اثر بخشی آموزش گروهی مفاهیم واقعیت درمانی بر سرمایه روان شناختی (مورد مطالعه:دانشجویان دانشکده رفاه) (1396) / خروجی ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه خروجی ، مریم، نویسنده عنوان : اثر بخشی آموزش گروهی مفاهیم واقعیت درمانی بر سرمایه روان شناختی (مورد مطالعه:دانشجویان دانشکده رفاه) تکرار نام مولف : مریم خروجی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1396 صفحه شمار: 128ص شناسه افزوده : خادمی ، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
واقعیت درمانی ؛ نظریه انتخاب ؛ سرمایه روانشناختیچکیده : هدف: هدف از پژوهش حاضر بررس تاثیر آموزش گروهی مفاهیم واقعیت درمانی بر سرمایه روان شناختی دانشجویان دانشگاه رفاه در سال تحصیلی 95-96 است. روش بررسی: به دین منظور از دانشجویان دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، 28 نفر بصورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. و پرسشنامه سرمایه روان شناختی لوتانز QPC)) به عنوان پیش آزمون و پس آزمون در اختیار گروه نمونه قرار گرفته است. گروه آزمایش نیز هشت جلسه یک ساعت نیمه آموزش مفاهیم واقعیت درمانی را دریافت کرده است. روش پژوهش حاضر بصورت شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده است. برای بررسی داده های بدست آمده از آزمون تحلیل کوواریانس بین گروهی استفاده شده است. نتیجه گیری: در تحلیل داده های بدست آمده مشخص شده که بین سرمایه روان شناختی گروه آزمایش و کنترل در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معناداری (05/0 >P) وجود دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9563 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0417 MA /417 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثر بخشی گروهی شناخت درمانی به شیوه فلسفه برای کودکان بر مدیریت خشم و خود انضباطی دختران مقطع ششم مدرسه میلاد منطقه 15 تهران (1397) / نظری ، فرشته، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه نظری ، فرشته، نویسنده عنوان : اثر بخشی گروهی شناخت درمانی به شیوه فلسفه برای کودکان بر مدیریت خشم و خود انضباطی دختران مقطع ششم مدرسه میلاد منطقه 15 تهران تکرار نام مولف : فرشته نظری ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1397 صفحه شمار: 163 شناسه افزوده : خادمی ، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
شناخت درمانی ؛ فلسفه برای کودکان ؛ خود انضباطی ؛ خشمچکیده : زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی شناخت درمانی به شیوه فلسفه برای کودکان بر مدیریت خشم و خود انضباطی دانش آموزان دختر مقطع ششم مدرسیه میلاد منطقه 15 تهران صورت گرفت. برای این منظور نمونهای به حجم 30 دانش آموز در مقطع ششم به صورت تصادفی انتخاب شدند و سپس 15 دانش آموز در قالب گروه آزمایش و 15 دانش آموز در گروه گواه قرار گرفتند. برای آزمون فرضیههای پژوهش از طرح آزمایشی با شیوه پیش آزمون – پس آزمون و گروه گواه استفاده شد. آموزش برای گروه آزمایش، طی 10 جلسه اعمال گردید اما گروه گواه بدون دریافت آموزش به فعالیت معمول خود ادامه دادند. آموزش با استفاده از برنامه فلسفه برای کودکان به شیوه اجتماع پژوهشی با استفاده از محرکهای مختلف در هر جلسه صورت گرفت. ابزار پژوهش، پرسشنامه خشم و پرسشنامه خود انضباطی بود. دادههای حاصل از پژوهش با استفاده از نرم افزار spss نسخه 25 تحلیل گردید نتایج دادهها نشان داد که آموزش شناخت درمانی به شیوه فلسفه برای کودکان بر مدیریت خشم و خود انضباطی دانش آموزان تأثیر معنادار داشت لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9608 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0462 MA /462 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود بررسی تطبیقی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشکده رفاه با معیارهای اسلام (1395) / خاتمی نیا ، سمیه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه خاتمی نیا ، سمیه، نویسنده عنوان : بررسی تطبیقی نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشکده رفاه با معیارهای اسلام تکرار نام مولف : سمیه خاتمی نیا ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1395 صفحه شمار: 150ص شناسه افزوده : خادمی ، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
اوقات فراغت ؛ معماری اسلامیچکیده : در این پژوهش به بررسی نحوه¬ی گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشکده رفاه و مطابقت آن با معیارهای اسلامی پرداخته شده است. هدف اصلی این پژوهش تبیین نحوه¬ی گذران اوقات فراغت دختران جوان دانشکده رفاه و مطابقت آن با آموزه¬های اسلامی است. این پژوهش به روش کیفی و با رویکرد مطالعه موردی، با استفاده از مصاحبه انجام شده است. با استفاده از آیات قرآن کریم و با بررسی احادیث و روایات و نقل سیره پیشوایان دینی مفهوم اوقات فراغت و معیارهای گذران اوقات فراغت در اسلام استخراج شده است که می¬توان به معیارهای برنامه¬ریزی هدفمند، کمال¬گرایی، همراهی با کار، جهت گیری الهی، دانش افزایی، کسب نشاط روحی و جسمی، اولویت سنجی، پرهیز از لغو، تجدید نیرو، همراهی با کار و منحصر نشدن در تفریح اشاره کرد. همچنین نتایج مصاحبه¬ها نشان می¬دهد که سبک گذران اوفات فراغت دانشجویان رفاه اغلب اسلامی نیست و فقط در برخی امور دستورات اسلامی را رعایت می¬کنند. کارشناسان و دست اندرکاران امور تربیتی ¬و اجتماعی، «اوقات فراغت» را پدیده¬ای دانسته¬اند که از یک سو، مناسب¬ترین بستر رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون و از سوی دیگر، زمینه ساز بسیاری از انحرافات و بزهکاری¬ها ست. آنچه مهم است در شرایط کنونی کشور ما و با توجه به افزایش قشر جوان و گسترش آسیب¬های اجتماعی، لزوم توجه به اوقات فراغت یک ضرورت آشکار است. امید است با توجه بیشتر خانواده¬ها، مسئولان و اقشار مختلف جامعه به امر اوقات فراغت و با ایجاد برنامه¬ریزی صحیح برای گذراندن اوقات فراغت فرزندان و نسل جوان کشور، شاهد استفاده صحیح از زمان موجود همراه با برنامه¬ریزی دقیق باشیم لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9616 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0470 MA /470 1395 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته مطالعات فرهنگی اسناد معمولی موجود تدوین الگوی مفهومی ازدواج موفق براساس سیره زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) (1398) / پرهیزکاری ، هلیا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه پرهیزکاری ، هلیا، نویسنده عنوان : تدوین الگوی مفهومی ازدواج موفق براساس سیره زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) تکرار نام مولف : هلیا پرهیزکاری ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1398 صفحه شمار: 154ص شناسه افزوده : خادمی ، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
ازدواج موفق ؛ سیره حضرت امیرالمومنین ؛ سیره حضرت صدیقه ؛ الگوی مفهومیچکیده : پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی مفهومی ازدواج موفق بر اساس سیره زندگی حضرت امیرالمومنین و حضرت صدیقه انجام شد. در این مطالعه بنیادی از روش تحلیل مضمون استفاده شد. بدین منظور کلیه منابع موجود در این حیطه مورد مطالعه قرار گرفت و به شناسایی مضامین هسته ای پژوهش منجر شد که عبارتند از: 1) فضایل فردی 2) فضایل زوجی 3) فضایل اجتماعی و 4) فضایل مذهبی. در ادامه و بر اساس مضامین هسته ای، مضامین اصلی و سپس مضامین فرعی همراه با ذکر مصداق برای هریک از آن ها ارائه شد. سپس بر اساس عوامل شناسایی شده، مدل مفهومی پژوهش طراحی گردید لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9593 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0447 MA /447 1398 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه پارسا ، سحر، نویسنده عنوان : نگرش زنان جوان در مورد فرزندآوری (یک مطالعه کیفی) تکرار نام مولف : سحر پارسا ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 161ص شناسه افزوده : خادمی ، عزت، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرزندآوری ؛ مطالعهی کیفی ؛ تحلیل مضمون ؛ زنان جوانچکیده : پژوهش حاضر با هدف شناسایی نگرش زنان جوان در مورد فرزندآوری انجام گرفته است. جامعه مورد نظر این پژوهش، زنان 20 تا 40 سال ساکن شهر تهران بودند که با گذشت حداقل سه سال یا بیشتر از زندگی مشترک شان، بدون مشکل پزشکی و به طور ارادی صاحب فرزند نشده باشند. برای رسیدن به هدف پژوهش از روش کیفی و ابزار مصاحبهی نیمه ساخت یافته استفاده شد. نمونهها به صورت هدفمند از جامعه آماری انتخاب شدند و مصاحبهها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت که در نهایت به 14 نفر رسیدیم. برای تحلیل مصاحبهها از شیوهی تحلیل مضمون و روش سه مرحلهای کدگذاری پایه، سازمان دهنده و فراگیر استفاده شده است.
بنا به یافتههای پژوهش، نگرش زنان جوان در مورد فرزندآوری را میتوان در شش بعد فردی، بین فردی، دینی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی قرار داد. در حیطهی فردی، زنان، فرزندآوری را مسئولیتی سنگین، محدودیت زا، موجب استحکام خانواده، رشد و تکامل مادر و باعث افزایش شور و نشاط زندگی و دوست داشتنی میدانستند. همچنین داشتن آمادگی روحی و جسمی و رسیدن به کمال و بلوغ فکری را لازمهی فرزنددار شدن میدانستند. در حیطهی بین فردی زنان معتقد بودند زمانی باید صاحب فرزند شوند که در رابطهی زناشویی به ثبات رسیده باشند. همچنین آنها فرزندآوری را باعث ایجاد اختلاف بین زوجین و از بین رفتن زندگی دونفره شان میدانستند. نگرش دینی زنان در مورد فرزندآوری گویای این مطلب بود که برخی زنان فرزندآوری را وظیفهای دینی میدانستند که انجام آن موجب خشنودی خداوند میشود. همچنین آنها بر این باور بودند روزی فرزند از جانب خداوند تامین میشود. در مقابل برخی از زنان معتقد بودند که برای فرزنددار شدن میبایست به ثبات در وضعیت اقتصادی رسیده باشند و حداقل توانایی نیازهای مادی فرزند را داشته باشند. در حیطهی نگرش فرهنگی، زنان از مرسوم بودن تاخیر در فرزندآوری سخن گفتند و در حیطهی اجتماعی به عدم مقبولیت فرزندآوری در جامعه و ترجیح تحصیل و اشتغال بر فرزندآوری در جامعه، اشاره داشتندلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9585 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0439 MA /439 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود