اثر بخشی مشاوره گروهی راه حل محور بر سرسختی روان شناختی و امیدواری زنان سرپرست خانوار (1400) / میرسلطانی ، فاطمه سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه میرسلطانی ، فاطمه سادات، نویسنده عنوان : اثر بخشی مشاوره گروهی راه حل محور بر سرسختی روان شناختی و امیدواری زنان سرپرست خانوار تکرار نام مولف : فاطمه سادات میرسلطانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 1400ص شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
مشاوره گروهی راه حل محور ؛ سرسختی روان شناختی ؛ امیدواری، زنان سرپرست خانوارچکیده : این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مشاوره گروهی راه حل محور بر سرسختی روان شناختی و امیدواری زنان سرپرست خانوار انجام شد.روش پژوهش ، شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه زنان سرپرست خانوار که در سال 1400به موسسه خیریه پروین شهر تهران مراجعه کردند،که تعداد 24 نفر از زنان سرپرست خانوار با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (12 نفر) و گروه کنترل (12 نفر) جایگزین شدند. شرکت-کننده¬ها توسط پرسشنامه سرسختی روان شناختی کوباسا(1979) و امیدواری اشنایدر(1991) سنجیده شدند، برنامه مشاوره گروهی راه حل محور در 8 جلسه 90 دقیقه ای به صورت هفتگی، برای گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل در طول این مدت هیچ گونه مداخله روانشناختی دریافت نکردند. تجزیه تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس انجام شد.دراین پژوهش به کمک نرم افزار spss25 و excel داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد مشاوره گروهی راه حل محور بر سرسختی روان شناختی و امیدواری زنان سرپرست خانوار تاثیر مثبت دارد (05/0P<). با توجه به یافته های پژوهش به نظر می رسد می توان از برنامه مشاوره گروهی راه حل محور در جهت ارتقاء سرسختی روان شناختی و امیدواری زنان سرپرست خانوار استفاده نمود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9572 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0426 MA /426 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش آموزان دختر متوسطه دوم (1400) / امیری ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه امیری ، فاطمه، نویسنده عنوان : اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش آموزان دختر متوسطه دوم تکرار نام مولف : فاطمه امیری ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 94ص شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده ؛ اهمال کاری تحصیلی ؛ خودکارآمدیچکیده : پژوهش حاضر، با هدف تعیین اثربخشی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر اهمال¬کاری تحصیلی و خود کارآمدی دانش¬آموزان دختر متوسطه دوم انجام شد. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم دبیرستان جوادالائمه شهرستان بهارستان 2 میباشد که در سال تحصیلی 99-1400 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوم بودندکه با روش نمونه گیری در دسترس براساس ملاکهای مورد نظر پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش 10 جلسه 90 دقیقه ای مداخله غلبه بر درماندگی آموخته شده دریافت کردند و گروه کنترل در لیست انتظار ماندند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده در پژوهش، خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران و پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم بود. نتایج تجزیه و تحلیل کواریانس نشان داد که تفاوت معناداری بین دوگروه آزمایش و کنترل در اهمال کاری تحصیلی و خودکارآمدی وجود دارد. یافته ها نشان دادند که آموزش غلبه بر درماندگی آموخته¬شده بر کاهش اهمال کاری تحصیلی و مولفه های آن شامل اهمال کاری در آماده شدن برای امتحان، آماده شدن برای تکالیف و آماده شدن برای پروژه های پایان ترم تاثیر دارد (P>0.05) همچنین آموزش غلبه بر درماندگی آموخته شده بر افزایش خودکارآمدی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد (P>0.05). یافته های این پژوهش کارایی آموزش غلبه بر درماندگی آموخته¬شده بر اهمال کاری تحصیلی و خودکارآمدی را نشان می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود روان شناسان و درمانگران از این روش جهت ارتقای خودکارآمدی و کاهش اهمال کاری تحصیلی نوجوانان دختر استفاده نمایند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9562 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0416 MA /416 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش غنی سازی روابط مبتنی بر روش گاتمن بر شادکامی و صمیمیت زناشویی در زنان با تجربه ازدواج مجدد (1401) / توسلی ، معصومه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه توسلی ، معصومه، نویسنده شماره بازیابی : MA /402 1401 عنوان : اثربخشی آموزش غنی سازی روابط مبتنی بر روش گاتمن بر شادکامی و صمیمیت زناشویی در زنان با تجربه ازدواج مجدد تکرار نام مولف : معصومه توسلی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 صفحه شمار: ص.96 شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
شادکامیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9372 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0402 MA /402 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود نقش واسطه ای شایستگی های هیجانی در رابطه بین جهت-گیری دلبستگی و کیفیت رابطه زناشویی (1402) / صالح ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه صالح ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /170 1402 عنوان : نقش واسطه ای شایستگی های هیجانی در رابطه بین جهت-گیری دلبستگی و کیفیت رابطه زناشویی تکرار نام مولف : فاطمه صالح ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
کیفیت زندگی زناشویی ؛ دلبستگی ؛ شایستگی هیجانیچکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسطه¬ای شایستگی¬های هیجانی در رابطه بین جهت¬گیری دلبستگی و کیفیت رابطه زناشویی زنان متاهل انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه زنان متاهل 25 تا 45 ساله ساکن شهر تهران در سال 1401 بودند که 250 نفر از آنان با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه نیمرخ شایستگی هیجانی (براسور و همکاران، 2013)، پرسشنامه سبک دلبستگی کولینز و رید (1990) و پرسشنامه کیفیت ادراک شده از ابعاد رابطه زناشویی (فلچر و همکاران، 2000) بود. روابط بین متغیرها با آزمون همبستگی پیرسون و مدل پژوهش با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر به روش حداقل مجذورات جزئی (pls) از طریق نرم افزار (spss نسخه 27) و (smart pls نسخه 3) آزمون شدند. بر اساس یافته¬های پژوهش حاضر، نقش میانجی¬گری شایستگی¬های هیجانی در رابطه بین دو سبک دلبستگی ایمن و دلبستگی اجتنابی با کیفیت رابطه زناشویی تایید شد. آزمون تحلیل مسیر نشان داد که هر سه سبک دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا با شایستگی¬های هیجانی رابطه مثبت و معنادار (05/0p<) دارد. همچنین جهت تاثیر شایستگی¬های هیجانی بر کیفیت رابطه زناشویی مثبت و معنادار (05/0p<) بود. نتایج یافته¬ها نشان داد تاثیر سبک دلبستگی اجتنابی بر کیفیت رابطه زناشویی تایید نشد (05/0 لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10031 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0170 MA /170 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود نقش واسطه ای کمال گرایی در رابطه بین والدگری هلیکوپتری و سرزندگی تحصیلی دانشجویان (1401) / بی پروای ، لیلا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه بی پروای ، لیلا، نویسنده عنوان : نقش واسطه ای کمال گرایی در رابطه بین والدگری هلیکوپتری و سرزندگی تحصیلی دانشجویان تکرار نام مولف : لیلا بی پروای ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 90ص شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سرزندگی تحصیلی ؛ کمالگرایی ؛ والدگری هلیکوپتریچکیده : پژوهش حاضربا هدف تعیین نقش واسطه ای کمال گرایی در رابطه بین والدگری هلیکوپتری و سرزندگی تحصیلی دانشجویان انجام شد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 بودند. روش نمونه¬گیری به صورت در دسترس بود. از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر ، تعداد 220 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه سرزندگی تحصیلی دهقانی زاده و حسین چاری (1391)، پرسشنامه کمالگرائی فراست و همکاران(1990)، پرسش نامه والدگری هلیکوپتری لیموین و باچاتان (2011) جمع آوری شدند. برای تحلیل آماری دادهها از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل 80/8 استفاده شد. نتایج نشان داد بین کمالگرائی و والدگری هلیکوپتری با سرزندگی تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد کمالگرایی در رابطه بین والدگری هلیکوپتری و سرزندگی تحصیلی دانشجویان نقش واسطهای دارد. با توجه به تاثیر والدگری هلیکوپتری و کمالگرایی در سرزندگی تحصیلی دانشجویان، تمرکز بر این دو متغیر و افزایش آگاهی والدین از تاثیر این متغیرها بر فرزندان از طریق برگزاری دورهها و کارگاههایی برای آنها پیشنهاد میگردد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9574 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0428 MA /428 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود نقش واسطهای احساس تنهایی در رابطه بین تعارض والدین و اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان (1402) / سراج ، منیره، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه سراج ، منیره، نویسنده شماره بازیابی : MA /0243 1402 عنوان : نقش واسطهای احساس تنهایی در رابطه بین تعارض والدین و اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان تکرار نام مولف : منیره سراج ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
تبعیض والدین ؛ اعتیاد به فضای مجازیچکیده : هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش واسطه ای احساس تنهایی در رابطه بین تعارض والدین و اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان است. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. روش جمع آوری داده ها، میدانی، کتابخانهای است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه های مقیاس اعتیاد به اینترنت،درک کودک از تعارض والدین و مقیاس احساس تنهایی می باشد که از روایی و اعتبار مورد تایید برخوردار است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ محاسبه میشود. ضریب پایایی کل پرسشنامه 081% است. جامعه آماری در این پژوهش، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم (1100 نفر) میباشند که در سال تحصیلی 1402-1401 در شهرستان فیروزکوه مشغول به تحصیل میباشند. حجم نمونه تحقیق حاضر 300 نفر بوده است. روش نمونه گیری در این تحقیق، روش در دسترس می باشد و پرسشنامه در بین افراد جامعه، به طور غیر تصادفی توزیع شد. در این تحقیق از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و سپس از مدل معادلات ساختاری و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از دو نرم افزار SPSS نسخه 27وAmos نسخه 24 می باشد. یافتههای این تحقیق نشان داد تعارض والدین بر اعتیاد به فضای مجازی در دختران نوجوان، اثر مستقیم دارد. تعارض والدین بر اعتیاد به فضای مجازی با نقش میانجیگری احساس تنهایی در دختران نوجوان اثر غیر مستقیم دارد. تعارض والدین بر احساس تنهایی در دختران نوجوان اثر مستقیم دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10188 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0243 MA /0243 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود