آسیب شناسی پیشایندهای روانشناختی پیروی نوجوانان از بلاگرهای اینستاگرامی (1401) / لقمانی ، زهره، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه لقمانی ، زهره، نویسنده عنوان : آسیب شناسی پیشایندهای روانشناختی پیروی نوجوانان از بلاگرهای اینستاگرامی تکرار نام مولف : زهره لقمانی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 صفحه شمار: 90ص شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آسیبشناسی ؛ پیشایندها ؛ روانشناختی ؛ بلاگرهای اینستاگرامیچکیده : هدف از پژوهش حاضر بررسی آسیبشناسی پیشایندهای روانشناختی پیروی نوجوانان از بلاگرهای اینستاگرامی بود. جامعه پژوهشی شامل کلیه نوجوانان دختر بین 12 تا 18 ساله شهر تهران بودند که در سال 1400-1401 در شبکه اجتماعی اینستاگرام بلاگرهای معروف را دنبال می کردند. روش پژوهش، کیفی و از نوع داده بنیاد بوده است. افراد مورد نظر پژوهش براساس منطق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. تعداد نمونه ها 8 نفر بودند که این تعداد از طریق اشباع نظری حاصل شد. ابزار اندازه گیری مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده که مدت زمان لازم برای انجام هر مصاحبه به طور میانگین 45 دقیقه بود و مصاحبه ضبط و سپس متن کامل مصاحبه پیاده سازی شده و بعد کدگذاری لازم با روش سه سطحی با کارشناسان انجام شد. پس از تجزیه و تحلیل مصاحبهها، دادهها در سه کد باز) 78 کد(، محوری) 13 کد(و انتخابی) 6 کد(دسته بندی شدند که مجموعاً پیشایندهای)عوامل زمینهای و مداخلهای(پیروی نوجوانان از بلاگرها را تشکیل دادند. عوامل زمینه ای در 5 کد محوری عاطفی-هیجانی، خانوادگی، زیستی، اجتماعی و شناختی و عوامل مداخله ای در دو کد محوری ویژگی های بلاگرها و ابزارهای ارتباطی دسته بندی شد. نتایج این پژوهش به روانشناسان، مشاوران، معلمان و والدین نشان می دهد که هر یک از آنها چه وظایفی در قبال نوجوانان و حضور آنها در فضای مجازی دارند و نهایتا اشاره می کند که پیشگیری آسان تر و مقرون به صرفه تر از درمان خواهد بود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9754 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0488 MA /488 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شجاعی ، زهرا، نویسنده عنوان : شناسایی پیشایندهای نابخشودگی و لجبازی مادر در ارتباط با کودک تکرار نام مولف : زهرا شجاعی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 124ص شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
پیشایندهاچکیده : پژوهش حاضر با هدف «شناسایی پیشایندهای نابخشودگی و لجبازی مادر در ارتباط با کودک» انجام شده است. روش پژوهش، کیفی از نوع نظریه داده بنیاد بود. جامعه مورد مطالعه، تمامی مادران کودکان شهرستان تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و متناسب با معیارهای ورود، تعداد 8 نفر از آنها به عنوان نمونه یا مشارکت کنندگان در پژوهش شرکت کردند. جهت جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق و بدون ساختار استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش سه سطحی کدگذاری (باز، محوری، نظری) استفاده شد. یافتههای پژوهش، عوامل و شاخصه های مثبت و منفی در نارضایتی کیفیت رابطه والد-کودک را نشان داد. مولفههای مستخرج از مفهوم لجبازی شامل عوامل متوقف کننده (شامل خودکنترلی، خوش رفتاری و اقتدار) وعوامل فعال ساز (شامل لجبازی کودک، عذاب وجدان به دلیلی بدرفتاری، ضعف در اقتدار، بی حوصلگی، خستگی، تعارضات زناشویی، تعارضات بین فردی، خصومت طلبی، عدم خودکنترلی) بود. همچنین پیشایندهای نابخشودگی نیز در دو طبقه عوامل متوقف کننده (دلبستگی ایمن، ارزیابی مثبت از رفتار خود، تفسیر مثبت، منتالیزیشن، پیش بینی مثبت، گذشت) و عوامل فعال ساز (تفسیر منفی از رفتار کودک، پیش بینی منفی از رفتار کودک، عدم تکرار رفتار، نابخشودگی قبلی، عدم منتالیزیشن، نگرانی از عدم کنترل در آینده، مشغله کاری) طبقه بندی شد. با توجه به نتایج، میتوان گفت وجود عوامل متوقف کننده نقش مهمی در کیفیت رابطه مثبت والد-کودک دارد و موجب بهبود ارتباطات والد-فرزندی می گردد. همچنین عوامل فعال ساز موجب اختلال در عملکردهای رفتاری کودک شده و کیفیت ارتباطات والدین و فرزندان را کاهش می دهد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9542 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0391 MA /391 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود