آسیب شناسی آموزش مجازی جدول ضرب به دانش آموزان سوم ابتدایی در دوران شیوع بیماری کووید 19 (مورد مطالعه: معلمان منطقه 18 تهران) (1401) / کیانا ، مریم، نویسنده
هدف از انجام این پژوهش، آسیب شناسی آموزش مجازی جدول ضرب به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در منطقه ١٨ تهران بود. با توجه به عنوان پژوهش روش کیفی مناسب تر و نتیجه بخش تر بود که با استفاده از نظریه ی زمینه ای تجدید نظر شده اشتروس و کوربین انجام شد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها و توصیف و تبیین آن ها ، از نوع تحقیقات توصیفی بوده است.معلمان پایه سوم ابتدایی منطقه ١٨ تهران به عنوان مشارکت کنندگان این پژوهش به شمار می روند و از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته برای جمع آوری داده ها از آن ها استفاده گردیده است. به این ترتیب که پس از انجام هماهنگی های لازم، شخصا به صورت حضوری و یا تلفنی با آن ها مصاحبه و با طرح سوالات باز، نظرات آن ها را یکی پس از دیگری دریافت کرد، تاجایی که پس از انجام ده مورد مصاحبه ، دیگر اطلاعات جدیدی اضافه نشد کفایت داده ها و اطلاعات محرز می شود. اعتبار داده ها با استفاده از تکنیک های تأیید پذیری از طریق خودبازبینی پژوهشگران با هدایت دقیق جریان گردآوری اطلاعات و همسوسازی پژوهشگران تعیین شده است. عمده ترین یافته های پژوهش بیانگر آن است که در آسیب شناسی آموزش مجازی درس ریاضی عوامل مربوط به معلم، دانش آموزان و کلاس مؤثر می باشند.همچنین نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که در آسیب شناسی آموزش مجازی جدول ضرب چالش های فردی و چالش های مربوط به یادگیری تأثیرگذار می باشند. همچنین راهکارهای کاهش آسیب های آموزش مجازی جدول ضرب شامل راهکارهای مربوط به خانواده و دانش آموزان و راهکارهای مربوط به مدرسه دخیل می باشند.نتایج پژوهش می تواند در بهبود یا اصلاح کیفیت آموزش مجازی جدول ضرب مورد استفاده قرار گیرد