اثر بخشی آموزش گروهی مفاهیم واقعیت درمانی بر سرمایه روان شناختی (مورد مطالعه:دانشجویان دانشکده رفاه) (1396) / خروجی ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه خروجی ، مریم، نویسنده عنوان : اثر بخشی آموزش گروهی مفاهیم واقعیت درمانی بر سرمایه روان شناختی (مورد مطالعه:دانشجویان دانشکده رفاه) تکرار نام مولف : مریم خروجی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1396 صفحه شمار: 128ص شناسه افزوده : خادمی ، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
واقعیت درمانی ؛ نظریه انتخاب ؛ سرمایه روانشناختیچکیده : هدف: هدف از پژوهش حاضر بررس تاثیر آموزش گروهی مفاهیم واقعیت درمانی بر سرمایه روان شناختی دانشجویان دانشگاه رفاه در سال تحصیلی 95-96 است. روش بررسی: به دین منظور از دانشجویان دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، 28 نفر بصورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. و پرسشنامه سرمایه روان شناختی لوتانز QPC)) به عنوان پیش آزمون و پس آزمون در اختیار گروه نمونه قرار گرفته است. گروه آزمایش نیز هشت جلسه یک ساعت نیمه آموزش مفاهیم واقعیت درمانی را دریافت کرده است. روش پژوهش حاضر بصورت شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده است. برای بررسی داده های بدست آمده از آزمون تحلیل کوواریانس بین گروهی استفاده شده است. نتیجه گیری: در تحلیل داده های بدست آمده مشخص شده که بین سرمایه روان شناختی گروه آزمایش و کنترل در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معناداری (05/0 >P) وجود دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9563 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0417 MA /417 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود بررسی اثربخشی درمان فرا تشخیصی یکپارچه بر ارتقاء سرمایه روانشناختی افراد دارای اختلالات هیجانی (1400) / زمانی ، مرضیه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه زمانی ، مرضیه، نویسنده عنوان : بررسی اثربخشی درمان فرا تشخیصی یکپارچه بر ارتقاء سرمایه روانشناختی افراد دارای اختلالات هیجانی تکرار نام مولف : مرضیه زمانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 119ص شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
درمان فرا تشخیصی یکپارچه ؛ سرمایه روانشناختی ؛ اختلالات هیجانیچکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ارتقاء سرمایه روانشناختی افراد دارای اختلالات هیجانی انجام گرفته است.طرح پژوهش از نوع طرح آزمایشی تک موردی چند خط پایه چندگانه(ABAB) است؛ که در طی سه مرحله(پیش آزمون، پس آزمون، پیگیری یک ماهه)انجام شد. جامعه آماری کلیه افراد 20 تا 40 ساله ساکن شهر تهران که مبتلا به اختلالات هیجانی بودند که در سال 1399 به یکی از مراکز مشاوره درمانگاه (منطقه 15تهران) مراجعه کرده بودند .نمونه پژوهش مردی34 ساله متاهل که بصورت هدفمند با مصاحبه تشخیصی روانپزشک و آزمون روانشناختی(بالاتر بودن نمره کل ازمون MEDIاز نقطه برش) ازجامعه مورد نظر انتخاب گردید؛ در این پژوهش پرسشنامه های سرمایه روانشناختی لوتانز (PSQ) و پرسشنامه چند بعدی اختلالات هیجانی (MEDI) به کار گرفته شد. برای تحلیل داده ها از روش ترسیم نمودار و برای بررسی معنا داری بالینی از روش درصد بهبودی استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان می دهد درمان فراتشخیصی یکپارچه تاثیرات معناداری در بهبودی سرمایه روانشناختی کل (64/37%) و چهار مولفه آن (امیدواری85/42%،خوش بینی39/17%، تاب آوری10/42%، خودکارآمدی50%)دارد. از بین چهار مولفه سرمایه روانشناختی بیشترین تاثیر در مولفه خودکارآمدی(50%) و کمترین تاثیر در مولفه خوش بینی(39/17%) مشاهده شده است. همچنین نتایج نشان دهنده تاثیر معناداری در بهبود کل ابعاد اختلالات هیجانی(04/30%) است؛ در این میان 9 خرده مقیاس از بین 10 خرده مقیاس ابعاد اختلالات هیجانی(MEDI) بهبود داشته است و فقط در بهبود یکی از خرده مقیاس ها یعنی عاطفه مثبت PA)) (0) تاثیر معناداری نداشته است. یافته ها نشان می دهد رویکرد درمان فراتشخیصی یکپارچه بر ارتقای سرمایه روانشناختی افراد داری اختلالات هیجانی موثر بوده است و متعاقباً علائم اختلالات هیجانی نیز کاهش یافته است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9541 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0390 MA /390 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود