پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان و علل استفاده از اپلیکیشن¬های موبایلی دینی در بین دختران جوان تهرانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر را دختران جوان ساکن شهر تهران تشکیل میدهند؛ از این رو طبق جدول کرجسی و مورگان، تعداد 384 نفر از این دختران جوان ساکن شهر تهران به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته 28 سوالی در خصوص اپلیکیشن¬های موبایلی دینی استفاده شده است. دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار SPSS23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته¬های حاصل از تجزیه و تحلیل داده¬ها نشان دادکه میزان استفاده از اپلیکیشن¬های موبایلی دینی در جامعه مورد مطالعه 126/0 می¬باشد که این مقدار بیانگر این است که میزان استفاده از اپلیکیشن دینی در بین دختران جوان تهرانی در سطح متوسط می¬باشد. همچنین مقدار رگرسیون مولفه¬های وفاداری 73/0، رضایمندی 78/0، حریم خصوصی 74/0، در دسترس بودن70/0، کارایی80/0، محتوای کاربردی 84/0 می¬باشدکه علل استفاده از اپلیکیشن¬های موبایلی دینی را پیشبینی می¬کنند و در سطح خطای 05/0 معنادار می-باشند؛ بنابراین طراحان اپلیکیشن¬های موبایلی دینی می¬توانند اطلاعات محصول خود را با توجه به برنامههای فراوانی با هدف پاسخگویی به نیازهای متنوّع فرهنگی و دینی مد نظر مخاطبان خود طراحی کنند