اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران (1399) / رحمانی ، غزاله، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحمانی ، غزاله، نویسنده عنوان : اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران تکرار نام مولف : غزاله رحمانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 153ص شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید، استاد راهنما موضوعها : اصفا
روش مهارت آموزی کودک ؛ عزت نفس ؛ تنظیم هیجانیچکیده : هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی روش مهارت آموزی کودک راه حل محور بر عزت نفس و تنظیم هیجان در کودکان شهر تهران می باشد. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند.
در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی با طرح تک آزمودنی در سری های زمانی استفاده شد. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پایه سوم دبستان پسرانه ی مبین منطقه پنج و دبستان دخترانه ی رضوان منطقه پنج شهر تهران بود که تعداد دو نفر از هرکدام(یک دختر و یک پسر)، به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS مورد آزمون قرار گرفتند. این پژوهش براساس الگوی مهارت آموزی کودک راه حل محور طی شش جلسه ی 60 دقیقه ای و در طول 6 هفته اجرا گردید و پروتکل گام به گام این پژوهش مبتنی بر الگوی پانزده مرحله ای دکتر بن فورمن بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل دیداری استفاده شد. تحلیل دیداری نمودار در طرحهای آزماشی تک آزمودنی در دو سطح انجام میشود، تحلیل درون موقعیتی و تحلیل بین موقعیتی. در این پژوهش جهت بررسی اثر بخشی روش بکار برده شده از روش A-B-A و فرمول درصد بهبودی استفاده شد.
نتایج تحلیل فرضیه اول پژوهش نشان داد که با توجه به درصد بهبودی 66/91 در متغیر عزت نفس، آموزش روش راه حل محور کودک بر افزایش عزت نفس کودکان موثر است. نتایج تحلیل فرضیه دوم نیز نشان داد که درصد بهبودی متغیز تنظیم هیجان طی انجام این پژوهش عدد 74 بوده است که از این میزان می توان پذیرفت آموزش به شیوه ی راه حل محور بر تنظیم هیجان کودکان نیز تاثیر داردلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9615 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0469 MA /469 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود