مؤلفه های فرهنگ عامه پسند برنامه های طنز عروسک محور تلویزیون در جذب مخاطب (مورد مطالعه: عروسک جناب خان در برنامه خندوانه) (1397) / یزدانپرست ، فاطمه، نویسنده
این پژوهش با هدف شناخت مؤلفه¬های فرهنگ عامه پسند عروسک جناب¬خان در برنامه خندوانه از منظر مخاطبان انجام شده است. چارچوب نظری پژوهش مبتنی بر نظریه استفاده و رضایت¬مندی از رسانه بوده است. روش تحقیق پیمایشی بوده و داده¬ها نیز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شده¬اند. نمونه آماری پژوهش 382 نفر از افراد 15 تا 50 سال ساکن شهر تهران بوده و داده¬های به دست آمده با استفاده از نسخه 22 نرم افزار spss، تجزیه وتحلیل و در قالب جداول بیان شده¬اند. با توجه به اینکه این پژوهش توصیفی و تبیینی است، در سطح توصیفی آماره¬های میانگین، مد، میانه، فراوانی و درصد فراوانی و غیره و نیز در سطح تبیینی از آزمون T استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی متغیرها نشان داد که مخاطبان به ترتیب استفاده ازترانه¬های محلی و موسیقی عامه پسند، لهجه آبادانی عروسک جناب خان، بیان مسائل روزمره و عامه و فیزیک و رنگ خاص این عروسک را به عنوان مؤثرترین مؤلفه¬های فرهنگی در جذب و توجه خود به این شخصیت دانسته¬اند