اثربخشی به کارگیری نقشه مفهومی در کاهش بدفهمی و پیشرفت یادگیری مباحث جبری دوره اول متوسطه (پایه هشتم) (1397) / کردقرچه لو ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه کردقرچه لو ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /265 1397 عنوان : اثربخشی به کارگیری نقشه مفهومی در کاهش بدفهمی و پیشرفت یادگیری مباحث جبری دوره اول متوسطه (پایه هشتم) تکرار نام مولف : فاطمه کردقرچه لو ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1397 صفحه شمار: 98ص شناسه افزوده : آشنا ، امیرحسین، استاد راهنما ساویزی ، بهناز، استاد مشاور موضوعها : اصفا
یادگیری ؛ نقشه های مفهومی ؛ جبر و معادله ؛ بدفهمیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8546 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0265 MA /265 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود آموزش مفهوم اندازه گیری(محیط و مساحت) به کمک روش ایفای نقش در دبستان (1403) / استادی ، صاحبه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه استادی ، صاحبه، نویسنده شماره بازیابی : MA /507 1402 عنوان : آموزش مفهوم اندازه گیری(محیط و مساحت) به کمک روش ایفای نقش در دبستان تکرار نام مولف : صاحبه استادی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : ساویزی ، بهناز، استاد راهنما موضوعها : اصفا
روش تدریس ایفای نقش ؛ مفهوم اندازه گیریچکیده : پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر روش تدریس ایفای نقش جهت آموزش مفهوم اندازه گیری (محیط و مساحت) در دوره دبستان انجام گرفت. در این پژوهش به بررسی تاثیر روش تدریس ایفای نقش بر خلاقیت و یادگیریمفهوم اندازه گیری در درس ریاضی دوره ابتدایی پایه سوم پرداخته شد. ابزارهای مورد استفاده برای سنجش خلاقیت، آزمون خلاقیت تورنس (1988) و برای سنجشیادگیری، آزمون مداد کاغذی برگرفته از کانال کشوری پایه سوم ابتدایی (1399) بود.آمار توصیفی مربوط به میانگین و انحراف معیار نمرات خلاقیت و یادگیریمفهوم اندازه گیری به تفکیک برای افراد گروه آزمایش و کنترل در دو مر حله سنجش پیش آزمون و پس آزمون نشان داده شده است که در گروه کنترل میانگین نمرات در مراحل پیش آزمون و پسآزمون تغییر چندانی را نشان نمیدهد ولی در گروه آزمایش شاهد افزایش نمرات در پس آزمون نسبت به پیش آزمون هستیم لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10468 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0507 MA /507 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود تاثیر گفتمان بر یادگیری ریاضی با تاکید بر اشتباهات و هنجارهای کلاس درس(مورد مطالعه : دانش آموزان دختر پایه ی هشتم منطقه 15 تهران) (1398) / اسحقی کوپایی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اسحقی کوپایی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /326 1398 عنوان : تاثیر گفتمان بر یادگیری ریاضی با تاکید بر اشتباهات و هنجارهای کلاس درس(مورد مطالعه : دانش آموزان دختر پایه ی هشتم منطقه 15 تهران) تکرار نام مولف : فاطمه اسحقی کوپایی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1398 صفحه شمار: ص.61 شناسه افزوده : ساویزی ، بهناز، استاد راهنما آشنا ، امیرحسین، استاد مشاور موضوعها : اصفا
گفتمانلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8968 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0326 MA /326 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود فراتحلیلی بر تحقیقات انجام شده بر متون کتابهای درسی ریاضی ایران از سال 87 تا 98 (1399) / فخرالدین آرانی ، فرحناز، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه فخرالدین آرانی ، فرحناز، نویسنده شماره بازیابی : MA /325 1399 عنوان : فراتحلیلی بر تحقیقات انجام شده بر متون کتابهای درسی ریاضی ایران از سال 87 تا 98 تکرار نام مولف : فرحناز فخرالدین آرانی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.117 شناسه افزوده : ساویزی ، بهناز، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تحلیل محتوالینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8967 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0325 MA /325 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود میزان مطابقت سوالات آزمون نهایی حسابان در سال های 1390-1395 با اهداف درس (1396) / شرافتی نژاد ، فریبا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شرافتی نژاد ، فریبا، نویسنده شماره بازیابی : MA /127 1396 عنوان : میزان مطابقت سوالات آزمون نهایی حسابان در سال های 1390-1395 با اهداف درس تکرار نام مولف : فریبا شرافتی نژاد ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1396 صفحه شمار: 104 ص شناسه افزوده : ساویزی ، بهناز، استاد راهنما آشنا ، امیرحسین، استاد مشاور لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=6897 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0127 MA /127 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود کاربرد پذیری ریاضیات در زندگی روزمره ی دانش آموزان آهسته گام با تاکید بر کتابهای درسی دوره ی ابتدایی (1397) / عباسی ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه عباسی ، مریم، نویسنده عنوان : کاربرد پذیری ریاضیات در زندگی روزمره ی دانش آموزان آهسته گام با تاکید بر کتابهای درسی دوره ی ابتدایی تکرار نام مولف : مریم عباسی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1397 صفحه شمار: 188ص شناسه افزوده : ساویزی ، بهناز، استاد راهنما موضوعها : اصفا
کاربرد پذیری ؛ دانش آموزان آهسته گامچکیده : هدف از آموزش ریاضیات به دانشآموزان آهستهگام در دوره ابتدایی این است که با مفاهیم و اصطلاحات ریاضی آشنا شوند تا بتوانند آنها را در زندگی روزمره در زمینه مفاهیم و مهارتهای عددی و توانایی بکارگیری مفاهیم عددی، واحدهای اندازهگیری و تاحدودی هم هندسه به کار برند(به نقل از اخواست، 1388). با این هدف که در آینده بتوانند کارهایی از قبیل استفاده از دسته چک، خرید خواروبار و یا محاسبه با ماشین حساب و فعالیتهایی از این دست را در زندگی روزمره انجام دهند(شریفی درآمدی، 1381 به نقل از اخواست، 1388). هدف از انجام این پژوهش بررسی کاربردپذیری ریاضیات در زندگی روزمرهی دانشآموزان آهستهگام دورهی ابتدایی میباشد. به منظور بررسی تحقق اهداف کاربردپذیری در زندگی روزمره، محتوای کتابهای ریاضیات مقطع ابتدایی دانشآموزان آهستهگام(شش پایه) مورد تحلیل قرار گرفت. در بخش دیگری از تحقیق، نظرات کارشناسان، معلمان و والدین بر اساس مصاحبههای انجام شده مورد ارزیابی قرار گرفت. مصاحبه با معلمان در دو مقطع زمانی ابتدا و انتهای سال تحصیلی 97-96 صورت پذیرفت. بخش تحلیل کتاب و ارزیابی نظرات سرپرستان، معلمان و والدین بر مبنای چهار محور کاربردی: پول، خوانش زمان، خوانش تاریخ و تقویم و اندازه گیری(طول و جرم) انجام گرفت. ابتدا بر اساس چندین مطالعهی صورت گرفته و استانداردهای آموزشی کشورهایی مانند سنگاپور، انگلیس، آمریکا و آفریقای جنوبی، عناصری برای تدریس و آموزش مناسب زمان و اندازهگیری استخراج شد و جداول مربوطه در اختیار دو ارزیاب)به جز خود محقق(قرار گرفت و بر اساس آن کتابهای ریاضی نیازهای ویژه شش پایهی دبستان مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان میدهد دانشآموزان بحث تقویم خوانش تاریخ روز، تاریخ تولید و انقضا و یافتن تاریخ تولد روی تقویم، از مهارتهایی است که دانشآموزان خوب و سریع یاد میگیرند. اما در محاسبهی بازه و فاصلهی زمانی روی تقویم(مقدار زمان مانده و گذشته) عموما مشکل دارند. در مبحث پول دانشآموزان قادر به تشخیص اسکناسهای رایج هستند. قیمت روی اجناس، اگر تعداد ارقام زیاد(مثلا بالاتر از 5 رقم) نباشد را میخوانند اما محاسبه و باز پس گرفتن باقیمانده پول برای شان دشوار است. آنها در تبدیل واحدها، خوانش 5 تایی روی ساعت، نزدیکترین زمان مانده و زمان گذشته به دقیقه، تخمین زمان، خوانش زمان بین دو ساعت،تخمین طول، انباشتگی طول، تشخیص انطباق صفر خطکش و شی مورد اندازهگیری مشکل دارند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9548 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0397 MA /397 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود