نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه پورموسوی خانقشلاقی ، مریم، نویسنده عنوان : تجربه زیسته انصراف از جدایی تعدادی از زنان متقاضی طلاق تکرار نام مولف : مریم پورموسوی خانقشلاقی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1397 صفحه شمار: 134ص شناسه افزوده : دیباواجاری ، مریم (1348-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ پدیدارشناسی ؛ تحلیل محتوا ؛ درخواست طلاق ؛ انصراف از جداییچکیده : هدف از پژوهش حاضر بررسی تجربه زیسته تعدادی از زنانی است که قصد طلاق داشته و به دلایلی از آن منصرف شده اند. جامعه آماری پژوهش شامل زنان منطقه 14 بوده و نمونه گیری به صورت هدفمند و داوطلبانه صورت گرفته است. بررسی تجربه زیسته از رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسی استفاده شده و برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده گردید و داده ها به کمک روش تحلیل محتوا تحلیل شده است. پژوهشگر در این بررسی به سه عنوان اصلی که شامل علل درخواست طلاق، دلایل انصراف از جدایی و نگاه به زندگی فعلی و سه عنوان فرعی شامل نمایشی بودن درخواست طلاق، طلاق عاطفی جایگزین طلاق قانونی و تاثیرات اشتغال و تحصیلات در زندگی فعلی رسیده است. بیشترین علت طلاق، عدم مهارت زندگی محکمترین دلیل انصراف از جدایی، وجود فرزند و عدم امیدواری و رضایت مندی در نگاه به زندگی فعلی بیشترین فراوانی را داشته است. برای تبیین این نتایج از نظریه های همچون، ساختاری مینوچین، چند نسلی بوئن، ایماگوتراپی، انزوال خانواده، همسان همسری، پشیمانی و... کمک گرفته شده است. در نهایت میتوان گفت نمونههای مورد پژوهش پس از برگشت به زندگی نیاز به آموزش هایی جهت بهبود وضعیت زندگی دارند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9578 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0432 MA /432 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود تجربه زیسته معلمان از انزوای اجتماعی دانشآموزان پایه اول ابتدایی در آموزش مجازی (مورد مطالعه: معلمان ابتدایی شهرری) (1402) / باقریفر ، زهرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه باقریفر ، زهرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /0231 1402 عنوان : تجربه زیسته معلمان از انزوای اجتماعی دانشآموزان پایه اول ابتدایی در آموزش مجازی (مورد مطالعه: معلمان ابتدایی شهرری) تکرار نام مولف : زهرا باقری فر ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : احمدی ، غلامعلی، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ انزوای اجتماعی ؛ آموزش مجازیچکیده : هدف پژوهش حاضر، «تجربه زیسته معلمان از انزوای اجتماعی دانشآموزان پایه اول ابتدایی در آموزش مجازی (مورد مطالعه: معلمان ابتدایی شهرری)» بود. این پژوهش از نظر هدف، در زمرهی پژوهشهای کاربردی و از نظر روش پدیدارشناسی بود. جامعهی آماری در زمان انجام پژوهش، در سال تحصیلی 1401- 1400شامل معلمان دوره اول ابتدایی شهرری به تعداد 1500 نفر بود. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و گلوله برفی بود. حجم نمونه بر اساس اصل اشباع نظری صورت گرفت. در راستای روش پژوهش، دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای نیمهساختار یافته از روش کدگذاری بازمحوری و انتخابی جمعآوری شد. پس از تحلیل پژوهش نتایح نشان داد که برای مؤلفه کیفیت تحصیلی انزوای اجتماعی روشهای تدریس موثر با یادگیری بالا، ارتباط نزدیک و همچنین مشورت با دانش آموزان می تواند در کیفیت آموزش موثر باشد؛ برای مؤلفه تنهایی اجتماعی انزوای اجتماعی عواملی همچون عدم مشارکت در فعالیت های گروهی، صرف کردن بیشتر وقت خود در فضای مجازی و برای مؤلفه تنهایی عاطفی انزوای اجتماعی: ایجاد انگیزه و علاقه در یادگیرندی و همچنین اجتماعی شدن دانش اموزان موثر می باشند، شناسایی شدند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10012 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0231 MA /0231 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تدوین برنامه راهنمایی پیش از ازدواج مبتنی بر رویکرد سهم گذاری و تجربه زیسته دختران (1401) / پاک سرشت ، الهه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه پاک سرشت ، الهه، نویسنده عنوان : تدوین برنامه راهنمایی پیش از ازدواج مبتنی بر رویکرد سهم گذاری و تجربه زیسته دختران تکرار نام مولف : الهه پاک سرشت ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 155ص شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ رویکرد سهم گذاریچکیده : تاکنون برنامه های راهنمایی پیش از ازدواج زیادی در جهان تدوین شده است. با توجه به اینکه جوامع از ابعاد مختلف با یکدیگر متفاوت اند، لازم است برنامه های راهنمایی پیش از ازدواجی طراحی شود که با اصول و مبانی هر جامعه ای منطبق باشد. در ایران برنامه های راهنمایی پیش از ازدواج محدودی مبتنی بر مذهب و فرهنگ ایرانی تدوین شده است. رویکرد سهم گذاری با هستی شناسی اسلامی، افراد را از نقطه سهم گیری و بهره وری از جهان به سهم گذاری و بهره مندی در جهان می رساند. به همین جهت، هدف از این پژوهش تدوین برنامه راهنمایی پیش از ازدواج مبتنی بر سهم گذاری و تجربه زیسته دختران است. بدین منظور از روش کیفی داده بنیاد (گرند تئوری) استفاده کرده ایم. این روش تجربه مشارکت کنندگان را مورد مطالعه قرار می دهد. در فرایند نمونه گیری با 16 خانم متأهل که احساس آرامش دهندگی و رشددهندگی در زندگی خود می کردند، با روش هدفمند و دردسترس، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت. مصاحبه ها تا اشباع نظری ادامه یافت و از طریق کدهای آزاد، کدهای محوری و نظری بدست آمد. سه عامل زمینه ساز برای رسیدن به «منِ مطلوب سهم= گذار در زندگی زوجی بعد از ازدواج» بدست آمد. عامل زمینه ساز اول «آگاهی افزایی و آمادگی پیرامون شاخص های نگرشی توسعه بخش و آرامش زا»، عامل زمینه ساز دوم «آگاهی و آمادگی پیرامون شاخص-های شباهت زا و تفاوت زا» و عامل زمینه ساز سوم «آگاهی و آمادگی پیرامون مسیرهای رشد و بلوغ شخصی» است. در نهایت برنامه راهنمایی پیش از ازدواج مستخرج از عوامل زمینه ساز در هشت فرایند آموزش شاخص های نگرشی وسعت بخشانه آرامش مدار، شاخص های اشتراک معنایی زن و مرد با همدیگر، شاخص های چالش برانگیز وجود تفاوت های زن و مرد با همدیگر، شاخص های درک متفاوت و صحیح زیبایی زن و مرد از همدیگر، سیر رشد و بلوغ شناختی، سیر رشد و بلوغ عاطفی، سیر رشد و بلوغ انحصاری جنسی و عاطفی و سیر رشد و بلوغ ارتباط گیری بین شخصی تدوین شد. نتایج این پژوهش می تواند به افزایش بینش نسبت به انتخاب همسر و زندگی زوجی بعد از ازدواج دختران در آستانه ازدواج کمک نماید و راهنمایی برای مشاوران باشد. همچنین زمینه پژوهش های آتی، تعیین اثربخشی و تدوین برنامه های آموزشی با هدف تسهیل امر ازدواج را فراهم کرده است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9581 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0435 MA /435 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحمانی علیآبادی ، زیبا، نویسنده شماره بازیابی : MA /177 1402 عنوان : مولفههای انطباق پذیری زوجین در فرایند سندرم آشیانه خالی تکرار نام مولف : زیبا رحمانی علی آبادی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ پدیدارشناسی ؛ انطباق پذيري با آشیانه خالیچکیده : این پژوهش باهدف مطالعهی مولفههای سازگاری زوجین با سندرم آشیانه خالی مبتنی بر تجارب زیستهی والدینی که آخرین فرزندشان خانه را باهدف اشتغال، ازدواج، تحصیل و مهاجرت ترک کردهاند طراحی شد. این پژوهش با روش پدیدارشناسی انجام شد و شرکتکنندگان با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، انتخاب شدند. فرایند نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت، به این صورت که درنهایت 10 نفر از والدین آَشیانه خالی در بازهی سنی 48-63 سال انتخاب و مورد مصاحبه نیمهساختاریافته قرار گرفتند. دادههای بهدستآمده از طریق روش توصیفی کلایزی مورد تحلیل قرار گرفت. واکاوی تجربیات زیستهی مصاحبهشوندگان در زمینه چگونگی مواجهه با آشیانه خالی منجر به شناسایی مؤلفههای اصلی سازگاری با این سندرم شد که شامل 2 مضمون کلی و 8 مضمون فرعی است. اولین مضمون اصلی، نگرشها و آگاهیهای شخصی به عنوان عوامل زمینه ساز سازگاری با سندرم اشیانه خالی بود که شامل 4 مضمون فرعی 1- سازههای شخصی کارآمد 2- آگاهی به دستاوردهای زندگی 3- آگاهی به ویژگیهای میانسالی 4- آگاهی به اتصالات هستی شناسانه ی انسان و دومین مضمون اصلی با عنوان راهکارهای سازگارانه درگذر از سندرم آشیانه خالی با 4 مضمون فرعی که شامل 5- راهکارهای عاطفی 6- راهکارهای سازگارانه رفتاری 7- راهکارهای شناختی 8- راهکارهای معنوی است. نتایج حاصل از این پژوهش باتوجهبه مشکلات و مسائل والدین درگیر این چالش در دوران میانسالی، لزوم توجه درمانگران و مشاوران و مربیان در حوزهی توسعهی فردی را به اهمیت این فرایند برجسته میسازد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10115 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0177 MA /177 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود واکاوی تجارب زیسته معلمان از ارزشیابی مجازی دروس فارسی و ریاضی اول ابتدایی (1401) / حسین نژاد ، طاهره، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسین نژاد ، طاهره، نویسنده شماره بازیابی : MA /272 1401 عنوان : واکاوی تجارب زیسته معلمان از ارزشیابی مجازی دروس فارسی و ریاضی اول ابتدایی تکرار نام مولف : طاهره حسین نژاد ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 صفحه شمار: 136ص شناسه افزوده : احمدی ، غلامعلی، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تجربه زیسته ؛ ارزشیابی مجازی ؛ آموزش مجازیچکیده : ارزشیابی فرایندی مداوم و جز جدانشدنی برنامههای آموزشی حضوری و مجازی، و حلقه اتصال همه عوامل یک برنامه آموزشی به حساب میآید. در این میان معلم به عنوان مهم ترین فرد برنامه ی آموزش، نقش به سزایی در کیفیت ارزشیابی دارد. لذا در این پژوهش برآن شدیم تا به واکاوی تجارب زیسته ی معلمان برای ارزشیابی به شیوه مجازی در دروس فارسی و ریاضی اول ابتدایی بپردازیم.این پژوهش از نوع کیفی و یک پژوهش کاربردی پدیدار شناختی می باشد و روش گردآوری داده¬های میدانی مصاحبه های نیمه ساختار یافته به روش گلوله برفی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان شاغل در منطقه 14 تهران بود. جهت نمونه برداری با استفاده از روش گلوله برفی به صورت حضوری با افراد مورد نظر به مصاحبه های نیمه ساختار یافته اقدام شد. پس از انجام 28 مصاحبه اشباع نظری حاصل شد. پس از تجزیه و تحلیل مصاحبه ها و کدگذاری آن ها، در حوزه ی الزامات ارزشیابی مجازی دروس ریاضی و فارسی دانش آموزان اول ابتدایی 16 مورد (که از مهم ترین آن ها : جو آموزشی آرام، ارتباطات صوتی و تصویری، بستر مناسب تکنولوژیک، آموزش معلمان، ارتباط با والدین بودند)، در حوزه نقاط ضعف 23 مورد (که از مهم ترین آنها حل مسائل توسط اولیا، عدم اعتقاد به ارزشیابی مجازی، زمان بر شدن فعالیت ها، افت کیفیت ارزشیابی، کم تجربگی معلمان بودند) و نقاط قوت 9 مورد (که از مهم ترین آنها کاهش استرس، ارتقای دانش معلمان، امکان یادگیری بهتر ، ارتقای سواد رسانه ای بودند) یافت شد، و در حوزه اقدامات لازم برای ارتقای کیفیت ارزشیابی مجازی 18 پیشنهاد (که از مهم ترین آنها پویایی محیط کلاس، استفاده از روش آموزش ترکیبی، روش های تدریس هماهنگ، بازخورد سریع، به روزرسانی دانش معلمان بودند) ارائه گردید که در ادامه راهکارهایی برای اجرایی شدن این عوامل ارائه شد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10013 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0272 MA /272 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود