ADHD) تکرار نام مولف : بشرا یعقوبی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 موضوعها : اصفا
اختلال نقص توجه ؛ بیش فعالی ؛ فرزندپروری ؛ اختلالات روانپزشکیچکیده : زمینه و هدف: اختلال نقص توجه/بیش فعالی (ADHD) یکی از شایع ترین اختلالات روانشناختی کودکان است که میزان شیوع آن در ایران به شکل محسوسی بیشتر از میانگین بین المللی است. والدین کودکان مبتلا به ADHD به دلیل ویژگی های خاص رفتاری کودک خود با چالش های متعددی در زمینه فرزندپروری مواجه هستند. هدف از پژوهش کیفی حاضر بررسی چالش های فرزندپروری در والدین دارای کودک مبتلا به ADHD در ایران بود.
روش پژوهش: پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و با بهرهگیری از روش تحلیل مضمون انجام شد. جامعه پژوهش حاضر را کلیه والدین مراجعهکننده به درمانگاه روانپزشکی مرکز پزشکی کودکان مفید تشکیل میداد که حداقل یک کودک مبتلا به ADHD داشتند. نمونه مطالعه به روش غیرتصادفی و هدفمند از میان جامعه پژوهش انتخاب شدند. نمونهگیری تا زمان دستیابی به اشباع دادهای ادامه داشت. به منظور گردآوری دادهها از مصاحبههای نیمهساختاریافته استفاده شد. همزمان با انجام مصاحبهها، تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس روش گرانهایم و لاندمن انجام شد. به منظور تامین روایی و پایایی پژوهش نیز از چهار معیار ارزیابی لینکولن و گوبا تحت عنوان اعتبارپذیری، انتقال پذیری، اطمینانپذیری و تائیدپذیری استفاده شد.
یافتهها: در پژوهش حاضر 18 نفر از والدین بیماران مبتلا به ADHD که جهت پیگیری روند درمان فرزند خود به درمانگاه روانپزشکی بیمارستان کودکان مفید مراجعه کرده بودند، شرکت داشتند. در مجموع 333 دقیقه مصاحبه ضبط شد که به طور متوسط هر مصاحبه 5/18 دقیقه به طول انجامید. نتایج پژوهش نشانگر 5 گروه کلی از چالش های والدین دارای کودک مبتلا به ADHD بود که به ترتیب عبارت بودند از: چالشهای اجتماعی (روابط با خویشاوندان، خواهر و برادر، هم سالان، والدین و مشکلات حضور در مکان های اجتماعی)، چالشهای تحصیلی (مشکلات یادگیری، حافظه، عدم تمرکز، انجام تکالیف، مشکلات مرتبط با معلمان و مسئولان مدرسه و عدم رعایت قوانین مدرسه)، چالشهای شخصی (احساسات منفی تجربه شده، تعارض های زناشویی، مشغله و کمبود زمان)، چالشهای مرتبط با درمان (کمبود دارو، دشواری نوبت گیری از بیمارستان و کمبود مراکز دولتی موثر در شهرستان ها) و چالشهای اقتصادی (هزینههای درمان و دارو).
نتیجهگیری: پژوهش حاضر نشان داد که درمان دارویی مهمترین تسهیلگر برای والدین در زمینه مقابله با چالشهای فرزندپروری است. بسیاری از مشکلات رفتاری و تحصیلی کودک مبتلا به ADHD به دنبال دریافت منظم داروی موثر، برطرف شده و مدیریت کودک برای والدین و مدرسه آسانتر میشود. به دنبال آن آگاهی بخشی به والدین و آموزش روشهای صحیح فرزندپروری در کنار تعامل و همکاری والدین در برخورد با کودک مبتلا به ADHD می تواند در تسهیل چالشهای فرزندپروری موثر باشدلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10370 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0498 MA /498 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود