اثربخشی آموزش مهارتهای تصمیمگیری و خودآگاهی به شیوه فلسفه برای کودکان بر امید به زندگی و تابآوری کودکان کار (1392) / موسوی موید ، مینا سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه موسوی موید ، مینا سادات، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش مهارتهای تصمیمگیری و خودآگاهی به شیوه فلسفه برای کودکان بر امید به زندگی و تابآوری کودکان کار تکرار نام مولف : مینا سادات موسوی موید ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1392 صفحه شمار: 132ص شناسه افزوده : دیباواجاری ، مریم (1348-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
مهارت تصمیمگیری ؛ مهارت خودآگاهی ؛ فلسفه برای کودکان ؛ تاب آوری ؛ امید به زندگی ؛ کودکان کارچکیده : هدف از پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارتهای تصمیمگیری و خودآگاهی به شیوه فلسفه برای کودکان بر امید به زندگی و تابآوری کودکان کار است. در این مداخله نیمه آزمایشی، جامعه آماری شامل کلیه کودکان کار 14-16 سال شهر تهران است. برای انتخاب نمونه اولیه از روش نمونهگیری در دسترس تصادفی استفاده شد. به این صورت که با مراجعه به یکی از مراکز خدماتی کودکان کار دو پرسشنامه تابآوری کانر و دیویدسون و امید به زندگی هرث داده شد. از این تعداد 40 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شدند که بهصورت تصادفی 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش در 16 جلسه آموزش مهارتهای تصمیمگیری و خودآگاهی به شیوه فلسفه برای کودکان شرکت کردند و در پایان هر دو گروه مورد پسآزمون قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون آماری تحلیل کواریانس تک متغیری انجام شد. مطابق یافتههای این مطالعه، آموزش مهارتهای تصمیمگیری و خودآگاهی به شیوه فلسفه برای کودکان میتواند میزان تابآوری و امید به زندگی را بهطور معناداری افزایش دهد. در این پژوهش امید به زندگی(0.001=sig) و تاب آوری (0.0001= sig) می باشد. که نشان دهنده تأثیر مثبت مداخله آموزش مهارتهای تصمیمگیری و خودآگاهی به شیوه فلسفه برای کودکان بر تابآوری و امید به زندگی آنهاست لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9576 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0430 MA /430 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفهای معلمان (1402) / محجوری ، اکرم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه محجوری ، اکرم، نویسنده شماره بازیابی : MA /173 1402 عنوان : نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفهای معلمان تکرار نام مولف : اکرم محجوری ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیرانتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
هوش هیجانی ؛ تاب آوری ؛ خودکارآمدی ؛ صلاحیتهای حرفهایچکیده : هدف پژوهش: پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش واسطه¬ای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی باصلاحیت های حرفه¬ای معلمان منطقه یک تهران انجام شد.جمعیت و نمونهگیری این پژوهش شامل کلیه معلمان زن و مرد شهر تهران در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی 403-1402 میباشد. نمونه شامل 149 معلم است که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. دادهها از طریق پرسشنامههای سنجش هوش هیجانی، تابآوری، صلاحیتهای حرفهای و خودکارآمدی جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل آماری با استفاده از نرمافزار Amos و SPSS انجام شد و پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ بررسی شد.یافته ها نشان داد:1. بین مؤلفههای تابآوری و صلاحیت حرفهای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.2. بین مؤلفههای تابآوری و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.3. خودکارآمدی حرفهای رابطه مثبت معناداری با صلاحیتهای حرفهای معلمان نشان میدهد.4. بین خودکارآمدی حرفهای و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.5. بین هوش هیجانی و صلاحیتهای حرفهای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.6. هوش هیجانی نیز واسطه رابطه بین خودکارآمدی و صلاحیتهای حرفهای معلمان است.نتیجه می گیریم:1. هوش هیجانی مستقیماً صلاحیت های حرفهای را پیشبینی نمیکند.2. هوش هیجانی بهعنوان یک واسطه بین تابآوری/خودکارآمدی و صلاحیتهای حرفهای معلمان عمل میکند.بنابراین با افزایش تابآوری و خودکارآمدی معلمان از طریق آموزش میتوان به بهبود صلاحیتهای حرفهای آنها کمک کرد. و باعث افزایش اثربخشی آنها در تدریس میشود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10056 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0173 MA /173 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود