اثربخشی آموزش الگوی مراقبت از خود اورم بر خودکنترلی و ادراک شایستگی(مورد مطالعه: دانش آموزان دختر پایه پنجم) (1398) / علیزاده ثابت ، نفیسه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه علیزاده ثابت ، نفیسه، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش الگوی مراقبت از خود اورم بر خودکنترلی و ادراک شایستگی(مورد مطالعه: دانش آموزان دختر پایه پنجم) تکرار نام مولف : نفیسه علیزاده ثابت ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1398 صفحه شمار: 120ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خود کنترلی ؛ ادراک شایستگیچکیده : این مطالعه با هدف اثربخشی آموزش الگوی مراقبت از خود اورم بر خودکنترلی و ادراک شایستگی در دانش آموزان دختر پایه پنجم انجام شد. روش پژوهش حاضر شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری بود. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر پایه پنجم منطقه 5 شهر تهران در سال تحصیلی 98-97 بودند. ابتدا 30 دانش آموز به صورت در دسترس انتخاب شدند و توسط پرسشنامه های خودکنترلی (کندال و ویلکاکس، 1979) و ادراک شایستگی کودکان (هارتر، 1982) مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپس از میان 30 نفر با گمارش تصادفی، دو گروه 15 نفره تشکیل شد که یک گروه در گروه آزمایش و گروه دیگر در گروه کنترل قرار گرفتند. ملاک های ورود برای گروه نمونه عبارت بودند از: جنسیت زن، سن بین 10 تا 12 سال، دانش آموز پایه پنجم ابتدایی و نمره پایین در پرسشنامه های خودکنترلی و ادراک شایستگی. گروه آزمایش 10 جلسه تحت آموزش مراقبت از خود قرار گرفت؛ در حالی که گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد: آموزش الگوی مراقبت از خود اورم بر خودکنترلی و ادراک شایستگی گروه آزمایش اثرگذار بوده است. اما آموزش مراقبت از خود در مرحله پیگیری و گذر زمان 2 ماهه اثربخشی اش را بر خودکنترلی و ادراک شایستگی از دست داده بود. پیشنهاد می شود آموزش مراقبت از خود بر متغیرهای وابسته دیگر آزمایش شود تا تاثیر آن مورد بررسی قرار گیرد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9601 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0455 MA /455 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود پیش بینی خلاقیت براساس مهارت اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران (1400) / آرزو باقریان، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه آرزو باقریان، نویسنده عنوان : پیش بینی خلاقیت براساس مهارت اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران تکرار نام مولف : آرزو باقریان ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 137ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خلاقیت ؛ مهارتهای اجتماعی ؛ عزت نفس ؛ خود کنترلی ؛ ابراز وجودچکیده : پژوهش حاضر به پیش بینی سهم مهارت اجتماعی وعزت نفس برخلاقیت دانش آموزان پنجم ابتدایی می پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی استروش این تحقیق همبستگی از نوع پیش بین است. جامعه آماری پژوهش شامل 31720 نفر از دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران است با روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای افراد نمونه انتخاب شدندکه با استفاده از جدول کرجسی مورگان حجم نمونه آماری 273نفر برآورد شد و افراد مورد مطالعه 321نفر که 121نفردختر و 183نفرپسراز شهرستان های شهریار، ملارد،دماوند و ورامین بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات از طریق سه پرسشنامه ، خلاقیت عابدی(1372)، پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت نسخه دانش آموزی (1990)وپرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (1965) است. پرسشنامه خلاقیت عابدی دارای 60 عبارت که شامل 4 خرده آزمون ،پرسشنامه مهارت اجتماعی دارای 27عبارت که شامل 4مولفه و پرسشنامه عزت نفس شامل 10عبارت می باشدروایی پرسشنامه ها به شیوه روایی صوری و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردید. از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و آزمونTبرای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده و محاسبات آماری با نرم افزار SPSS انجام شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد بین خلاقیت و مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B مهارت اجتماعی و خلاقیت را 571/0 درصد مشخص کرد. بدین معنا که حداقل با 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد نمره خلاقیت با مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد. همچنین بین خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B عزت نفس و خلاقیت 3/0 درصد مشخص کرد. بدین معناکه حداقل بانمره 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد که نمره خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9524 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0373 MA /373 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود