اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران (1402) / جمشیدی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه جمشیدی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /495 1402 عنوان : اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران تکرار نام مولف : فاطمه جمشیدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : امینی زرین ، علیرضا (1362-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آموزش ریاضی ؛ رویکرد زمینه محور ؛ پیشرفت تحصیلیچکیده : ضرورت بررسی تاثیر رویکرد آموزش زمینه محور بر میزان پیشرفت تحصیلی و انگیزش دانشآموزان از آن جهت است که این رویکرد چند سالی است که در نظام آموزشی ما برای درس ریاضی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یک شاخص مهم برای ارزیابی نظام های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است، بسیاری از محققین آموزش صحیح ریاضی را سبب افزایش خلاقیت در دانش آموزان میدانند. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران بود. پژوهش حاضر یک پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر کلاس سوم ابتدایی بودند که در سال تحصیلی 1401-1402 در مدارس ابتدایی منطقه 15 شهر تهران ثبت نام کرده بودند. در این منطقه، 52 مدرسه دخترانه دایر است که یک مرکز (دبستان دخترانه شهید فرهادی) به شیوه در دسترس انتخاب شد. بنابراین، 30 نفر کودک (17 دختر و 13 پسر) به صورت در دسترس و با توجه به معیارهای ورود و خروج، از دبستان دخترانه شهید فرهادی وابسته به آموزش و پرورش منطقه 15 تهران، انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش و گروه کنترل (هر گروه 15 نفر) جایگزین شدند.به منظور سنجش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ، میانگین نمرات دانشآموزان در آزمون پیشرفت تحصیلیشان، استفاده شد که مطابق با روشهای معمول امتحان و پس از مشورت با گروهی از مدرسان درس ریاضی، سوالات آزمون طراحی شدند و از آنجایی که آزمون استانداری براساس مطالب تدریس شده وجود نداشت، سوالات آزمون ازهمان روش های معمول و مرسوم که دانش آموزان با آن آشنایی داشتند، استفاده شد. پس از اجرای پیش آزمون دانش آموزان گروه آزمایش به سه گروه فرعی متشکل از پنج نفر تقسیم شدند و در 15 جلسه (سه بار در هفته؛ 30 تا 40 دقیقه برای هر جلسه) آموزشی ریاضی با رویکرد زمینه محور شرکت کردند. یافته¬ها نشان داد که آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت یادگیری ضرب و تقسیم (245/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت درس آمار (320/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت محیط و مساحت (446/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت یادگیری عددهای کسری (505/0) گردد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10279 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0495 MA /495 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی (1403) / صفا ، معصومه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه صفا ، معصومه، نویسنده شماره بازیابی : MA /32 1403 عنوان : ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تکرار نام مولف : معصومه صفا ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : رجایی ، ملیحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سواد برنامه درسی ؛ خودکارآمدی ؛ پیشرفت تحصیلیچکیده : این پژوهش با هدف ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی انجام شد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش معلمان و دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی تهران منطقه 14 بود. از بین مدارس مقطع ابتدایی این منطقه تعداد 33 معلم پایه ششم و 160 دانش آموز پایه ششم از طریق روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامههای سواد برنامه درسی عباباف و همکاران (1392)، خودکارآمدی معلمان شوارز و همکاران (1999)، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان محمدی و همکاران (1394) جهت سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. برای توصیف متغیرهای پژوهش از شاخصهای آمار توصیفی و برای بررسی پرسشهای پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد؛ سواد برنامه درسی معلمان 7/18 درصد از خودکارآمدی معلمان را به طور معنی دار(p<0/001)پیشبینی میکند. خودکارآمدی معلمان 2/11 درصد از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را به طور معنی دار(p<0/001) پیشبینی می کند، بدین ترتیب میزان سطح معنیداری در سه متغیر سواد برنامهریزی معلمان، خودکارآمدی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کمتر از پنج صدم بود. سواد برنامه درسی معلمان به تنهایی نمیتواند پیشبینیکننده قوی برای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان باشد. علاوه بر این نتایج نشاندهنده پیچیدگی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی است و تأکید بر این نکته دارد که تنها یک عامل نمیتواند به طور کامل موفقیت تحصیلی را تضمین کند. همچنین نتایج نشاندهنده اهمیت توجه به خودکارآمدی معلمان و نقش آن در بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10411 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 032 MA/32 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه عابدی ، کبری، نویسنده شماره بازیابی : BD /189 1397 عنوان : بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی تکرار نام مولف : کبری عابدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 72ص شناسه افزوده : خادمی اشکذری، عزت، نویسنده موضوعها : اصفا
هوش هیجانی ؛ آزمون هوش هیجانی برادبری و گریوز ؛ پیشرفت تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7794 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0189 BD /189 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خدا باور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی (1402) / میرعلوی کمساری ، فائزه سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه میرعلوی کمساری ، فائزه سادات، نویسنده شماره بازیابی : MA /492 1402 عنوان : تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خدا باور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی تکرار نام مولف : فائزه سادات میرعلوی کمساری ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : رجایی ، ملیحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
رشد قضاوت اخلاقی ؛ پیشرفت تحصیلی ؛ رویکرد وجودگراییچکیده : پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خداباور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی انجام شد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل بود. با استفاده از پرسشنامههای، آزمون قضاوت اخلاقی سینها و وارما (1998) ، پیشرفت تحصیلی فام و تیلور (1990) و پروتکلهای آموزشی براساس الگوهای ویلیام پرکی و سیمون و راث، 60 نفر از دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهرقدس در سال 1403-1402 به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش 30 نفر و کنترل 30 نفر قرار گرفتند. گروه آزمایشی 20 جلسه برنامه آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خداباور را دریافت کردند و گروه کنترل در این زمینه آزموشی دریافت نکرد. پس از اجرای مداخله، مجددا رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هر دو گروه اندازه گیری شد. از تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکوا) برای تحلیل دادهها استفاده شد. این پژوهش در همگرایی با نتایج پژوهشهای مشابه، بیان کننده این واقعیت است که آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خداباور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش موثری دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10230 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0492 MA /492 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تاثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان آموزی دانشآموزان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان (1403) / حمرا ، سهیلا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حمرا ، سهیلا، نویسنده شماره بازیابی : MA /506 1403 عنوان : تاثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان آموزی دانشآموزان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان تکرار نام مولف : سهیلا حمرا ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : رجایی ، ملیحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
پیشرفت تحصیلی ؛ زبانآموزی و خرده آزمونهایچکیده : مسئله اصلی این پژوهش «نامشخص بودن تأثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبانآموزی دانشآموزان پایه اول ابتدایی شهرستان کنگان» میباشد. هدف اصلی این پژوهش مقایسه تاثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبانآموزی دانشآموزان پایه اول ابتدائی بود. سوال کلی آن عبارت از این است که بین دانشآموزانی که آموزشهای پیشدبستانی را گذرانده اند با آنهایی که نگذارده اند در پیشرفت تحصیلی درس زبانآموزی تا چه میزان تفاوت وجود دارد؟ روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری اطلاعات کمی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع علی– مقایسه ای است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشآموزان و معلمان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان در سال تحصیلی 1402-1403 میباشد. حجم نمونه 60 دانشآموز پایه اول ابتدایی که 30 نفرآنان دوره آموزش پیشدبستانی را گذارنده بودند و30 نفر هم نگذارنده بودند. روش نمونه گیری چند مرحله ای است. روشهای کتابخانهای و میدانی بود.ابزار گردآوری دادهها شامل مصاحبه ساختار یافته، آزمون پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس زبانآموزی بود. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار یا واریانس و جدوال و نمودار) و آمار استنباطی (آزمونهای T مستقل، آنالیز واریانس و ازتحلیل واریانس چند متغیره مانوا (MANOVA)) تحت نرم افزار spss انجام شد. یافتههای پژوهش حاضر عبارت اند از این که: دانشآموزانی که دوره پیشدبستانی را گذرانده بودند، نسبت به دانشآموزانی که این دوره را نگذرانده بودند، از پیشر فت تحصیلی درس زبانآموزی در خرده آزمونهای «شناخت واژگان تصویری، واژگان ربطی، واژگان شفاهی ، تشخیص واج آغازین یکسان و واج پایانی یکسان، نامیدن و تشخیص کلمات دارای واج آغازین و پایانی یکسان، انجام تقطیع واجی، نامیدن وحذف واج آغازین و فهم معنای کلمات» عملکرد بهتری داشتند. اما درخرده آزمون« نامیدن و حذف واج پایانی و روخوانی جملات» عملکرد مناسبی نداشتند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10467 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0506 MA /506 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تاثیر فضای مجازی (اینستاگرام) بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده رفاه (1396) / دهقانمرد ، الهام، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه دهقانمرد ، الهام، نویسنده شماره بازیابی : BD /162 1396 عنوان : تاثیر فضای مجازی (اینستاگرام) بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده رفاه تکرار نام مولف : الهام دهقانمرد ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1396 صفحه شمار: 74ص شناسه افزوده : دیبا واجاری ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فضای مجازی ؛ شبکه های اجتماعی ؛ پیشرفت تحصیلی ؛ دانشکده رفاهلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7746 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0162 BD /162 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود تأثیر نرمافزارهای کاربردی با تأکید بر واقعیت افزوده براضطراب و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان پایه سوم دبستان رفاه (1403) / فتحی ، فرشته، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه فتحی ، فرشته، نویسنده شماره بازیابی : MA /511 1403 عنوان : تأثیر نرمافزارهای کاربردی با تأکید بر واقعیت افزوده براضطراب و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان پایه سوم دبستان رفاه تکرار نام مولف : فرشته فتحی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : اسلام پور ، محمدجواد، استاد راهنما موضوعها : اصفا
واقعيت افزوده ؛ نرمافزارهای كاربردي ؛ آموزش ریاضی ؛ اضطراب رياضي ؛ پیشرفت تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10478 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0511 MA /511 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود پیشبینی پیشرفت تحصیلی علوم بر اساس بافت اجتماعی کلاس ،درگیری تحصیلی والدین و دانش آموزان چهارم ابتدایی (1400) / الله یاری بیک ، ملیحه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه الله یاری بیک ، ملیحه، نویسنده شماره بازیابی : MA /360 1400 عنوان : پیشبینی پیشرفت تحصیلی علوم بر اساس بافت اجتماعی کلاس ،درگیری تحصیلی والدین و دانش آموزان چهارم ابتدایی تکرار نام مولف : ملیحه الله یاری بیک ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1400 صفحه شمار: ص.139 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
پیشرفت تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9324 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0360 MA /360 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود