بررسی نقش و جایگاه معلم در فرهنگ پذیری نوجوانان با تأکید بر عوامل فناورانه (مطالعه موردی دانش آموزان دوره اول متوسطه دخترانه شهر ری) / ملک دکالی ، آذر، نویسنده
پژوهش حاضر به بررسی جایگاه معلم در فرهنگ پذیری دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم با تأکید بر عوامل فناورانه میپردازد. با توجه به استفاده روزافرون از فناوری در آموزش و نقش معلم در بکارگیری آن موضوع مورد بررسی ضروری به نظر میرسد. فرضیه اصلی پژوهش بیانگر وجود رابطه مستقیم میان استفاده معمان از ابزارهای فناورانه و میزان فرهنگ پذیری دانش آموزان است. در این پژوهش که به روش کمی انجام شده 356 نفر از دانش آموزان دختر سالهای هفتم، هشتم و نهم دوره متوسط دبیرستانهای شهر ری در سال 1395 مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس یافتههای به دست آمده از طریق نرم افزار SPSS فرضیه اصلی پژوهش تأیید شده است. نتایج این پژوهش با تحقیقات مشابهی که در سایر کشورهای دنیا انجام گرفته است هماهنگی دارد