هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین بازآفرینی شغلی و اشتیاق حرفه ای با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدایی تهران بوده است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه گروههای آموزشی ابتدایی شهر تهران بوده که براساس بررسیهای محقق تعداد گروههای آموزشی ابتدایی شهر تهران در سال 1401، بالغ بر 1122 نفر بوده است. از جامعه آماری مزبور براساس جدول کرجسی ومورگان (1980) نمونه ای به حجم 286 نفر تعیین گردید که به صورت نمونهگیری خوشه ای و در پنج قطب جغرافیایی تهران مشخص شد. در این پژوهش برای جمعآوری دادههای مورد نیاز از ابزار پرسشنامه استفاده شد. به منظور سنجش بازآفرینی شغلی از پرسشنامه استاندارد اسلمپ و ولا برودریک (2013)، برای سنجش متغیر اشتیاق حرفه ای از پرسشنامه استاندارد شائوفلی و همکاران (2003) و برای سنجش متغیر یادگیری تیمی از پرسشنامه برسو و همکاران (2008) استفاده شد. همچنین تجزیه وتحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. در بخش استنباطی فرضیههای تحقیق با استفاده از نرمافزار اسپیاساس از طریق آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون بررسی گردید. نتایج نشان داد که بین بازآفرینی شغلی و اشتیاق حرفهای با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدائی شهر تهران رابطه معنادار وجود دارد. همچنین یافتههای فرعی پژوهش نشان داد که بین بازآفرینی شغلی با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدائی شهر تهران رابطه معنادار وجود دارد. علاوه بر آن بین اشتیاق حرفه ای با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدائی شهر تهران رابطه معنادار وجود دارد. لذا با توجه به نتایج حاصله از آزمون فرضیههای پژوهش نتیجه گرفته میشود گروههای آموزشی و مسئولان مراکز آموزشی ابتدائی شهر تهران باید توجه بیشتری به بازآفرینی شغلی گروههای آموزشی خود داشته باشند تا بتوانند اشتیاق حرفهای آنان را برانگیخته و شرایط یادگیری تیمی در آنان فراهم آورند