اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات والد- نوجوان و استرس تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول (1399) / احمدی ، الهه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه احمدی ، الهه، نویسنده شماره بازیابی : MA /509 1399 عنوان : اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات والد- نوجوان و استرس تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول تکرار نام مولف : الهه احمدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 شناسه افزوده : خدادادی سنگده ، جواد، استاد راهنما دیبا واجاری ، مریم، استاد مشاور موضوعها : اصفا
مشاوره گروهی ؛ پذیرش و تعهد ؛ استرس ؛ تعارض والد - نوجوانچکیده : پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات والد - نوجوان و استرس تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی والدین دانش آموزان دختر متوسطه اول منطقه 12 شهر تهران در سال تحصیلی98-99 بود و نمونه تحقیق شامل 30 نفر از والدین دانش آموزانی بود که ملاک های ورود به مطالعه را داشتند و به شیوه در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی ها به دو پرسشنامه استاندارد شده استرس تحصیلی زاژاکووا و همکاران (2005) و تعارض رابین و فاستر (1989) پاسخ دادند. مشاوره گروهی پذیرش و تعهد در 8 جلسه برای اولیا آزمودنیهای گروه آزمایش اجرا شد، در حالیکه اولیا گروه کنترل هیچ برنامه درمانی دریافت نکردند. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین گروه آزمایشی و گروه کنترل در تعارضات والد - نوجوان تفاوت معناداری وجود دارد (001/0 = sig ؛ 068/ 16F =) و مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش تعارضات والد -نوجوان تاثیر داشت. مجذور جزیی ایتا نشان داد که 40 درصد از متغیر تعارضات والد - نوجوان به وسیله درمان پذیرش و تعهد تبیین شد. همچنین بین گروه آزمایشی و گروه کنترل در استرس تحصیلی تفاوت معناداری وجود داشت (001/0 sig =). مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش استرس تحصیلی تاثیر داشته است. مجذور جزیی ایتا نشان می دهد که 97 درصد از متغیر استرس تحصیلی به وسیله درمان پذیرش و تعهد تبیین شد. نتیجه گیری: میتوان از این شیوه برای کاهش استرس تحصیلی و تعارضات والد - نوجوان در مدارس استفاده کرد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10470 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0509 MA /509 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه قادری ، سارا، نویسنده شماره بازیابی : BD /188 عنوان : شناسایی عوامل استرس زا در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در منطقه 5 مدرسه فجر تکرار نام مولف : سارا قادری ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) صفحه شمار: 36ص شناسه افزوده : خادمی اشکذری، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
استرس ؛ مدرسهها ؛ دانش آموزانلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7793 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0188 BD /188 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود مطالعه موردی تأثیر درمان مواجهه و بازداری از پاسخ بر سطح آسیب پذیری به استرس در فرد دارای استعداد وسواس (1398) / دورودیان ، مریم دورودیان، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه دورودیان ، مریم دورودیان، نویسنده عنوان : مطالعه موردی تأثیر درمان مواجهه و بازداری از پاسخ بر سطح آسیب پذیری به استرس در فرد دارای استعداد وسواس تکرار نام مولف : مریم دورودیان ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1398 صفحه شمار: 261ص شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
افسردگی ؛ اضطراب ؛ استرسچکیده : هدف پژوهش حاضرکاهش سطح آسیب پذیری به استرس از طریق روش مواجهه و بازداری از پاسخ در افراد دارای نیمرخ نوروتیک – وجدانی بودن است. در این پژوهش روش پژوهشی مورد منفرد با طرح خط پایه¬ی چندگانه با یک آزمودنی مورد استفاده قرار گرفت. طرح خط پایه¬ی چندگانه شامل کاربرد یک موقعیت مداخله در دو یا چند خط پایه¬ی مختلف در یک مدل زمانی پلکانی بود. آزمودنی این پژوهش از دانشجویان یکی از دانشگاه¬های شهر تهران بود که به روش نمونه گیری هدفمند توسط تست نئو انتخاب گردید. این آزمودنی در طی 9 جلسه مداخله¬ی انفرادی، مداخله مواجهه و بازداری از پاسخ را دریافت نمود. ابزار سنجش پژوهش حاضر شامل پرسشنامه شخصیت نئو (مک کرا و کاستا، 1992)، پرسشنامه خودگزارشی افسردگی، اضطراب و استرس (لاویبوند و لاویبوند، 1995) و مقیاس آسیب پذیری به استرس (میلر و اسمیت، 1985) و مقیاس نشانگان وسواس مادزلی (هاجسون و راچمن، 1977) و ییل براون بود. یافته¬های پژوهش حاضر براساس تحلیل دیداری و شاخصهای آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته¬ها نشان دادند مداخله مورد نظر بر نیمرخ شخصیتی روان رنجوری – وجدانی بودن (با PND %100)، شدت نشانگان وسواس، سطح آسیب پذیری به استرس، افسردگی، اضطراب و استرس در آزمودنی اثربخش بوده است، همچنین یافته¬های جانبی نشان داد که آموزش مواجهه و بازداری از پاسخ بر صفات برون گرایی، بازبودن نسبت به تجربه، و توافقجویی نیز اثرگذار بوده است. نتایج پژوهش¬ حاضر نشان داد که روش مواجهه و بازداری از پاسخ بر نیمرخ روان رنجوری - وجدانی بودن، سطح آسیب پذیری به استرس، افسردگی، اضطراب، استرس و شدت نشانگان وسواس اثرگذاشته و منجر به کاهش شاخص¬های وسواس در این فرد شده است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9539 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0388 MA /388 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود