این تحقیق بازنمایی هویت فرهنگی در بازی های رایانه ای ؛ مورد مطالعه بازی GTA (جی تی ای) می باشد. این پژوهش از نظر هدف توسعه ای و کاربردی، از نظر داده ها کیفی و از نظر ماهیت و روش تحلیل داده روش کیفی تحلیل مضمون است و از نظر هدف توسعه ای است. داده های تحقیق از طریق سوالات پنج گزینه ای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمع آوری شده است. درپژوهش حاضر به منظورتجزیه وتحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری از نرمافزار آماری SPSS.V24 و از نرمافزار معادلات ساختاری pls.V3 در قالب دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گردیده است. در تحقیق حاضر در بخش کیفی از ابزار مصاحبه اکتشافی و نیمه ساختار یافته استفاده شد جامعه آماری شامل کلیه صاحب نظران موضوع بازی های رایانه ای به ویژه بازی GTA و همچنین متخصصان حوزه روانشناسی کودک و صاحب نظران حوزه علوم اجتماعی می باشند. روش نمونه گیری به صورت هدفمند و گلوله برفی بود. با انجام 24 مصاحبه، تشحیص محقق این بوده است که اطلاعات گردآوری شده به نقطه اشباع رسیده و نیازی به انجام مصاحبه های بیشتر نیست. در نهایت از نتایج 21 مصاحبه (7 نفر متخصص بازی های یارانه ای ، 7 نفر متخصص روانشاسی کودک و 7 نفر متخصص علوم اجتماعی؛ مجموعا به تعداد 21 نفر) استفاده شده است و 3 مصاحبه به علت داشتن محتوای پایین یا تکرار زیاد حذف گردیدند.نتایج پژوهش نشان داد که هویت فرهنگی بر محیط و داستان بازی (907/0) هویت فرهنگی بر شخصیت ها و رویدادهای بازی(961/0) هویت فرهنگی بر صدا و تصویر در بازی(575/0) هویت فرهنگی بر فرهنگ و نگرش در بازی (329/0-) تاثیر معناداری دارد