پژوهش حاضربا هدف تعیین نقش واسطه ای کمال گرایی در رابطه بین والدگری هلیکوپتری و سرزندگی تحصیلی دانشجویان انجام شد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 بودند. روش نمونه¬گیری به صورت در دسترس بود. از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر ، تعداد 220 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه سرزندگی تحصیلی دهقانی زاده و حسین چاری (1391)، پرسشنامه کمالگرائی فراست و همکاران(1990)، پرسش نامه والدگری هلیکوپتری لیموین و باچاتان (2011) جمع آوری شدند. برای تحلیل آماری دادهها از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل 80/8 استفاده شد. نتایج نشان داد بین کمالگرائی و والدگری هلیکوپتری با سرزندگی تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد کمالگرایی در رابطه بین والدگری هلیکوپتری و سرزندگی تحصیلی دانشجویان نقش واسطهای دارد. با توجه به تاثیر والدگری هلیکوپتری و کمالگرایی در سرزندگی تحصیلی دانشجویان، تمرکز بر این دو متغیر و افزایش آگاهی والدین از تاثیر این متغیرها بر فرزندان از طریق برگزاری دورهها و کارگاههایی برای آنها پیشنهاد میگردد