این پژوهش با هدف طراحی برنامه درسی احتمال براساس رویکرد ریاضیات واقعیتمدار در پایه هشتم صورت گرفته است. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر اجرا توصیفی است و با استفاده ابزار پیمایشی و روش کمی انجام شده است. نمونه مورد مطالعه 15 نفر از معلمان منطقه 12 شهر تهران هستند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدهاند. در این پژوهش 5 فعالیت در زمینه احتمال پایه هشتم براساس رویکرد آموزش ریاضیات واقعیتمدار ارائه شده است که مورد تایید اساتید آموزش ریاضی قرار گرفته است. ابزار اندازه گیری در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته شامل 17 گویه میباشد که روایی آن توسط اساتید آموزش ریاضی مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 882/0 تایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها، از روش آمار توصیفی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد محتوای ریاضیات واقعیتمدار میتواند در زمینه احتمال بر بهبود و تقویت مهارت حل مسئله در دانشآموزان، توانایی تعمیم دانش آموخته شده به مسائل غیر مشابه، توانایی ساخت دانش احتمالاتی توسط خود دانشآموزان، کسب مهارت پیش بینی نتایج و احتمال پدیدههای اطراف در دانشآموزان تاثیر گذار باشد