اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی بر افزایش کیفیت زندگی و کاهش طلاق عاطفی (1400) / داشاب ، الهه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه داشاب ، الهه، نویسنده عنوان : اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی بر افزایش کیفیت زندگی و کاهش طلاق عاطفی تکرار نام مولف : الهه داشاب ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 103ص شناسه افزوده : دیبا ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
رویکرد واقعیت درمانی ؛ کیفیت زندگی ؛ طلاق عاطفیچکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی برافزایش کیفیت زندگی و کاهش طلاق عاطفی زنان انجام شد. در این مطالعه از روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد، جامعه آماری این پژوهش زنان متاهل عضو در بسیج، واقع در منطقه 17 شهر تهران در سال 1399 بودند، که از طریق نمونه گیری در دسترس اعضا انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دوگروه آزمایش وکنترل قرار گرفتند. بعد از انجام پیش آزمون در دو گروه کنترل و آزمایش، مداخله آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی برگرفته از پروتکل پارسه در8 جلسه 45 دقیقهای به صورت مجازی (بدلیل بیماری کرونا) برای گروه آزمایش انجام شد، در حالیکه گروه کنترل هیچ مداخلهای دریافت نکرده. همچنین دادههای بدست آمده از روش آماری تحلیل کواریانس بررسی شدند و نشان داده شد که اثر بخشی آموزش گروهی کیفیت زندگی با رویکرد واقعیت درمانی بر افزایش کیفیت زندگی وکاهش طلاق عاطفی در سطح (p<0.05) معنادار بوده است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9600 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0454 MA /454 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش گروهی ذهن آگاهی بر سبک های تصمیم گیری و خود شفقت ورزی در کارمندان شاغل در دانشگاه (1400) / متیری انجیراوندی ، ندا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه متیری انجیراوندی ، ندا، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش گروهی ذهن آگاهی بر سبک های تصمیم گیری و خود شفقت ورزی در کارمندان شاغل در دانشگاه تکرار نام مولف : ندا متیری انجیر اوندی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 132ص شناسه افزوده : دیبا ، مریم، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آموزش ذهن آگاهی ؛ سبک های تصمیم گیری ؛ خود شفقت ورزیچکیده : پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش گروهی ذهن آگاهی بر سبک های تصمیم گیری و خودشفقت ورزی در کارمندان شاغل در دانشگاه انجام شد. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی است و برای جمع آوری داده ها از طرح پیش آزمون-پس آزمون با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارمندان شاغل در دانشگاه آزاد واحد ورامین-پیشوا در سه ماهه دوم در سال 1399-1400 تشکیل دادند که از بین آنها، 30 نفر بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در یک گروه آزمایش (15 نفر) و یک گروه کنترل (15 نفر) گمارده شدند. گروه آزمایش آموزش ذهن آگاهی به مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش قرار گرفتند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش حاضر شامل سبک های تصمیم گیری (اسکات و بروس، 1995) و خودشفقت ورزی (ریس، پامیر، نف و ون گاچت، 2011) بود. تجزیهوتحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای پرسشنامه از طریق نرمافزار spss-v23 در دو بخش توصیفی و استنباطی (تحلیل کوواریانس و تحلیل کوواریانس چندمتغیره) انجام گرفت. یافته¬ها نشان داد که آموزش گروهی ذهن آگاهی بر مولفه های منطقی، وابسته و فوری سبک های تصمیم گیری در کارمندان شاغل در دانشگاه تاثیرگذار است ولی بر مولفه های شهودی و اجتنابی سبک های تصمیم گیری تاثیر نداشته است. همچنین نتایج نشان داد که آموزش گروهی ذهن آگاهی بر مولفه مهربانی با خود در مقابل قضاوت خود، احساس مشترک انسانی در مقابل انزوا و ذهن آگاهی در مقابل همانند سازی خودشفقت ورزی در کارمندان شاغل در دانشگاه تاثیرگذار است. بنابراین نتایج پژوهش، اثربخشی کاربست آموزش ذهن آگاهی را بر افزایش سبک های تصمیم گیری و خودشفقت ورزی در کارمندان شاغل در دانشگاه تایید کرد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9530 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0379 MA /379 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود