آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارتهای خوانداری و نوشتاری دانش آموزان پایه اول ابتدایی(مورد مطالعه:شهرستان پاکدشت) (1400) / شفیعی ، زهرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شفیعی ، زهرا، نویسنده عنوان : آسیب شناسی آموزش غیرحضوری مهارتهای خوانداری و نوشتاری دانش آموزان پایه اول ابتدایی(مورد مطالعه:شهرستان پاکدشت) تکرار نام مولف : زهرا شفیعی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 173ص شناسه افزوده : امینی زرین ، علیرضا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آسیبشناسی ؛ مهارت خوانداری و نوشتاری ؛ آموزش غیرحضوری ؛ پایه اول ابتداییچکیده : هدف از انجام این پژوهش، آسیبشناسی آموزش غیرحضوری مهارتهای خوانداری و نوشتاری پایه اول ابتدایی در شهرستان پاکدشت بود. با توجه بهعنوان پژوهش روش کیفی مناسبتر و نتیجه بخشتر بود که با استفاده از نظریه زمینهای تجدید نظر شده اشتراس و کوربین انجام شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها و توصیف و تبیین آنها، از نوع تحقیقات توصیفی بوده است. برای گردآوری اطلاعات از روش نمونهگیری هدفمند تا اشباع نظری و تهیه پرسشنامه نیمه ساختار یافته استفاده شده است، که با کمک این روش مصاحبه با 15 نفر از معلمان پایه اول شهرستان پاکدشت صورت گرفت و روند مصاحبه زمانی متوقف شد که اطلاعات جدید بدست نیامد، در این زمینه از نظرات 7 نفر از متخصصان و کارشناسان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و دفتر تالیف کتب درسی نیز استفاده شد. در ادامه یافتههای مربوط به مصاحبهها با روش کدگذاری اشتراس و کوربین مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. روایی ابزار تایید شده و پایایی پژوهش نیز با توجه نظرات متخصصان و افراد آگاه در رابطه با تایید تفسیر پژوهشگر از یافتهها و حفظ و نگهداری یادداشتها و جزییات مربوطه مورد تایید قرار گرفت. عمدهترین یافتههای پژوهش بیانگر آن است که آموزش مهارت خوانداری و نوشتاری به شیوه غیرحضوری در پایه اول ابتدایی دارای آسیب و مشکلات مختلفی است، و نظام آموزشی اگرچه سعی کرده تا شرایط مناسبی فراهم کند اما آموزش غیرحضوری این مهارت به دلیل مشکلات عمده از قبیل: دشواری در فرایند پوششدهی اهداف، ارائه محتوا، اجرا، و ارزشیابی، عدم تجهیزات و امکانات زیر ساختی، مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و آموزشی و... موفق نبوده است. نتایج پژوهش میتواند در بهبود یا اصلاح کیفیت آموزش غیرحضوری مهارت خوانداری و نوشتاری مورد استفاده قرار گیرد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9522 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0371 MA /371 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود آسیب شناسی آموزش مجازی جدول ضرب به دانش آموزان سوم ابتدایی در دوران شیوع بیماری کووید 19 (مورد مطالعه: معلمان منطقه 18 تهران) (1401) / کیانا ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه کیانا ، مریم، نویسنده عنوان : آسیب شناسی آموزش مجازی جدول ضرب به دانش آموزان سوم ابتدایی در دوران شیوع بیماری کووید 19 (مورد مطالعه: معلمان منطقه 18 تهران) تکرار نام مولف : مریم کیانا ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 90ص شناسه افزوده : آشنا ، امیرحسین، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آسیبشناسی ؛ آموزش مجازيچکیده : هدف از انجام این پژوهش، آسیب شناسی آموزش مجازی جدول ضرب به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در منطقه ١٨ تهران بود. با توجه به عنوان پژوهش روش کیفی مناسب تر و نتیجه بخش تر بود که با استفاده از نظریه ی زمینه ای تجدید نظر شده اشتروس و کوربین انجام شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها و توصیف و تبیین آن ها ، از نوع تحقیقات توصیفی بوده است.معلمان پایه سوم ابتدایی منطقه ١٨ تهران به عنوان مشارکت کنندگان این پژوهش به شمار می روند و از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته برای جمع آوری داده ها از آن ها استفاده گردیده است. به این ترتیب که پس از انجام هماهنگی های لازم، شخصا به صورت حضوری و یا تلفنی با آن ها مصاحبه و با طرح سوالات باز، نظرات آن ها را یکی پس از دیگری دریافت کرد، تاجایی که پس از انجام ده مورد مصاحبه ، دیگر اطلاعات جدیدی اضافه نشد کفایت داده ها و اطلاعات محرز می شود. اعتبار داده ها با استفاده از تکنیک های تأیید پذیری از طریق خودبازبینی پژوهشگران با هدایت دقیق جریان گردآوری اطلاعات و همسوسازی پژوهشگران تعیین شده است. عمده ترین یافته های پژوهش بیانگر آن است که در آسیب شناسی آموزش مجازی درس ریاضی عوامل مربوط به معلم، دانش آموزان و کلاس مؤثر می باشند.همچنین نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که در آسیب شناسی آموزش مجازی جدول ضرب چالش های فردی و چالش های مربوط به یادگیری تأثیرگذار می باشند. همچنین راهکارهای کاهش آسیب های آموزش مجازی جدول ضرب شامل راهکارهای مربوط به خانواده و دانش آموزان و راهکارهای مربوط به مدرسه دخیل می باشند.نتایج پژوهش می تواند در بهبود یا اصلاح کیفیت آموزش مجازی جدول ضرب مورد استفاده قرار گیرد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9681 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0479 MA /479 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود آسیب شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دورهی پیش دبستان از دیدگاه مربیان / حاجی علیاکبرعلاقبند ، نرجس، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حاجی علیاکبرعلاقبند ، نرجس، نویسنده شماره بازیابی : MA /61 1402 عنوان : آسیب شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دورهی پیش دبستان از دیدگاه مربیان تکرار نام مولف : نرجس حاجی علیاکبرعلاقبند شناسه افزوده : امینی زرین ، علیرضا (1362-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آسیبشناسی ؛ آموزش پیشدبستانی ؛ آموزش مفهوم خداچکیده : دوران کودکی ، مرحله بسیار مهمی در زندگی فرد و جامعه می باشد زیرا کودکان توانایی شگفت انگیزی در پذیرفتن افکار و باورها دارند . بنابراین ، خداوند نیز به عنوان یکی از این باورها در ادبیات دینی کودکان معنای خاص و ویژه ای دارد. هدف این پژوهش، آسیب شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دوره پیش دبستان از دیدگاه مربیان است، که از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی می باشد که به شیوه کیفی و روش داده بنیاد انجام پذیرفته است. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده و به منظور گردآوری اطلاعات، با روش نمونهگیری هدفمند و بکار گیری معیار اشباع نظری با 17 نفر از ﻣﻌﻠﻤﺎن دوره پیش دبستان شهر تهران و صاحبنظران این حوزه ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺸﺎرﻛﺖﻛﻨﻨﺪﮔﺎن اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ مصاحبه انجام شد. برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر، نشان دهندهی استخراج بالغ بر 104 کد باز از مصاحبهها و نیز احصاء 20 کد محوری و 4 کد انتخابی است. کدهای انتخابی بدست آمده از پژوهش عبارتند از: آسیب های مرتبط با کودک(با محوریت شناختی،شخصیتی،پرسشگری و منابع اطلاعاتی) ، آسیب های مرتبط با خانواده(با محوریت شناختی، مهارتی، همسویی، مقتضیات زمانی و آگاهی دینی)، آسیب های مرتبط با معلم(با محوریت شناختی، مهارتی، بینشی و مقتضیات زمانی) وآسیب های مرتبط با محیط(با محوریت محیط فرهنگی، اجتماعی، همسالان و رسانه) می باشد. یافته های این پژوهش می تواند اصول و روشهای مناسب برای چگونگی انتقال تعالیم الهی و مفاهیم دینی به ویژه مفهوم خدای متعال به کودکان را مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصل از آن را در اختیار مربیان این مقطع قرار دهد و به آنان کمک نماید تا بتوانند با رفع موانع و مشکلات در آموزش مفهوم خداوند به کودکان قدم جدیدی بردارند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10024 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 061 MA /61 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود آسیب شناسی پیشایندهای روانشناختی پیروی نوجوانان از بلاگرهای اینستاگرامی (1401) / لقمانی ، زهره، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه لقمانی ، زهره، نویسنده عنوان : آسیب شناسی پیشایندهای روانشناختی پیروی نوجوانان از بلاگرهای اینستاگرامی تکرار نام مولف : زهره لقمانی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 صفحه شمار: 90ص شناسه افزوده : زندکریمی ، غزال (1354 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آسیبشناسی ؛ پیشایندها ؛ روانشناختی ؛ بلاگرهای اینستاگرامیچکیده : هدف از پژوهش حاضر بررسی آسیبشناسی پیشایندهای روانشناختی پیروی نوجوانان از بلاگرهای اینستاگرامی بود. جامعه پژوهشی شامل کلیه نوجوانان دختر بین 12 تا 18 ساله شهر تهران بودند که در سال 1400-1401 در شبکه اجتماعی اینستاگرام بلاگرهای معروف را دنبال می کردند. روش پژوهش، کیفی و از نوع داده بنیاد بوده است. افراد مورد نظر پژوهش براساس منطق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. تعداد نمونه ها 8 نفر بودند که این تعداد از طریق اشباع نظری حاصل شد. ابزار اندازه گیری مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده که مدت زمان لازم برای انجام هر مصاحبه به طور میانگین 45 دقیقه بود و مصاحبه ضبط و سپس متن کامل مصاحبه پیاده سازی شده و بعد کدگذاری لازم با روش سه سطحی با کارشناسان انجام شد. پس از تجزیه و تحلیل مصاحبهها، دادهها در سه کد باز) 78 کد(، محوری) 13 کد(و انتخابی) 6 کد(دسته بندی شدند که مجموعاً پیشایندهای)عوامل زمینهای و مداخلهای(پیروی نوجوانان از بلاگرها را تشکیل دادند. عوامل زمینه ای در 5 کد محوری عاطفی-هیجانی، خانوادگی، زیستی، اجتماعی و شناختی و عوامل مداخله ای در دو کد محوری ویژگی های بلاگرها و ابزارهای ارتباطی دسته بندی شد. نتایج این پژوهش به روانشناسان، مشاوران، معلمان و والدین نشان می دهد که هر یک از آنها چه وظایفی در قبال نوجوانان و حضور آنها در فضای مجازی دارند و نهایتا اشاره می کند که پیشگیری آسان تر و مقرون به صرفه تر از درمان خواهد بود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9754 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0488 MA /488 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود