ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی (1403) / صفا ، معصومه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه صفا ، معصومه، نویسنده شماره بازیابی : MA /32 1403 عنوان : ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تکرار نام مولف : معصومه صفا ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : رجایی ، ملیحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سواد برنامه درسی ؛ خودکارآمدی ؛ پیشرفت تحصیلیچکیده : این پژوهش با هدف ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی انجام شد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش معلمان و دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی تهران منطقه 14 بود. از بین مدارس مقطع ابتدایی این منطقه تعداد 33 معلم پایه ششم و 160 دانش آموز پایه ششم از طریق روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامههای سواد برنامه درسی عباباف و همکاران (1392)، خودکارآمدی معلمان شوارز و همکاران (1999)، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان محمدی و همکاران (1394) جهت سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. برای توصیف متغیرهای پژوهش از شاخصهای آمار توصیفی و برای بررسی پرسشهای پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد؛ سواد برنامه درسی معلمان 7/18 درصد از خودکارآمدی معلمان را به طور معنی دار(p<0/001)پیشبینی میکند. خودکارآمدی معلمان 2/11 درصد از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را به طور معنی دار(p<0/001) پیشبینی می کند، بدین ترتیب میزان سطح معنیداری در سه متغیر سواد برنامهریزی معلمان، خودکارآمدی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کمتر از پنج صدم بود. سواد برنامه درسی معلمان به تنهایی نمیتواند پیشبینیکننده قوی برای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان باشد. علاوه بر این نتایج نشاندهنده پیچیدگی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی است و تأکید بر این نکته دارد که تنها یک عامل نمیتواند به طور کامل موفقیت تحصیلی را تضمین کند. همچنین نتایج نشاندهنده اهمیت توجه به خودکارآمدی معلمان و نقش آن در بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10411 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 032 MA/32 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خدا باور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی (1402) / میرعلوی کمساری ، فائزه سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه میرعلوی کمساری ، فائزه سادات، نویسنده شماره بازیابی : MA /492 1402 عنوان : تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خدا باور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی تکرار نام مولف : فائزه سادات میرعلوی کمساری ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : رجایی ، ملیحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
رشد قضاوت اخلاقی ؛ پیشرفت تحصیلی ؛ رویکرد وجودگراییچکیده : پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خداباور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی انجام شد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل بود. با استفاده از پرسشنامههای، آزمون قضاوت اخلاقی سینها و وارما (1998) ، پیشرفت تحصیلی فام و تیلور (1990) و پروتکلهای آموزشی براساس الگوهای ویلیام پرکی و سیمون و راث، 60 نفر از دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهرقدس در سال 1403-1402 به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش 30 نفر و کنترل 30 نفر قرار گرفتند. گروه آزمایشی 20 جلسه برنامه آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خداباور را دریافت کردند و گروه کنترل در این زمینه آزموشی دریافت نکرد. پس از اجرای مداخله، مجددا رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هر دو گروه اندازه گیری شد. از تحلیل کوواریانس چند متغیری (مانکوا) برای تحلیل دادهها استفاده شد. این پژوهش در همگرایی با نتایج پژوهشهای مشابه، بیان کننده این واقعیت است که آموزش مبتنی بر رویکرد وجودگرایی خداباور بر رشد قضاوت اخلاقی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش موثری دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10230 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0492 MA /492 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تاثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان آموزی دانشآموزان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان (1403) / حمرا ، سهیلا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حمرا ، سهیلا، نویسنده شماره بازیابی : MA /506 1403 عنوان : تاثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان آموزی دانشآموزان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان تکرار نام مولف : سهیلا حمرا ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : رجایی ، ملیحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
پیشرفت تحصیلی ؛ زبانآموزی و خرده آزمونهایچکیده : مسئله اصلی این پژوهش «نامشخص بودن تأثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبانآموزی دانشآموزان پایه اول ابتدایی شهرستان کنگان» میباشد. هدف اصلی این پژوهش مقایسه تاثیر آموزشهای پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبانآموزی دانشآموزان پایه اول ابتدائی بود. سوال کلی آن عبارت از این است که بین دانشآموزانی که آموزشهای پیشدبستانی را گذرانده اند با آنهایی که نگذارده اند در پیشرفت تحصیلی درس زبانآموزی تا چه میزان تفاوت وجود دارد؟ روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری اطلاعات کمی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع علی– مقایسه ای است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشآموزان و معلمان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان در سال تحصیلی 1402-1403 میباشد. حجم نمونه 60 دانشآموز پایه اول ابتدایی که 30 نفرآنان دوره آموزش پیشدبستانی را گذارنده بودند و30 نفر هم نگذارنده بودند. روش نمونه گیری چند مرحله ای است. روشهای کتابخانهای و میدانی بود.ابزار گردآوری دادهها شامل مصاحبه ساختار یافته، آزمون پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس زبانآموزی بود. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار یا واریانس و جدوال و نمودار) و آمار استنباطی (آزمونهای T مستقل، آنالیز واریانس و ازتحلیل واریانس چند متغیره مانوا (MANOVA)) تحت نرم افزار spss انجام شد. یافتههای پژوهش حاضر عبارت اند از این که: دانشآموزانی که دوره پیشدبستانی را گذرانده بودند، نسبت به دانشآموزانی که این دوره را نگذرانده بودند، از پیشر فت تحصیلی درس زبانآموزی در خرده آزمونهای «شناخت واژگان تصویری، واژگان ربطی، واژگان شفاهی ، تشخیص واج آغازین یکسان و واج پایانی یکسان، نامیدن و تشخیص کلمات دارای واج آغازین و پایانی یکسان، انجام تقطیع واجی، نامیدن وحذف واج آغازین و فهم معنای کلمات» عملکرد بهتری داشتند. اما درخرده آزمون« نامیدن و حذف واج پایانی و روخوانی جملات» عملکرد مناسبی نداشتند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10467 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0506 MA /506 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود