اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوار فکری و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران (1401) / قاسم پور ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه قاسم پور ، فاطمه، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوار فکری و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 131ص شناسه افزوده : شریفی درآمدی ، پرویز (1339 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
ذهن آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی ؛ نشخوار فکری ؛ اضطراب امتحانچکیده : هدف از پژوهش حاضر شناسایی اثربخشی آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوارفکری و اضطراب امتحان در دانش¬آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران بود. جامعه آماری کلیه دانش¬آموزان دوره متوسطه اول شهر تهران بودند که با توجه به نیمه آزمایشی بودن روش پژوهش حاضر حجم نمونه را از روش نمونه¬گیری دردسترس هدفمند انتخاب کرده و نمونه¬ها بر اساس نمره مورد نظر پرسشنامه نشخوارفکری نولن هوکسما و مورو(1991) و اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران(1375) نمونه¬ای به تعداد30 نفر را به صورت تصادفی در دو گروه کنترل(15نفر) و گروه آزمایش(15نفر) قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش بعد از طی هشت جلسه آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی همراه با گروه کنترل در پس¬آزمون شرکت کردند. داده¬های به دست آمده با استفاده از نرم افزارSPSS 26 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی بر مقابله با نشخوارفکری و اضطراب امتحان در دانش¬آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران اثر معنی¬دار دارد و بنابراین آموزش ذهن¬آگاهی مبتنی بر شناخت درمانی روش مناسبی برای کاهش نشخوارفکری و اضطراب امتحان است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9688 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0483 MA /483 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش گروهی رویکرد درمان معنوی خداسو بر احساس گناه و نشخوار فکری در دختران نوجوان (1402) / شهرستانی ، نرگس سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شهرستانی ، نرگس سادات، نویسنده شماره بازیابی : MA /494 1402 عنوان : اثربخشی آموزش گروهی رویکرد درمان معنوی خداسو بر احساس گناه و نشخوار فکری در دختران نوجوان تکرار نام مولف : نرگس سادات شهرستانی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : خدابخش پیر کلانی ، روشنک، استاد راهنما موضوعها : اصفا
نشخوار فکری ؛ درمان معنوی خداسوچکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی تعیین اثربخشی آموزش درمان معنوی خداسو بر احساس گناه و نشخوار فکری دختران نوجوان انجام گرفت. روش پژوهش، نیمهتجربی و با طرح پیش آزمون- پس آزمون انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی شاگردان مدارس واقع در منطقه 1 شهر تهران که در سال تحصیلی 1402-1401 در پایه نهم مشغول به تحصیل بودند. 22 دانشآموز دختر از طریق پرسشنامه مقیاس احساس گناه توسط ایزنک در سال (2007) و مقیاس نشخوار فکری توسط نولن هوکسما (1991) و نمره گذاری آنها انتخاب، و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. سپس گروه آزمایش پانزده جلسه 90 دقیقهای (هفتهای یک بار) آموزش درمان معنوی خداسو دریافت کردند و پس از آن هر دو گروه مورد پس آزمون قرار گرفتند. پس از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس دو متغیره، نتایج نشان داد که آموزش درمان معنوی خداسو توانسته است عمل ناهمگونی مانند یک احساس و فکر که رنجآور است را از ادراک فرد خارج، و با ارزیابی آن با عقل طبیعی و منبع بیرونی خداوند و وحی؛ اعتبار بخشد. در نتیجه معنابخشی عمل فرد با چهار مؤلفه ارزش، هدف، انگیزه و توانمندی صورت گرفته و توحیدیافتگی در روان فرد ایجاد میگردد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10277 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0494 MA /494 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود