واقع در: تهران
مستندات مرتبط
![]()
الگوی ارتباط با مخالفان در نظام حکومتی امام علی (ع) (مورد مطالعه خطبهها و نامههای نهج البلاغه) (1397) / فرخی ، میثم (1365 -)، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه فرخی ، میثم (1365 -)، نویسنده شماره بازیابی : BP38/09 /الف4ف4 1397 عنوان : الگوی ارتباط با مخالفان در نظام حکومتی امام علی (ع) (مورد مطالعه خطبهها و نامههای نهج البلاغه) تکرار نام مولف : تالیف میثم فرخی، بتول احمدی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1397 صفحه شمار: 203 ص ویژگی : مصور ابعاد : 5/14×5/21 سم شابک/شاپا 978-6-229-50320-1 قیمت : 170000 ریال یادداشت کتابنامه:ص.[191] - 196
978-622-95032-0-1شناسه افزوده : احمدی ، بتول (1358-) موضوعها : اصفا
علیبن ابیطالب(ع)، امام اول، 23 قبل از هجرت - 40ق-- فضایل ؛ Ali ibn Abi-talibImam I600-661-- Virtues ؛ علیبن ابیطالب(ع)، امام اول، 23 قبل از هجرت - 40ق-- احادیث ؛ Ali ibn Abi-talibImam I600-661-- *Hadiths ؛ ارتباط بین اشخاص-- جنبههای مذهبی ؛ Interpersonal communication-- Religious aspectsلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8133 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 11480 BP38/09 /الف4 ف4 1397 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود 11481 BP38/09 /الف4 ف4 1397 ن.2 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه فرخی ، میثم (1365 -)، نویسنده شماره بازیابی : BP233/7 /ف2 فلا8 1398 عنوان : الگوی تبلیغی امام موسی صدر در تعامل با شیعیان لبنان تکرار نام مولف : تالیف میثم فرخی، نرگس دیدهخانی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1398 فروست : انتشارات دانشکده غیر دولتی- غیرانتفاعی رفاه ؛ ۳ صفحه شمار: 146 ص ویژگی : مصور، جدول ابعاد : 14 × 5/21 سم شابک/شاپا 978-6-229-50323-2 قیمت : 230000 ریال یادداشت پشت جلد به انگلیسی: Meysam Farokhi, Narges Didehkhani. The preaching pattern of Imam Musa Al-Sadrin interacting with the Lebanese shiites
کتابنامه: ص. [137] - 140
978-622-95032-3-2شناسه افزوده : دیدهخانی ، نرگس (1371-) دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه موضوعها : اصفا
صدر، موسی، 1307 --- دیدگاه درباره تبلیغات ؛ SadrMusa-- Views on propaganda ؛ شیعیان-- لبنان ؛ Shiites-- Lebanon ؛ اسلام-- تبلیغات ؛ Islam-- Missionsلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8807 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 12637 BP233/7 /ف2 فلا8 1398 ن.2 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی تاریخ بازگشت ۱۴۰۳/۰۸/۲۵ 12636 BP233/7 /ف2 فلا8 1398 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود ![]()
نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفهای معلمان (1402) / محجوری ، اکرم، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه محجوری ، اکرم، نویسنده شماره بازیابی : MA /173 1402 عنوان : نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفهای معلمان تکرار نام مولف : اکرم محجوری ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
هوش هیجانی ؛ تاب آوری ؛ خودکارآمدی ؛ صلاحیتهای حرفهایچکیده : هدف پژوهش: پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش واسطه¬ای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی باصلاحیت های حرفه¬ای معلمان منطقه یک تهران انجام شد.جمعیت و نمونهگیری این پژوهش شامل کلیه معلمان زن و مرد شهر تهران در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی 403-1402 میباشد. نمونه شامل 149 معلم است که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. دادهها از طریق پرسشنامههای سنجش هوش هیجانی، تابآوری، صلاحیتهای حرفهای و خودکارآمدی جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل آماری با استفاده از نرمافزار Amos و SPSS انجام شد و پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ بررسی شد.یافته ها نشان داد:1. بین مؤلفههای تابآوری و صلاحیت حرفهای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.2. بین مؤلفههای تابآوری و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.3. خودکارآمدی حرفهای رابطه مثبت معناداری با صلاحیتهای حرفهای معلمان نشان میدهد.4. بین خودکارآمدی حرفهای و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.5. بین هوش هیجانی و صلاحیتهای حرفهای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.6. هوش هیجانی نیز واسطه رابطه بین خودکارآمدی و صلاحیتهای حرفهای معلمان است.نتیجه می گیریم:1. هوش هیجانی مستقیماً صلاحیت های حرفهای را پیشبینی نمیکند.2. هوش هیجانی بهعنوان یک واسطه بین تابآوری/خودکارآمدی و صلاحیتهای حرفهای معلمان عمل میکند.بنابراین با افزایش تابآوری و خودکارآمدی معلمان از طریق آموزش میتوان به بهبود صلاحیتهای حرفهای آنها کمک کرد. و باعث افزایش اثربخشی آنها در تدریس میشود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10056 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0173 MA /173 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه هاگلکویست ، جیناوسترگاد، نویسنده شماره بازیابی : RC488/5 /ه2ذ9 1402 عنوان : ذهنیسازی در خانواده: راهنمای متخصصین و والدین تکرار نام مولف : جین اوسترگاد هاگلکویست ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شابک/شاپا 978-6-229-43975-3 یادداشت یادداشت:عنوان اصلی: Mentalisering i familien, 2021.
یادداشت:کتاب حاضر با از متن انگلیسی با عنوان «Mentalization in the family : a guide for professionals and parents» به فارسی برگردانده شده است.
یادداشت:کتاب حاضر نخستین بار با عنوان «ذهنیسازی در خانواده؛ یک راهنما برای حرفهایها و والدین» با ترجمهی فهیمه صدیقی، کیومرث فرحبخش، فریبرز درتاج توسط نشر ویرایش در سال 1400 منتشر شده است.
یادداشت:کتابنامه: ص. [303] - 307شناسه افزوده : راسموسن ، هاینو، نویسنده همکار خدابخش پیر کلانی ، روشنک، مترجم امیری ، افسر، مترجم بیجارچیان ، مطهره، مترجم موضوعها : اصفا
رواندرمانی خانواده ؛ Family psychotherapy ؛ روانکاوی ؛ درمان مبتنی بر ذهنیسازی ؛ Mentalization Based Therapy ؛ Psychoanalysisلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10118 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 14680 RC488/5 /ه2ذ9 1402 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی تاریخ بازگشت ۱۴۰۴/۰۱/۰۶ ![]()
مدل مفهومی تربیت دینی خانواده های مذهبی مبتنی بر تجارب زیسته والدین دارای دختر نوجوان با هویت دینی (1403) / اسلامی خوزانی ، زهرا، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اسلامی خوزانی ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /0528 1403 عنوان : مدل مفهومی تربیت دینی خانواده های مذهبی مبتنی بر تجارب زیسته والدین دارای دختر نوجوان با هویت دینی تکرار نام مولف : زهرا اسلامی خوزانی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شناسه افزوده : پور سید آقایی ، زهرا سادات، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تربیت دینی ؛ هویت دینی ؛ داده بنیادچکیده : یکی از مؤثرترین عوامل در هویت دینی فرزندان، خانواده است. لذا برای تربیت نسلی جوان با هویتی دینی، لزوم توجه به خانواده و سبک تربیتی آن اهمیت پیدا میکند؛ ازاینرو هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل مفهومی تربیت دینی خانواده های مذهبی مبتنی بر تجارب زیسته والدین دارای دختر نوجوان با هویت دینی بود. پژوهش حاضر، کیفی و از نوع نظام¬مند نظریه داده بنیاد است. جمعیت موردمطالعه، والدین دارای حداقل یک فرزند دختر دانشجو با هویت دینی بود که بر اساس روش نمونهگیری هدفمند و رعایت سایر معیارهای ورود، برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. دادهها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیق، گردآوری شد و اشباع نظری در مصاحبه هجدم محقق شد. دادههای حاصل از مصاحبه، با بهرهگیری از روش تحلیل مقایسه مداوم استراوس و کوربین در سه مرحله (کدگذاری باز، محوری و انتخابی)، تجزیهوتحلیل شدند. در تحلیل یافتهها 5 کد انتخابی «رشد در بستر دینی؛ نگرشها و سبک والدگری مسئولانه دینی؛ تدارک بافت تربیت دینی؛ برساخت سبک زندگی دینی – اسلامی؛ و تحقق حیات طیبه» حاصل شد. نتایج پژوهش حاضر علاوه بر افزایش بینش و آگاهی نسبت به بسترهای ایجاد هویت دینی در نوجوانان، میتواند به خانوادههایی که دغدغه تربیت دینی دارند رهنمودهای مثبتی ارائه دهد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10535 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0528 MA /528 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه فانی تبریزی نژاد ، لیلا، نویسنده شماره بازیابی : MA /529 1402 عنوان : واکاوی نقش صفت اخلاقی قناعت در زوجین رضایت¬مند تکرار نام مولف : لیلا فانی تبریزی نژاد ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
رضایت زناشویی ؛ صفت اخلاقی ؛ قناعتچکیده : هدف از پژوهش حاضر واکاوی نقش صفت اخلاقی قناعت در زندگی زوجین رضایتمند بود. روش تحقیق در این مطالعه کیفی و از نوع داده¬بنیاد بود. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون انریچ و مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. جامعه مورد مطالعه زوجین رضایتمندی بودند که براساس پرسشنامه انریچ، نمره رضایتمندی ایشان بالاتر از 250 بود و همچنین بیش از سه سال از زندگی مشترک ایشان گذشته بود. جمع آوری دادهها در مصاحبه هفدهم به اشباع رسید. تحلیل دادهها براساس شیوه کدگذاری به صورت باز، محوری و نظری انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل کدگذاری مصاحبهها، به شناسایی 43 کد باز، 7 کد محوری و 3 کد نظری منجر شد. کدهای نظری شناسایی شده شامل سه گزاره عوامل زمینهساز شکلگیری قناعت، راهبردهای ایجاد قناعت در زندگی زوجین رضایتمند و پیامدهای قناعتورزی در زندگی زوجین رضایتمند بود. عوامل زمینهساز شکلگیری قناعت شامل 3 کد محوری عملکردهای سازگارانه زوجی، ارتباطات سازگارانه زوجی، نگرش¬های سازگارانه زوجی بود. کدهای محوری استخراج شده از راهبردهای ایجاد قناعت در زندگی زوجین رضایتمند دربردارنده کدهای محوری تمرکز بر داشته¬های خود و تقویت عزت نفس بود. کد نظری پیامدهای قناعتورزی در زندگی زوجین رضایتمند نیز شامل کدهای محوری روابط شخصی و بین¬شخصیِ مؤثر و سازگارانه زوجی و اجتماعی و آرامش¬آفرینی بود. یافتههای پژوهش بیانگر این امر است که صفت اخلاقی قناعت در زندگی زوجین رضایتمند، مولفهای تاثیرگذار و نقشآفرین است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10536 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0529 MA /529 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه نادری ، نیلوفر، نویسنده شماره بازیابی : MA /530 1403 عنوان : مقایسه تطبیقی تربیت فطرتگرا و تربیت طبیعتگرا در دوره کودکی تکرار نام مولف : نیلوفر نادری ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فطرت ؛ فلاسفه اسلامی و غربی ؛ تربیتچکیده : هدف ما در این تحقیق بررسی مقایسه تطبیقی تفاوتهای ماهوی تربیت فطرتگرا باتربیت طبیعتگرا با بررسی و تحلیل محتوایی آیات، احادیث و نگاه اندیشمندان اسلامی و غربی معاصر برای تعالی فرهنگ اسلامی و به فعلیت درآوردن استعدادهای کودکان در نظام آموزش پرورش میباشد ما در این پژوهش با روش توصیفی - تحلیلی و با استفاده از دادههای اسنادی کتابخانهای از طریق سایتها (تارنما) بدون جانبداری و سوگیری با تحلیل دادهها از روش چهارمرحلهای جرج بردی توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسهای به موضوع پرداخته بعد از تجزیهوتحلیل دیدگاههای مختلف صاحبنظران بدون نیاز رد یا اثبات نظریات آنان به این نتیجه رسیدیم که هر دو دیدگاه اسلامی و غربی به اهمیت و نقش کلیدی و کاربردی تربیت اذعان و تأکید داشتهاند ولیکن از نظر روش، ماهیت و اهداف تربیت با یکدیگر اختلافنظر و تمایز داشتند. یکی از تفاوتهای فطرت و طبیعت این است فطرت نحوه هستی انسان و بر مبنای خدامحوری بوده و مرتبه وجودی آن بالاتر از طبیعت میباشد. طبیعت علاوه بر انسان در امور نباتات و جمادات هم کاربرد دارد؛ ولی فطرت درونی و در امور ادراکی و ارادی انسانها بکار میرود هر دو از الطاف رحمت الهی برای بقا و ادامه حیات مخلوقات لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10543 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0530 MA /530 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود ![]()
مقایسه مقیاس درجهبندی والدین و تکالیف عملکردی در سنجش کارکردهای اجرایی دختران و پسران دوره دبستان (1403) / پهلوانی ، زهرا، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه پهلوانی ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /531 1403 عنوان : مقایسه مقیاس درجهبندی والدین و تکالیف عملکردی در سنجش کارکردهای اجرایی دختران و پسران دوره دبستان تکرار نام مولف : زهرا پهلوانی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
کارکردهای اجرایی ؛ حافظه فعال ؛ انعطافپذیری شناختی ؛ رفتاری کنشهای اجراییچکیده : این پژوهش با هدف بررسی مقایسه مقیاس درجهبندی والدین و تکالیف عملکردی در سنجش کارکردهای اجرایی دختران و پسران دوره دبستان صورت گرفته است. روش این پژوهش به صورت همبستگی میباشد. و جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر منطقه 22 که شامل 2600 دانشآموز است و از این جامعه آماری 100 دانشآموز دختر و پسر به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مقیاس درجهبندی رفتاری کنشهای اجرایی والدین ویرایش دوم (BRIFE2) و آزمونهای عصبروانشناختی شامل آزمون ویسکانسین برای سنجش انعطافپذیری شناختی، برو ـ نرو برای سنجش کنترل مهاری و آزمون کورسی برای سنجش حافظهفعال است. این آزمونهای عصبروانشناختی توسط نرمافزار PEBL2 ارزیابی شده است. یافتههای این پژوهش توسط نرمافزار SPSS بهدستآمده است و بیان کرد که در مؤلفة حافظه کاری در آزمون کورسی با پرسشنامه مقیاس درجهبندی رفتاری کنشهای اجرایی والدین رابطه معنادار وجود دارد و دیگر آزمونها که شامل برو – نرو و ویسکانسین بود، رابطه معناداری را گزارش نکردند همچنین نقش جنسیت نیز نقش تعدیلگری نداشت. نتایج این پژوهش نشان داد که کودکی نقش بسیار مهمی در شکلگیری کارکردهای اجرایی دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10544 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0531 MA /531 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود ![]()
پدیدارشناسی مؤلفههای روانشناختی دینگریزی نوجوانان در خانوادههای دارای جهتگیری مذهبی (1403) / درویش ، زهرا، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه درویش ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /532 1403 عنوان : پدیدارشناسی مؤلفههای روانشناختی دینگریزی نوجوانان در خانوادههای دارای جهتگیری مذهبی تکرار نام مولف : زهرا درویش ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
دینگریزی ؛ عوامل روانشناختی ؛ خانوادههای داراي جهتگیری مذهبيچکیده : دینگریزی شاید در خانوادههای غیرمذهبی چندان دارای اهمیت نباشد، اما در خانوادههای دارای جهتگیری مذهبی آزاردهنده است. والدین مذهبی در مقابله با فرزندانی که تمایلات دینگریزی از خود بروز میدهند به شدت مقاومت نموده و برخوردهای تندی از خود بروز میدهند، چرا که انتظار پرورش این فرزندان را نداشته و همین تلقی موجب سرشکستگی و برهم خوردن نظام خانواده و تعارضات متعدد میگردد.هدف این پژوهش معرفی عوامل و دلایل دینگریزی نوجوانان در خانوادههای دارای جهتگیری مذهبی و بیان پیامدها و آثار دینگریزی در جامعه میباشد که از طریق مصاحبه با والدین دارای نوجوان دینگریز حاصل شده است. پیامدهایی چون تضعیف بنیان خانواده، گرایش به فرقههای انحرافی، خودکشی، تعارضات اجتماعی و... که به تفضیل به آنها میپردازیم. این نتیجهگیری بعد از ارزیابی اعتبار درونی از مسیر دو شیوه متفاوت به دست آمده است: نظرات متخصصان روانشناسی و همچنین ضریب توافق بین دو ارزیاب با استفاده از معیار کاپا تأیید شده است. در واقع شکاف نسلی، مبانی آشنایی والد با مذهب، رابطه والد فرزندی، عدم اطاعت نوجوان از خانواده، برخورد خانواده هنگام تخلف از آداب مذهبی، شروع آموزش آموزههای دینی به نوجوان، انتقال رویکرد مذهبی به فرزند، نحوه تشویق والد هنگام انجام دستورات دینی توسط نوجوان، نحوه انجام دستورات دینی توسط نوجوان، واکنش خانواده به انجام رعایت دستورات دینی،ادراک نوجوان از سطح آگاهی دینی خانواده، ادراک نوجوان از برخورد دینی خانواده با جامعه، واکنش خانواده به رعایت دستورات دینی در جامعه، الگوهای نوجوان و نظر والد در خصوص راهبردها؛ 15 کد انتخابی این پژوهش هستند که نشان میدهد نتایج و آسیبهای دینگریزی نوجوانان در خانوادههای مذهبی غالباً ناشی از تساهل و تسامح والدین در اهمیت بخشی و اولویتدهی به تربیت دینی فرزندان در کنار آموزش مفاهیم علمی و دانشی است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10545 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0532 MA /532 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود ![]()
تجربه زیستهی مردان و زنان دارای دلبستگی اجتنابی از نیازهای زوجی (1403) / عزیزی قراجه داغ ، پروین، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه عزیزی قراجه داغ ، پروین، نویسنده شماره بازیابی : MA /533 1403 عنوان : تجربه زیستهی مردان و زنان دارای دلبستگی اجتنابی از نیازهای زوجی تکرار نام مولف : پروین عزیزی قراجه داغ ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سبک های دلبستگی ؛ دلبستگی اجتنابی ؛ نیازهای زوجینچکیده : با توجه به افزایش روز افزون تعارضات و ناسازگاریهای زناشویی و آمار بالای طلاق در جامعه و تبعات منفی آن و رابطه متقابل بین نیازهای زناشویی و سبکهای دلبستگی، پژوهش حاضر به دنبال بررسی تجربه زیستهی مردان و زنان دارای دلبستگی اجتنابی از نیازهای زوجی بود. این پژوهش با روش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش مردان و زنان منطقه یک شهر تهران است که به روش نمونهگیری هدفمند 20 نفر از مردان و زنان انتخاب شد. ملاک ورود به مطالعه باسواد بودن، داشتن میانگین نمره بالا در سبک دلبستگی اجتنابی و حدود سنی 25 تا 45 سال بود. در گردآوری دادها ابتدا برای تعیین سبک دلبستگی و انتخاب افراد برای مصاحبه کیفی از پرسش نامه سبک دلبستگی استفاده شد. حاصل تحلیل دادههای به دست آمده 170 کد باز بود. با مقایسه مداوم کدها و دادههای خام براساس تشابه و تفاوت، دسته بندی اولیه ای از کدها بدست آمد. مصادیق و مفاهیم بدست آمده در 22 کد محوری، که پس از ادغام آنها و بر اساس اهداف پژوهش در 5 کد نظری دسته بندی شدند. نیاز به امنیت / بقا شامل 6 مقولات محوری امنیت مالی، امنیت اجتماعی، امنیت جسمی، امنیت عاطفی، تامین آینده، فرزندآوری بوده است.نیاز به عشق و تعلق خاطر شامل 5 مقوله محوری تغافل و تعامل محبت، تشکر و قدردانی، تامین نیاز جنسی، حل تعارض زوجین، نیاز به دوست داشته شدن بوده است.نیاز به قدرت شامل 4 مقوله احترام به جایگاه توسط زوجین، مشخص بودن جایگاه و داشتن سلسله مراتب، دخالت در سلسه مراتب اختیارات خانواده، عزت و اعتماد به نفس بوده است. نیاز به آزادی شامل دو مقوله فرعی آزادی عمل مشروط، حس استقلال و خودمختاری در زوجین بوده است. نیاز به تفریح در زندگی مشترک شامل 5 مقوله تفریح و لذت بردن از زندگی، نیاز به سفر و باهم بودن، نیاز به ارتباط با دوستان، نیاز به ارتباط با خانواده ها، نیاز به تفریحات فردی بوده است. یافتههای حاضر برخی از اولین شواهدی است که نیازهای زوجین با سبک دلبستگی اجتنابی را ارایه می نماید و می تواند راهنمایی برای مشاوران و روانشناسان اجتماعی و خانواده را فراهم آورد تا با شناخت نیازهای زوجین به طور سیستماتیک با روابط زوجین بپردازند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10546 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0533 MA /533 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی شماره بازیابی : MA /534 1401 عنوان : ارزیابی شاخصهای اختلال وسواس فکری-عملی بر اساس نشانگرهای زیستی، عصب شناختی و رفتاری تکرار نام مولف : نجمه داودی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 موضوعها : اصفا
اختلال وسواس فکری - عملی ؛ نشانگر زیستی ؛ نشانگر عصب شناختی ؛ نشانگر رفتاریلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10547 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0534 MA /534 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه خدایاریفرد ، محمد (1329 -)، نویسنده شماره بازیابی : BL629/5 /ه9 1403 عنوان : هوش معنوی: مبانی نظری و سنجش تکرار نام مولف : محمد خدایاری فرد و همکاران ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شابک/شاپا 978-6-229-23822-6 شناسه افزوده : غباری بناب ، باقر، نویسنده همکار سهرابی ، فرامرز، نویسنده همکار حسینی حسین آباد ، سیده فاطمه، نویسنده همکار زمان پور ، عبدالله، نویسنده همکار خرمی مارکانی ، عبدالله، نویسنده همکار موضوعها : اصفا
هوش معنوی ؛ هوش معنوي -ايران - آينده پژوهي ؛ هوش معنوي -ايران - روانشناسي- آينده پژوهيلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10548 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 15240 BL629/5 /ه9 1403 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود ![]()
تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان دوره دوم ابتدایی بر اساس مولفه های رویکرد فطرت گرایی توحیدی (1402) / حسینی ، حمیده سادات، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسینی ، حمیده سادات، نویسنده شماره بازیابی : MA /535 1402 عنوان : تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان دوره دوم ابتدایی بر اساس مولفه های رویکرد فطرت گرایی توحیدی تکرار نام مولف : حمیده سادات حسینی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : رجایی ، ملیحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فطرتگرایی توحیدی ؛ هدیه های آسمان ؛ فطرت ؛ برنامه درسیچکیده : هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب «هدیههای آسمان» دوره دوم ابتدایی بر مبنای پاسخ به سؤالات رویکرد مؤلفههای فطرتگرایی توحیدی است. در این پژوهش، به بررسی میزان توجه به این مؤلفهها در متن، تصاویر و فعالیتها شامل (برایم بگو، بحث و تفکر، ایستگاه خلاقیت، بگرد و پیدا کن، همخوانی، دعا کنید و ...) مورد بررسی پرداخته شده است. روش پژوهش به صورت تحلیل محتوای قیاسی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کتابهای هدیههای آسمان دوره دوم ابتدایی (پایههای چهارم، پنجم، ششم) در سال تحصیلی 1402-1401 بوده و نمونهگیری به صورت هدفمند انجام شده است. ابتدا رویکرد فطرتگرایی توحیدی را مطالعه کرده و مولفههای آن را از مقاله «عناصر و مؤلفههای برنامه درسی فطرتگرای توحیدی در تربیت دینی متربیان» که توسط تجاری مقدم، امین خندقی و قندیلی (1399) انجام شده است، استخراج نموده و سپس کتابهای هدیههای آسمان پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی بر مبنای آن مولفه ها تحلیل شده اند. یافتههای پژوهش نشان داد در کتاب هدیههای آسمان دوره دوم ابتدایی، در قسمت متن کتاب بیشترین توجه به مؤلفه خیر و فضیلت اخلاقی – عشق و محبت و دوستی میتوان اشاره کرد امّا کمترین توجه به مؤلفه خلاقیت و ابداع شده است. در قسمت فعالیت کتاب بیشترین توجه به مؤلفه تعقل و خردورزی – خلاقیت و ابداع شده است ولی کمترین توجه به مؤلفه جمال و زیباییجویی شده است. در قسمت تصاویر کتاب مرکز توجه روی مؤلفههای جمال و زیباییجویی – تعقل و خردورزی میباشد. در مقوله شاخص حقیقتجویی و علمجویی به عنوان مثال در کتاب هدیههای آسمان پایه چهارم ابتدایی درس اول آن پرسش در فعالیت این بوده: « دانه برای رشد به چه چیزهایی نیاز دارد؟ » به مقوله فراتر رفتن از ظاهر و جستن باطن امور توجهی نشده است. در مجموع، نتایج این پژوهش حاکی از آن است که کتابهای هدیههای آسمان دوره دوم ابتدایی به میزان قابل توجهی به برنامه درسی با تأکید بر مؤلفههای فطرتگرایی توحیدی نپرداخته است. توجه به برنامه درسی بر مبنای فطرتگرایی توحیدی میتواند به درک بهتر دانشآموزان از نظرآداب و اخلاق و نقشها و مسئولیتهای زندگی و مذهبی آنها کمک کند. لازم است که در تدوین متون آموزشی، به نقش مؤلفههای فطرتگرایی توحیدی نیز توجه شود تا دانشآموزان بتوانند خدا شناسی وهویت دینی و اجتماعی خود را به شکلی متعادل و متناسب با ارزشهای اسلامی و انسانی شکل دهند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10552 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0535 MA /535 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود ![]()
تبیین الگوی ارتباط کلامی همسران در مشاوره و روان درمانی از نگاه اسلامی (1400) / موسوی ، سارا سادات، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه موسوی ، سارا سادات، نویسنده شماره بازیابی : MA /536 1400 عنوان : تبیین الگوی ارتباط کلامی همسران در مشاوره و روان درمانی از نگاه اسلامی تکرار نام مولف : سارا سادات موسوی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 شناسه افزوده : باختری ابراهیم سرایی ، هاجر (1351 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
ارتباط کلامی ؛ زوجین ؛ ارتباط کلامی- همسران -مشاوره و روان درمانیچکیده : یکی از مهم ترین روابط میان انسانها، روابط کلامی میباشد. روابط کلامی میان افراد ، به ویژه همسران از اهمیت خاصی برخوردار است. دین مبین اسلام نیز که کامل ترین دین الهی است و به همه ی جوانب زندگی بشری توجه داشته ، تاکید ویژه ای نسبت به آن دارد و در بسیاری از آیات و روایات به این موضوع اشاره شده است. پژوهش پیش رو، با هدف شناسایی مؤلفه های ارتباط کلامی همسران از منظر قرآن و روایات تدوین یافته است تا از طریق یافتن ارتباط کلامی مناسب کمک شایانی به حل تعارضات زوجین نماید.ضرورت این تحقیق، درشناسایی و ارائه ی توصیه های کاربردی برای هر چه بهتر شدن ارتباطات کلامی زوجین از نگاه اسلامی می باشد. روش پژوهش حاضر گراندد تئوری است که مفاهیم به دست آمده از آیات و روایات، طبق این روش دسته بندی و در سه مرحله، کدگذاری آزاد، کدگذاری محوری و کدگذاری نظری طبقه بندی شد. در این پژوهش سعی شده است، به مبانی ارتباط کلامی ، اصول ارتباط کلامی ، و راهبردهای ارتباط کلامی همسران، اعم از راهبردهای عاطفی در برقراری ارتباط کلامی،راهبردهای عملکرد مهارتی(کلامی و غیر کلامی)، و راهبردهای عملکرد اخلاقی پرداخته شود. نتیجه ی این پژوهش با توجه به این که مبتنی بر آموزه های دینی است و پشتوانه ی بسیار محکمی از آیات و روایات دارد، می تواند در برقراری ارتباط کلامی صحیح بین زوجین نقش تعیین کننده ای داشته باشد و در وهله ی اول منجر به حسن معاشرت و در صورت تداوم این امر منجر به شکوفایی مودت و رحمت که طبق قرآن کریم چشم اندازی برای یک خانواده متعالی است، شود. بنابراین جهت برقراری ارتباط کلامی مطلوب، توجه به دستورات الهی و عمل به آن ها بسیار نتیجه بخش خواهد بود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10553 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0536 MA /536 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود ![]()
حقوق مالی زوجین در تحولات قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 با تاکید بر مصالح عالی کودک (1403) / سیاه منصور ، ریحانه، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه سیاه منصور ، ریحانه، نویسنده شماره بازیابی : MA /537 1403 عنوان : حقوق مالی زوجین در تحولات قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 با تاکید بر مصالح عالی کودک تکرار نام مولف : ریحانه سیاه منصور ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شناسه افزوده : طاهری پور ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
حقوق مالی زوجه ؛ حقوق خانواده ؛ نفقه-- ایران ؛ حضانتچکیده : خانواده به عنوان واحدی از اجتماع در جریان تحولات زمانه قرار دارد، بنابراین لازم است حقوق خانواده نیز در مسیر تحولات اجتماعی، متحول گردد؛ حقوق مالی زوجین از جمله موضوعاتی است که تحت تاثیر تحولات زمانه قرار دارد و طبیعی است که با تحول موضوع انتظار می رود که احکام و مقررات آن نیز تغییر یابد. در کنار تعیین حقوق مالی زوجین ، موضوع مصالح عالیه کودکان بسیار حیاتی است. در واقع دادگاه باید مشخص کند که مصالح عالی کودک در حضانت کدام یک از والدین می تواند برای کودک صواب و مصلحت باشد. تعیین این امر مستلزم مشخص کردن حقوق مالی زوجین و پرداخت آن توسط والدین است. با در نظر داشتن این امر و با اتخاذ روش تحلیلی -توصیفی و به صورت کتابخانه ای به بررسی موضوع مطالعه حقوق مالی زوجین در تحولات قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 با نگاه ویژه به مصالح عالی کودکان پرداخته می شود. نتایج تحقیق نشان میدهد که مصالح عالی کودکان ارتباط مستقیمی با حقوق مالی زوجین دارد و بهرحال پدر باید عهده دار تامین مخارج کودک باشد و این موضوع یکی از مصادیق اصلی مصالح عالیه کودکان می باشد، آنچه می توان به عنوان فرضیه در نظر گرفت این است که تعیین مصالح عالی کودک با نفقه محقق می شود نه حضانت. این تحقیق می کوشد با بهره گیری از منابع معتبر فقهی -حقوقی ضمن بررسی حقوق مالی زوجین براساس قانون حمایت خانواده به بررسی مصالح عالیه کودکان نیز بپردازد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10554 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0537 MA /537 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه حقوق اسناد معمولی موجود