پژوهش حاضر به پیش بینی سهم مهارت اجتماعی وعزت نفس برخلاقیت دانش آموزان پنجم ابتدایی می پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی استروش این تحقیق همبستگی از نوع پیش بین است. جامعه آماری پژوهش شامل 31720 نفر از دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران است با روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای افراد نمونه انتخاب شدندکه با استفاده از جدول کرجسی مورگان حجم نمونه آماری 273نفر برآورد شد و افراد مورد مطالعه 321نفر که 121نفردختر و 183نفرپسراز شهرستان های شهریار، ملارد،دماوند و ورامین بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات از طریق سه پرسشنامه ، خلاقیت عابدی(1372)، پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت نسخه دانش آموزی (1990)وپرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (1965) است. پرسشنامه خلاقیت عابدی دارای 60 عبارت که شامل 4 خرده آزمون ،پرسشنامه مهارت اجتماعی دارای 27عبارت که شامل 4مولفه و پرسشنامه عزت نفس شامل 10عبارت می باشدروایی پرسشنامه ها به شیوه روایی صوری و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردید. از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و آزمونTبرای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده و محاسبات آماری با نرم افزار SPSS انجام شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد بین خلاقیت و مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B مهارت اجتماعی و خلاقیت را 571/0 درصد مشخص کرد. بدین معنا که حداقل با 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد نمره خلاقیت با مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد. همچنین بین خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B عزت نفس و خلاقیت 3/0 درصد مشخص کرد. بدین معناکه حداقل بانمره 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد که نمره خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد