![]()
آسیب شناسی تحقق اهداف برنامه درسی دینی دوره متوسطه از منطربرنامه درسی پایان (1389) / حسن نتاج ، نسیبه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسن نتاج ، نسیبه، نویسنده شماره بازیابی : MA /49 1389 عنوان : آسیب شناسی تحقق اهداف برنامه درسی دینی دوره متوسطه از منطربرنامه درسی پایان ناشر: دانشگاه الزهرا (س) (تهران) سال نشر : 1389 صفحه شمار: 161 ص شناسه افزوده : خادمی اشکذری، عزت، استاد راهنما صمدی، پروین، استاد مشاور موضوعها : اصفا
برنامه درسی پنهان ؛ تربیت دینی ؛ اهداف برنامه درسی دینی د.وره متوسطهلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=1610 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 049 MA /49 1389 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه علوم تربیتی اسناد معمولی موجود برنامه ریزی درسی ![]()
بررسی وضعیت تربیت دینی دختران فراری پذیرش شده در مراکز مداخله در بحرانهای اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سال 1388-1387 (1389) / آذری، رقیه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه آذری، رقیه، نویسنده شماره بازیابی : MA /15 1389 عنوان : بررسی وضعیت تربیت دینی دختران فراری پذیرش شده در مراکز مداخله در بحرانهای اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سال 1388-1387 ناشر: دانشگاه الزهرا (س) (تهران) سال نشر : 1389 صفحه شمار: 101 ص شناسه افزوده : خادمی اشکذری، عزت، استاد راهنما خادمی اشکذری، ملوک، استاد مشاور موضوعها : اصفا
تربیت دینی ؛ دختران فراری ؛ تبعیض والدین ؛ مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=1580 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 015 MA /15 1389 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش ![]()
تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم براساس رویکرد راهنمای برنامه درسی مصوب 87-1386 (1387) / حسینی طاق، خدیجه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسینی طاق، خدیجه، نویسنده شماره بازیابی : MA /20 1387 عنوان : تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم براساس رویکرد راهنمای برنامه درسی مصوب 87-1386 ناشر: دانشگاه الزهرا (س) (تهران) سال نشر : 1387 صفحه شمار: 139 ص شناسه افزوده : خادمی اشکذری، عزت، استاد راهنما صمدی، پروین، استاد مشاور موضوعها : اصفا
تربیت دینی ؛ کتاب درسی تربیت دینی ؛ برنامههای درسی ؛ تحلیل محتوالینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=1584 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 020 MA /20 1387 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش ![]()
تدوین الگوی دینپذیری مسئولانه مبتنی بر ادراک نوجوانان از تربیت دینی خانواده (1402) / بختیاری قلعه ، فاطمه، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه بختیاری قلعه ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /245 1402 عنوان : تدوین الگوی دینپذیری مسئولانه مبتنی بر ادراک نوجوانان از تربیت دینی خانواده تکرار نام مولف : فاطمه بختیاری قلعه ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 صفحه شمار: 106ص شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
دین پذیری مسئولانه ؛ تربیت دینی ؛ نظریه داده بنیادچکیده : دینپذیری مسئولانه، پذیرش ارادی دین و انجام تکالیف و آداب شرعی، بر اساس شناخت درونی از ارزشهای دینی به همراه پذیرش پیامدها و تعهدات دینداری است. از این¬رو هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی دین-پذیری مسئولانه مبتنی بر ادراک نوجوانان از تربیت دینی خانواده است. پژوهش حاضر از لحاظ روش¬شناسی از نوع کیفی و با رویکرد داده بنیاد و با نمونه¬گیری هدفمند و دردسترس انجام شده است، و داده¬ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع¬آوری شده¬اند. جامعه مورد پژوهش را نوجوانان دختر و پسر با محدوده سنی 18 تا 23 سال تشکیل داده¬اند، که داده¬ها در مصاحبه دهم به اشباع رسیده¬اند. تحلیل حاصل از داده¬های بدست آمده به شناسایی72 کد باز و 15 کد محوری و3 کد انتخابی منجر شده است. با توجه به تحلیل¬های صورت گرفته کدهای انتخابی شناسایی شده شامل سه گزاره پدیده محوری دین پذیری مسئولانه: پرورش عاملیت و انتخابگری، عامل زمینه ساز پرورش عاملیت و انتخابگری: نگرش و سبک والدگری مسئولانه و راهبردهای پرورش عاملیت و انتخابگری: پیوندهای تربیت دینی است. کد انتخابی پدیده محوری دین پذیری مسئولانه: پرورش عاملیت و انتخابگری شامل بستر سازی کنشگری فعال در نوجوان، پرورش روحیه مسئولیتپذیری در نوجوان و بستر سازی شناخت آگاهانه از دین در نوجوان و کد انتخابی عامل زمینه ساز پرورش عاملیت و انتخابگری: نگرش و سبک والدگری مسئولانه شامل توجه به اراده و انتخابگری انسان در تربیت فرزند، نمود اندیشه دینی در رفتار و سبک والدین، صرف وقت و برقراری رابطه حسنه با فرزند، تاکید والدین به انجام واجبات، توجه به ویژگیهای دوره نوجوانی در ارتباط با فرزند، توجه به نقش زمینههای خانوادگی بر فضای تربیتی و همیاری و کمک به فرزند در راستای آسانسازی انجام اعمال دینی و کد انتخابی راهبردهای پرورش عاملیت و انتخابگری: پیوندهای تربیت دینی شامل ایجاد محیط متناسب با تربیت دینی، ایجاد بستر تربیتی از طریق بهکارگیری ابزار متناسب، ایجاد گرایش به ارزشهای دینی، شکلگیری روابط انسانی بر اساس ارزشهای دینی و آموزش معارف دینی است. براساس یافته¬های پژوهش نگرش سبک والدگری مسئولانه به عنوان عامل زمینه ساز پرورش عاملیت و انتخابگری و همچنین ایجاد پیوندهای دینی به عنوان راهبردهای پروش عاملیت و انتخابگری سبب پرورش عاملیت و انتخابگری شده است که پیامد حاصل از آن پذیرش مسئولانه دین توسط فرزند می¬باشد.با استفاده از این یافته¬ها می¬توان جلسات آموزشی خانواده جهت شناخت روش¬های مناسب تربیت دینی توسط والدین در جهت پذیرش مسئولانه دین توسط فرزندانشان برگزار نمود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9871 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0245 MA /245 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود ![]()
مدل مفهومی تربیت دینی خانواده های مذهبی مبتنی بر تجارب زیسته والدین دارای دختر نوجوان با هویت دینی (1403) / اسلامی خوزانی ، زهرا، نویسنده
![]()
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اسلامی خوزانی ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /0528 1403 عنوان : مدل مفهومی تربیت دینی خانواده های مذهبی مبتنی بر تجارب زیسته والدین دارای دختر نوجوان با هویت دینی تکرار نام مولف : زهرا اسلامی خوزانی ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1403 شناسه افزوده : پور سید آقایی ، زهرا سادات، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تربیت دینی ؛ هویت دینی ؛ داده بنیادچکیده : یکی از مؤثرترین عوامل در هویت دینی فرزندان، خانواده است. لذا برای تربیت نسلی جوان با هویتی دینی، لزوم توجه به خانواده و سبک تربیتی آن اهمیت پیدا میکند؛ ازاینرو هدف پژوهش حاضر، ارائه مدل مفهومی تربیت دینی خانواده های مذهبی مبتنی بر تجارب زیسته والدین دارای دختر نوجوان با هویت دینی بود. پژوهش حاضر، کیفی و از نوع نظام¬مند نظریه داده بنیاد است. جمعیت موردمطالعه، والدین دارای حداقل یک فرزند دختر دانشجو با هویت دینی بود که بر اساس روش نمونهگیری هدفمند و رعایت سایر معیارهای ورود، برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. دادهها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیق، گردآوری شد و اشباع نظری در مصاحبه هجدم محقق شد. دادههای حاصل از مصاحبه، با بهرهگیری از روش تحلیل مقایسه مداوم استراوس و کوربین در سه مرحله (کدگذاری باز، محوری و انتخابی)، تجزیهوتحلیل شدند. در تحلیل یافتهها 5 کد انتخابی «رشد در بستر دینی؛ نگرشها و سبک والدگری مسئولانه دینی؛ تدارک بافت تربیت دینی؛ برساخت سبک زندگی دینی – اسلامی؛ و تحقق حیات طیبه» حاصل شد. نتایج پژوهش حاضر علاوه بر افزایش بینش و آگاهی نسبت به بسترهای ایجاد هویت دینی در نوجوانان، میتواند به خانوادههایی که دغدغه تربیت دینی دارند رهنمودهای مثبتی ارائه دهد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10535 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0528 MA /528 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود