ارائه الگوی مفهومی جامع پیشایندهای خشونت خانگی علیه زنان (مورد مطالعه: زنان شهر تهران) (1399) / جرّاح ، سحر، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه جرّاح ، سحر، نویسنده عنوان : ارائه الگوی مفهومی جامع پیشایندهای خشونت خانگی علیه زنان (مورد مطالعه: زنان شهر تهران) تکرار نام مولف : سحر جرّاح ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 263ص شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
پدیدارشناسی ؛ پیشایند خشونت ؛ تحلیل محتوا ؛ خشونتچکیده : خشونت خانگی به دلیل داشتن پیامدهای منفی جسمی و روحی نسبت به زنان و بر کارکرد خانواده، از مسائل مهم محسوب میگردد. به دلیل آنکه زنان نقش مهمّی در رشد و بالندگی اعضای خانواده دارند، بررسی خشونت علیه این گروه از افراد جامعه انتخاب شد. هدف پژوهش حاضر، ارائهی الگوی مفهومی جامع پیشایندهای خشونت خانگی علیه زنان شهر تهران بود. روش انجام پژوهش به صورت کیفی و از نوع پدیدارشناسی انتخاب شد. نمونهی پژوهش حاضر، 28 نفر از زنان خشونتدیده، زنان خشونتندیده، گروه کانونی(با حضور زنان خشونتندیده) و متخصصان در حوزههای مختلف بودند که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبهی نیمه ساختارمند بود و اطلاعات با روش تحلیل محتوا، تحلیل شدند. بر مبنای یافتهها، پیشایندهای شناختی، هیجانی، رفتاری، اجتماعی، تربیتی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و حقوقی به عنوان علل زمینهساز خشونت خانگی شناسایی گردیدند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9602 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0456 MA /456 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه پورموسوی خانقشلاقی ، مریم، نویسنده عنوان : تجربه زیسته انصراف از جدایی تعدادی از زنان متقاضی طلاق تکرار نام مولف : مریم پورموسوی خانقشلاقی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1397 صفحه شمار: 134ص شناسه افزوده : دیباواجاری ، مریم (1348-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ پدیدارشناسی ؛ تحلیل محتوا ؛ درخواست طلاق ؛ انصراف از جداییچکیده : هدف از پژوهش حاضر بررسی تجربه زیسته تعدادی از زنانی است که قصد طلاق داشته و به دلایلی از آن منصرف شده اند. جامعه آماری پژوهش شامل زنان منطقه 14 بوده و نمونه گیری به صورت هدفمند و داوطلبانه صورت گرفته است. بررسی تجربه زیسته از رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسی استفاده شده و برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده گردید و داده ها به کمک روش تحلیل محتوا تحلیل شده است. پژوهشگر در این بررسی به سه عنوان اصلی که شامل علل درخواست طلاق، دلایل انصراف از جدایی و نگاه به زندگی فعلی و سه عنوان فرعی شامل نمایشی بودن درخواست طلاق، طلاق عاطفی جایگزین طلاق قانونی و تاثیرات اشتغال و تحصیلات در زندگی فعلی رسیده است. بیشترین علت طلاق، عدم مهارت زندگی محکمترین دلیل انصراف از جدایی، وجود فرزند و عدم امیدواری و رضایت مندی در نگاه به زندگی فعلی بیشترین فراوانی را داشته است. برای تبیین این نتایج از نظریه های همچون، ساختاری مینوچین، چند نسلی بوئن، ایماگوتراپی، انزوال خانواده، همسان همسری، پشیمانی و... کمک گرفته شده است. در نهایت میتوان گفت نمونههای مورد پژوهش پس از برگشت به زندگی نیاز به آموزش هایی جهت بهبود وضعیت زندگی دارند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9578 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0432 MA /432 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود تجربه زیسته مادران دانش آموزان از چالش های حین تحصیل کلاس اول در دوران کرونا (1401) / موسوی پور ، فائزه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه موسوی پور ، فائزه، نویسنده عنوان : تجربه زیسته مادران دانش آموزان از چالش های حین تحصیل کلاس اول در دوران کرونا تکرار نام مولف : فائزه موسوی پور ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 131ص شناسه افزوده : سلیمی ، حسین (1342 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته مادران ؛ چالش های مادران ؛ پدیدارشناسی ؛ کروناچکیده : این پژوهش با هدف بررسی تجربه زیسته مادران دانش آموزان از چالشهای حین تحصیل کلاس اول در دوران کرونا در جامعه مادرانی که فرزندانشان در سال اول ابتدایی شهر تهران مشغول به تحصیل بودند بهصورت هدفمند و در دسترس بر اساس تجربه زیسته انجام پذیرفت. نمونه مورد پژوهش و روش نمونهگیری این پژوهش با توجه به هدف اصلی، مطالعه کیفی بر اساس رویکرد پدیدارشناسی بود و پس از تحلیل مصاحبه ها 3 مضمون اصلی و 8 مضمون فرعی با 42 مقوله نمایان شد. بر همین اساس پژوهشگر علاقهمند توصیف تجارب مادران دانش آموزان حین تحصیل کلاس اول در دوران کرونا بوده است. مضامین اصلی استخراجشده در این پژوهش نشان میدهد تجربه زیسته مادران دانش آموزان از چالشهای حین تحصیل کلاس اول در دوران کرونا یک پدیده تک عاملی نبوده و دارای مضامین درون فردی، تحصیلی و خانوادگی هست. نتایج بیانگر این بود که فضای مجازی و شرایط کرونا بر شرایط رشدی، تحصیلی، ارتباطی دانش آموزان تأثیرات منفی گذاشته است که این امر بهنوبه خود در بلندمدت میتواند باعث سایر مشکلات یادگیری و یا مشکلات ارتباطی و تعاملات بین فردی شود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9582 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0436 MA /436 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود فرهنگ تهیه جهیزیه در بین نوعروسان شهر تهران و مقایسه آن با تعالیم اسلامی (1396) / سروش ، شادی، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه سروش ، شادی، نویسنده شماره بازیابی : MA /268 1396 عنوان : فرهنگ تهیه جهیزیه در بین نوعروسان شهر تهران و مقایسه آن با تعالیم اسلامی تکرار نام مولف : شادی سروش ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1396 صفحه شمار: 135 شناسه افزوده : قانع ، احمدعلی (1343 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تعالیم اسلامی ؛ پدیدارشناسی ؛ تحلیل مضمون ؛ نوعروسچکیده : هدف اصلی این پژوهش، مطالعه تجربیات نوعروسان شهر تهران از تهیه جهیزیه و مقایسه آن با تعالیم اسلام میباشد. در این تحقیق از روش کیفی پدیدارشناسی استفاده شده است. جامعه آماری، کلیه نوعروسان شهر تهران را شامل می شود که حداقل شش ماه از مراسم عروسی آنها گذشته باشد. بنابراین براساس روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی، مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای با 11 نفر از نوعروسان ترتیب داده شد. در این پژوهش جهت دستیابی به اعتبار سوالات از نظر اساتید صاحبنظر بهره برده و برای حصول اطمینان از قابلیت اعتمادپذیری دادههای پژوهش از روش مطالعه مکرر، مقایسه مستمر دادهها، خلاصه سازی و دسته بندی اطلاعات بدون اینکه دادهها آسیبی ببینند استفاده شد. دادهها با استفاده از روش پیشنهادی ون مانن تجزیه و تحلیل شدند. دستاورد این پژوهش، استخراج هشت مضمون سازماندهنده، ازمجموع مضامین پایه، برای تحلیل یافتهها میباشد که عبارتند از: «عدالت در تهیه جهیزیه توسط دو زوج، انصاف در تناسب بین مهریه و جهیزیه، اعتدال در خرید کالا با توجه به توان مالی، عدم اسراف در جهیزیه به جهت نمایش برای اقوام، رفاه و رضایتمندی عروس از تهیه جهیزیه، تمایل به خرید فناوری های روز در لوازم خانگی، تاثیر سلیقه شخصی و قضاوتهای ذوقی بر خرید کالا، و تاثیر مد و سبک مصرف مدرن بر خرید کالا». با استفاده از این مضامین، که کلید تحلیل تجربیات نوعروسان از تهیه جهیزیه و مقایسه آن با تعالیم اسلام است، به نتایجی دست یافتیم که قابل تامل می باشد، اما به دلیل کیفی بودن این پژوهش، امکان تعمیمپذیری بسیار پایین است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10010 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0268 MA /268 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته مطالعات فرهنگی اسناد معمولی موجود مطالعه تجارب زیسته خانواده های موفق پیرامون مدیریت از عود اختلال افسردگی دو قطبی (1402) / احمدشاهی ، فاطمه السادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه احمدشاهی ، فاطمه السادات، نویسنده عنوان : مطالعه تجارب زیسته خانواده های موفق پیرامون مدیریت از عود اختلال افسردگی دو قطبی تکرار نام مولف : فاطمه السادات احمدشاهی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 صفحه شمار: 106ص شناسه افزوده : کاظمیان ، سمیه، استاد راهنما علوی ، کاوه، استاد مشاور موضوعها : اصفا
عود اختلال دوقطبی ؛ خانواده موفق ؛ پدیدارشناسیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9738 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0485 MA /485 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحمانی علیآبادی ، زیبا، نویسنده شماره بازیابی : MA /177 1402 عنوان : مولفههای انطباق پذیری زوجین در فرایند سندرم آشیانه خالی تکرار نام مولف : زیبا رحمانی علی آبادی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ پدیدارشناسی ؛ انطباق پذيري با آشیانه خالیچکیده : این پژوهش باهدف مطالعهی مولفههای سازگاری زوجین با سندرم آشیانه خالی مبتنی بر تجارب زیستهی والدینی که آخرین فرزندشان خانه را باهدف اشتغال، ازدواج، تحصیل و مهاجرت ترک کردهاند طراحی شد. این پژوهش با روش پدیدارشناسی انجام شد و شرکتکنندگان با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، انتخاب شدند. فرایند نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت، به این صورت که درنهایت 10 نفر از والدین آَشیانه خالی در بازهی سنی 48-63 سال انتخاب و مورد مصاحبه نیمهساختاریافته قرار گرفتند. دادههای بهدستآمده از طریق روش توصیفی کلایزی مورد تحلیل قرار گرفت. واکاوی تجربیات زیستهی مصاحبهشوندگان در زمینه چگونگی مواجهه با آشیانه خالی منجر به شناسایی مؤلفههای اصلی سازگاری با این سندرم شد که شامل 2 مضمون کلی و 8 مضمون فرعی است. اولین مضمون اصلی، نگرشها و آگاهیهای شخصی به عنوان عوامل زمینه ساز سازگاری با سندرم اشیانه خالی بود که شامل 4 مضمون فرعی 1- سازههای شخصی کارآمد 2- آگاهی به دستاوردهای زندگی 3- آگاهی به ویژگیهای میانسالی 4- آگاهی به اتصالات هستی شناسانه ی انسان و دومین مضمون اصلی با عنوان راهکارهای سازگارانه درگذر از سندرم آشیانه خالی با 4 مضمون فرعی که شامل 5- راهکارهای عاطفی 6- راهکارهای سازگارانه رفتاری 7- راهکارهای شناختی 8- راهکارهای معنوی است. نتایج حاصل از این پژوهش باتوجهبه مشکلات و مسائل والدین درگیر این چالش در دوران میانسالی، لزوم توجه درمانگران و مشاوران و مربیان در حوزهی توسعهی فردی را به اهمیت این فرایند برجسته میسازد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10115 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0177 MA /177 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود پدیدار شناسی سبک های فرزند پروری در فرآیند تربیت اخلاقی کودکان خانواده های مذهبی (1401) / حسینی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسینی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /190 1401 عنوان : پدیدار شناسی سبک های فرزند پروری در فرآیند تربیت اخلاقی کودکان خانواده های مذهبی تکرار نام مولف : فاطمه حسینی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ تربیت اخلاقی ؛ پدیدارشناسیچکیده : بررسی ها و شیوههای فرزندپروری از سوی دانشمندان برجسته ای چون دایانا بامریند و دیگران نشان می دهد هیچ کدام از آنها با سبک فرزندپروری در اسلام تطبیق کامل نداشته و دارای کاستی هایی می باشند این تحقیق به بررسی سبک های فرزندپروری در فرایند تربیت اخلاقی کودکان خانواده های مذهبی می پردازد. این مطالعه به روش کیفی و با استفاده از روش پدیدار شناسی توصیفی انجام شد. جامعه مورد مطالعه والدین مذهبی دارای حداقل یک فرزند بودند که جمع آوری داده ها در مصاحبه دوازدهم به اشباع رسید برای استخراج دیدگاه های مبتنی بر تجربه از مصاحبه های عمیق استفاده شد. داده ها با روش هفت مرحله ای کلایزی تحلیل گردید. تحلیل تجارب مشارکت کنندگان منجر به شناسایی 7 مضمون اصلی شاخص سبک فرزندپروری شامل همخوانی، ایجاد ارزشمندسازی، فضای گفتگوی جهت دهنده هدفمند، فضای ارتباطی صمیمانه، پیوند های خانوادگی رشد دهنده، فضای انضباطی متعادل، پویایی های نگرشی تکوین بخش و 7 مضمون اصلی شاخص سبک فرندپروری ناکارآمد شامل عدم همخوانی، بی ارزش سازی، فضای گفتگوی ناکارآمد، فضای ارتباطی غیر صمیمانه، پیوند های آسیب زا، فضای انضباطی نامتعادل، پویایی های نگرشی بازدارنده گردید. با توجه به اهمیت تربیت اخلاقی، در ایجاد سبک فرزندپروری صحیح، پیشنهاد می شود با برنامه ریزی و آموزش صحیح برای خانواده ها و والدین در راستای تحقق این هدف کوشا باشیم لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10192 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0190 MA /190 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود پدیدارشناسی عوامل زمین ها ی در حل مسئله و تنظیم هیجان در نوجوانان اقدام کننده به خودکشی (1402) / عشقعلی ، زهرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه عشقعلی ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /504 1402 عنوان : پدیدارشناسی عوامل زمین ها ی در حل مسئله و تنظیم هیجان در نوجوانان اقدام کننده به خودکشی تکرار نام مولف : زهرا عشقعلی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تنظیم هیجانی ؛ حل مسئله ؛ افکار خودکشی ؛ پدیدارشناسیچکیده : نوجوانی یکی از دور ههای حساس در زندگی هر انسانی م یباشد که با چال شهای فراوانی روب هرو است . یکی از این چالشها عدم توانایی نوجوانان در تنظیم هیجانات خود هنگام رو به رویی با وقایع منفی و همچنین استفاده از تصمیم های ناگهانی و بعضا نادرست، بهجای حل مسئله سازنده در فرد است. این عوامل خود می تواند سبب شود نوجوان به سمت اقدام به خودکشی سوق پیدا کن د. هدف : هدف از این مطالعه ، شناسایی عوامل زمین های نقص در تنظیمهیجان و ح لمسئله در نوجوانان اقدامکننده به خودکشی است. روش: در این پژوهش، به صورت کیفی و پدیدارشناسی، به بررسی پدیده خودکشی در نوجوانان و کشف عوامل زمین های در نقصحل مسئله و تنظی م هیجان در آنان پرداخته شد ه است. با استفاده از پرسشنام ههای حل مسئله کسیدی و لانگ، پرسشنامه تنظی مشناختی هیجان و مصاحبه های عمیق با 7 آزمودن ی به نتایح حاصل از پژوهش دست یافت هشد. یافتهها: در این پژوهش پس از تفسیر مصاحبه های به عمل آمده پژوهشگران ، به وجود عواملی نظیر عوامل شناختی، هیجانی و بینفردی در نوجوان و والد که در تنظیم هیجان و نیز نقص در حل مسئله و حل مسئله سازنده در نوجوان و وال د اثرگذارن د، پی برده شد که هرکدام از این مضامین ، خود دارای چندین عامل اثربخش در اقدا م به خودکشی در نوجوانان بوده است. نتیجه گیری : براساس یافته های به دست آمده در این مطالعه ، م یتوان نتیجه گرفت عوامل زیرشاخ هی تنظیم هیجان و انواع حل مسئله در والدین و فرزندان، که در این مطالعه به آ نها پرداخته شد، در میزان اقدام به خودکشی نوجوانان نقش بسزایی دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10459 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0504 MA /504 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود