تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر ویژگی های مرزی و حساسیت به طرد شدگی نوجوانان معتاد به اینترنت در خانواده های متعارض (1399) / روزنوطلب ، ریحانه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه روزنوطلب ، ریحانه، نویسنده عنوان : تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر ویژگی های مرزی و حساسیت به طرد شدگی نوجوانان معتاد به اینترنت در خانواده های متعارض تکرار نام مولف : ریحانه روزنوطلب ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 203ص شناسه افزوده : زند کریمی ، غزال، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سواد رسانه ای ؛ ویژگی های مرزی ؛ حساسیت به طردشدگی ؛ اعتیاد به اینترنت ؛ خانواده متعارض ؛ خانواده طلاقچکیده : هدف اصلی پژوهش حاضر ، بررسی تاثیر آموزش سواد رسانه ای بر ویژگی های مرزی و حساسیت به طرد شدگی دانش آموزان دارای اعتیاد اینترنتی و درگیر در خانواده های متعارض با تاکید بیشتر بر خانواده های طلاق یا در شرف طلاق در پایه نهم ،مقطع متوسطه اول و دهم نظری ، دوازدهم فنی و حرفه ای، مقطع متوسطه دوم ناحیه دو استان قزوین میباشد. ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ از روش شبه آزﻣﺎﻳﺸﻲ ﻛﻪ در آن از ﻃﺮح ﭘﻴﺶ آزﻣﻮن وﭘﺲ آزﻣﻮن ﺑﺎ ﮔﺮوه ﻛﻨﺘﺮل اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﮐﻠﯿﻪ نوجوانان دختر در بازه سنی(13 تا 18) از خانواده های طلاق یا در حال جدایی بود. به گروه 100 نفری از نوجوانان پرسشنامه اعتیاد به اینترنت،شخصیت(نئو) و حساسیت به طرد دانی و فلدمن داده شد که در نهایت به صورت انتخاب نیمه تصادفی به 30 نفر از افراد که نمره بالای نمره برش اعتیاد و نمره بالا در ویژگی های روان رنجوری و ریسک پذیری همچنین نمره بالاتر از نقطه برش در حساسیت به طرد شدگی داشتند انتخاب گردیدند و در دو گروه آزمایش (15نفر) و کنترل (15نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش ، به مدت 8 جلسه ، هر جلسه دو ساعت (به علاوه دو جلسه برای گرفتن پیش آزمون و پس آزمون ها)70 دقیقهای مورد آموزش سواد رسانه ای قرار گرفتند و گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکردند. و نهایتا بعد از یکماه در جلسه دهم ، مجدد از هر دو گروه آزمایش و کنترل پس آزمون گرفته شد. . همچنین برای بررسی این فرضیه از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که؛ آموزش سواد رسانه ای حداقل بر یکی از ویژگی های مرزی (روان رجوری یا N و ریسک پذیری یا O)، حساسیت به طرد شدگی و اعتیاد اینترنتی نوجوانان معتاد به اینترنت در خانواده های متعارض تاثیر گذار است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9557 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0411 MA /411 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود سواد رسانه ای: حمایت و توانمندسازی نوجوانان (12 تا 16 سال) خانواده های متدین در برابر تلویزیون (1392)
نوع مدرک: متون چاپی شماره بازیابی : MA /86 1392 عنوان : سواد رسانه ای: حمایت و توانمندسازی نوجوانان (12 تا 16 سال) خانواده های متدین در برابر تلویزیون ناشر: تهران : دانشگاه امام صادق (ع) سال نشر : 1392 صفحه شمار: 265 ص موضوعها : اصفا
سواد رسانه ای ؛ آموزش سواد رسانه ای ؛ تلویزیون ؛ خانواده هالینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=1661 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 086 MA /86 1392 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات اسناد معمولی موجود مطالعات حقوقی مقایسه ابعاد سواد رسانه ای در بین دانشجویان دختر دانشگاه های تهران (مورد مطالعه دانشکده رفاه و دانشگاه الزهرا) (1403) / مودب شعار ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه مودب شعار ، مریم، نویسنده شماره بازیابی : MA /502 1403 عنوان : مقایسه ابعاد سواد رسانه ای در بین دانشجویان دختر دانشگاه های تهران (مورد مطالعه دانشکده رفاه و دانشگاه الزهرا) تکرار نام مولف : مریم مودب شعار ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : فرخی ، میثم (1365 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سواد رسانه ای ؛ ابعاد سواد رسانه ایچکیده : دانش سواد رسانه ای بعنوان یکی از مهمترین ابزار تجزیه و تحلیل پیام ها در عصر حاضر به شمار می رود که به مخاطبان در توسعه مهارت های خلاقانه، در ساخت پیام های رسانه ای و همچنین مواجهه آگاهانه تر با پیام های رسانه ای کمک می کند. منظور از سواد رسانه ای، توانایی یک فرد جهت دسترسی ، بررسی ، ارزیابی و انتقال پیام ها در دنیای ارتباطات می باشد. سواد رسانه ای ابعاد گوناگونی دارد که به عقیده جیمز پاتر، ابعاد سواد رسانه ای به 4 بعد: احساسی ، شناختی ، اخلاقی و زیبایی شناختی تقسیم بندی می شوند که بر اساس این تقسیم بندی هر کدام از این چهار بعد بر دامنه متفاوتی از درک و فهم ما متمرکز است. با توجه به اهمیت این قضیه محقق این پژوهش را با هدف مقایسه ابعاد سواد رسانه ای در بین دانشجویان دختر دانشگاه های تهران انجام داده و مورد مطالعه دانشکده رفاه و دانشگاه الزهرا می باشد که در آن از روش پیمایش و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. در قسمت پیمایشی پژوهش از ترکیب پرسشنامه استاندارد فلسفی و محقق ساخته اقدام به جمع آوری اطلاعات شد. جامعه آماری پژوهش از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد این دو دانشگاه بودند که در مجموع 4170 نفر از دانشگاه الزهرا و 1020 نفر از دانشکده رفاه را تشکیل می دادند که طبق محاسبات و بااستفاد از فرمول کوکران تعداد 358 نفر به روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. همچنین آلفای کرونباخ پرسشنامه عدد 84/0 بدست آمد که نشان می دهد ضریب پایایی پرسشنامه در سطح بالایی قرار دارد. همچنین برای تشخیص نرمال بودن یا غیرنرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده شد و خروجی ها نشان داد که داده ها غیر نرمال هستند. به دلیل غیر نرمال بودن و ناپارامتریک بودن داده ها ، در این پژوهش از آزمون های ضریب همبستگی اسپیرمن و کای دو استفاده گردید و نتایج نشان داد بین متغیر های گروه سنی با ابعاد سواد رسانه ای رابطه درست و معنی داری وجود دارد، همچنین بین متغیر های وضعیت تاهل ، اشتغال ، گروه های تحصیلی ، رشته های تحصیلی و رسانه های پرمصرف هم رابطه درست و معنا داری با ابعاد سواد رسانه ای وجود دارد و رابطه بین متغیر ها از نظر آماری تایید گردید لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10451 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0502 MA /502 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم اجتماعی اسناد معمولی موجود