تجربه زیسته معلمان از انزوای اجتماعی دانشآموزان پایه اول ابتدایی در آموزش مجازی (مورد مطالعه: معلمان ابتدایی شهرری) (1402) / باقریفر ، زهرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه باقریفر ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /0231 1402 عنوان : تجربه زیسته معلمان از انزوای اجتماعی دانشآموزان پایه اول ابتدایی در آموزش مجازی (مورد مطالعه: معلمان ابتدایی شهرری) تکرار نام مولف : زهرا باقری فر ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : احمدی ، غلامعلی، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ انزوای اجتماعی ؛ آموزش مجازیچکیده : هدف پژوهش حاضر، «تجربه زیسته معلمان از انزوای اجتماعی دانشآموزان پایه اول ابتدایی در آموزش مجازی (مورد مطالعه: معلمان ابتدایی شهرری)» بود. این پژوهش از نظر هدف، در زمرهی پژوهشهای کاربردی و از نظر روش پدیدارشناسی بود. جامعهی آماری در زمان انجام پژوهش، در سال تحصیلی 1401- 1400شامل معلمان دوره اول ابتدایی شهرری به تعداد 1500 نفر بود. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و گلوله برفی بود. حجم نمونه بر اساس اصل اشباع نظری صورت گرفت. در راستای روش پژوهش، دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای نیمهساختار یافته از روش کدگذاری بازمحوری و انتخابی جمعآوری شد. پس از تحلیل پژوهش نتایح نشان داد که برای مؤلفه کیفیت تحصیلی انزوای اجتماعی روشهای تدریس موثر با یادگیری بالا، ارتباط نزدیک و همچنین مشورت با دانش آموزان می تواند در کیفیت آموزش موثر باشد؛ برای مؤلفه تنهایی اجتماعی انزوای اجتماعی عواملی همچون عدم مشارکت در فعالیت های گروهی، صرف کردن بیشتر وقت خود در فضای مجازی و برای مؤلفه تنهایی عاطفی انزوای اجتماعی: ایجاد انگیزه و علاقه در یادگیرندی و همچنین اجتماعی شدن دانش اموزان موثر می باشند، شناسایی شدند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10012 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0231 MA /0231 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود واکاوی تجارب زیسته معلمان از ارزشیابی مجازی دروس فارسی و ریاضی اول ابتدایی (1401) / حسین نژاد ، طاهره، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسین نژاد ، طاهره، نویسنده شماره بازیابی : MA /272 1401 عنوان : واکاوی تجارب زیسته معلمان از ارزشیابی مجازی دروس فارسی و ریاضی اول ابتدایی تکرار نام مولف : طاهره حسین نژاد ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 صفحه شمار: 136ص شناسه افزوده : احمدی ، غلامعلی، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ ارزشیابی مجازی ؛ آموزش مجازیچکیده : ارزشیابی فرایندی مداوم و جز جدانشدنی برنامههای آموزشی حضوری و مجازی، و حلقه اتصال همه عوامل یک برنامه آموزشی به حساب میآید. در این میان معلم به عنوان مهم ترین فرد برنامه ی آموزش، نقش به سزایی در کیفیت ارزشیابی دارد. لذا در این پژوهش برآن شدیم تا به واکاوی تجارب زیسته ی معلمان برای ارزشیابی به شیوه مجازی در دروس فارسی و ریاضی اول ابتدایی بپردازیم.این پژوهش از نوع کیفی و یک پژوهش کاربردی پدیدار شناختی می باشد و روش گردآوری داده¬های میدانی مصاحبه های نیمه ساختار یافته به روش گلوله برفی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان شاغل در منطقه 14 تهران بود. جهت نمونه برداری با استفاده از روش گلوله برفی به صورت حضوری با افراد مورد نظر به مصاحبه های نیمه ساختار یافته اقدام شد. پس از انجام 28 مصاحبه اشباع نظری حاصل شد. پس از تجزیه و تحلیل مصاحبه ها و کدگذاری آن ها، در حوزه ی الزامات ارزشیابی مجازی دروس ریاضی و فارسی دانش آموزان اول ابتدایی 16 مورد (که از مهم ترین آن ها : جو آموزشی آرام، ارتباطات صوتی و تصویری، بستر مناسب تکنولوژیک، آموزش معلمان، ارتباط با والدین بودند)، در حوزه نقاط ضعف 23 مورد (که از مهم ترین آنها حل مسائل توسط اولیا، عدم اعتقاد به ارزشیابی مجازی، زمان بر شدن فعالیت ها، افت کیفیت ارزشیابی، کم تجربگی معلمان بودند) و نقاط قوت 9 مورد (که از مهم ترین آنها کاهش استرس، ارتقای دانش معلمان، امکان یادگیری بهتر ، ارتقای سواد رسانه ای بودند) یافت شد، و در حوزه اقدامات لازم برای ارتقای کیفیت ارزشیابی مجازی 18 پیشنهاد (که از مهم ترین آنها پویایی محیط کلاس، استفاده از روش آموزش ترکیبی، روش های تدریس هماهنگ، بازخورد سریع، به روزرسانی دانش معلمان بودند) ارائه گردید که در ادامه راهکارهایی برای اجرایی شدن این عوامل ارائه شد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10013 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0272 MA /272 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود