اثربخشی آموزش گروهی الگوی سهم گذاری بر مسئولیت پذیری و ابعاد سازگاری دختران جوان (1398) / اله وردی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اله وردی ، فاطمه، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش گروهی الگوی سهم گذاری بر مسئولیت پذیری و ابعاد سازگاری دختران جوان تکرار نام مولف : فاطمه اله وردی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1398 صفحه شمار: 109ص شناسه افزوده : اسمعیلی ، معصومه (1340 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
الگوی سهم گذاری ؛ سازگاری عاطفی ؛ سازگاری اجتماعی ؛ سازگاری آموزشی ؛ مسئولیت پذیریچکیده : پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی الگوی سهم¬گذاری بر ابعاد سازگاری و مسئولیت¬پذیری دختران جوان شهر تهران صورت پذیرفت. روش این پژوهش از نوع نیمه¬آزمایشی همراه با پیش¬آزمون و پس¬آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری شامل دختران جوان شهر تهران بود. 24 نفر با روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. سپس پرسشنامه سازگاری بل و مقیاس مسئولیت¬پذیری کالیفرنیا را تکمیل نمودند. آزمودنی¬های گروه آزمایش 10 جلسه در برنامه آموزش گروهی الگوی سهم¬گذاری شرکت کردند، اما گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. در نهایت داده¬ها، با استفاده از نرم¬افزار spss و در دو سطح آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس چندمتغیری و تحلیل کوواریانس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته¬ها نشان داد بین آزمودنی¬های گروه آزمایش که مورد آموزش الگوی سهم¬گذاری قرار گرفته¬اند و گروه کنترل که هیچ گونه آموزشی دریافت نکرده¬اند، از نظر خرده مقیاس¬های مسئولیت¬پذیری، سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی تفاوت معنی¬داری وجود دارد. نتایج حاکی از آن است که آموزش الگوی سهم¬گذاری بر ارتقای سطح سازگاری و افزایش میزان مسئولیت¬پذیری دختران جوان تاثیر معنی¬داری دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9594 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0448 MA /448 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود تأثیر آموزش خود تنظیمی بر مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خود باوری (مطالعه موردی: دانش آموزان پایه پنجم شهر تهران) (1401) / مسلمی قلعه جوقی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه مسلمی قلعه جوقی ، فاطمه، نویسنده عنوان : تأثیر آموزش خود تنظیمی بر مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خود باوری (مطالعه موردی: دانش آموزان پایه پنجم شهر تهران) تکرار نام مولف : فاطمه مسلمی قلعه جوقی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 109ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خود تنظیمی ؛ مهارت های ارتباطی ؛ مسئولیت پذیری ؛ خودباوریچکیده : پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزش خود تنظیمی بر مهارت¬های ارتباطی، مسئولیت¬پذیری و خودباوری انجام شده است. روش پژوهش، نیمه آزمایشی و مداخله ای می باشد که با دو گروه آزمایش و کنترل و طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با استفاده از پرسشنامه 50گویه ای خودباوری فرزیان پور و همکاران (1391)، پرسشنامه 34 گویه¬ای مهارت های ارتباطی کوئین دام (2004)، پرسشنامه استاندارد مسئولیت پذیری کالیفرنیا (1987) دارای 42 سوال و پرسشنامه راهبردهای خودتنظیمی پینتریچ و دیگروت (1990) دارای 47 گویه اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، کلیه¬ی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400- 1399 می¬باشند. حجم نمونه بر اساس جدول استیونس 40 نفر و با روش نمونه¬گیری تصادفی انتخاب شدند. در شهر تهران از 22 منطقه یک مدرسه در منطقه دو انتخاب و افراد نمونه به دو گروه آزمایش(20 نفر) و کنترل (20 نفر) تقسیم شدند. مجموعا حجم نمونه بر اساس جدول استیونس 40 نفر بود. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار spss و جهت بررسی فرضیه¬های پژوهش از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شده است. یافته¬ها نشان داد که آموزش خود تنظیمی با سطح اطمینان 95 % تأثیر مثبت و معناداری بر مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خودباوری دانش آموزان دارد. نتایج نشان داد که آموزش خود تنظیمی بر مهارت¬های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خودباوری تاثیر معنادار دارد و خود تنظیمی می¬تواند مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خودباوری دانش آموزان را جهت رسیدن به هدف های بلند مدت افزایش دهد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9526 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0375 MA /375 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود