اثربخشی برنامه آموزشی والدگری مثبت در کارکردهای شناختی و هیجانی (مورد مطالعه: کودکان مبتلا به نشانگان نقص توجه همراه با بیش فعالی) (1400) / همتی آذر ، زهرا، نویسنده
هدف : هدف این مطالعه بررسی سطح کار کردهای شناختی و هیجانی کودکان دارای نشانگان نقص توجه همراه با بیش فعالی با استفاده از برنامه آموزشی والدگری مثبت به والدین این کودکان بود.
روش: کلیه دانش آموزان 6 تا 10 ساله شهر تهران در سال تحصیلی 1398-1397 جامعه آماری این پژوهش می باشد. نمونه این پژوهش 5 دانش آموز مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی می باشد که از میان جامعه آماری به شیوه هدفمند انتخاب شده اند. تجزیه و تحلیل داده ها توسط تحلیل دیداری انجام شد. نتایج : نتایج پژوهش نشان داد که برنامه آموزشی والدگری مثبت بر اضطراب کودکان، مشکلات رفتاری و سازگاری کودکان دارای نشانگان نقص توجه همراه با بیش فعالی تاثیر دارد. نتیجه گیری: آموزش والدگری مثبت ﻳﻜﻲ از شیوه های ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﻣﺆﺛﺮ در اﺧﺘﻼل نقص توجه همراه با بیش فعالی ﻛﻪ در آن واﻟﺪﻳﻦ ﻣﻲآﻣﻮزﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﻓﺮزﻧﺪ ﺧﻮد رﻓﺘﺎر ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ واﻟﺪﻳﻦ ﻣﺆﺛﺮﺗﺮی ﺑﺎﺷﻨد و می توانند از آن در جهت بهبود کار کردهای شناختی و هیجانی کودکان استفاده نمایند