خاستگاه های عصب شناختی سوگیری توجه و حساسیت اضطرابی بزرگسالان (1402) / اختراعی طوسی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اختراعی طوسی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /179 1402 عنوان : خاستگاه های عصب شناختی سوگیری توجه و حساسیت اضطرابی بزرگسالان تکرار نام مولف : فاطمه اختراعی طوسی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خاستگاه های عصب شناختی ؛ حساسیت اضطرابیچکیده : هدف پژوهش حاضر، پیش¬بینی خاستگاه¬های عصب¬شناختی سوگیری توجه و حساسیت اضطرابی بزرگسالان بود. روش پژوهش از نوع کمی و همبستگی و جامعه آماری کلیه افراد در بازه سنی 18 سال به بالا در شهر تهران بود. نمونه شامل 56 نفر بزرگسال بود که در سال 1402 به شیوه هدفمند انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از مصاحبه غربالگری بالینی M.I.N.I، الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG)، پرسشنامه کانون توجه، 1997 FAQ)) و پرسشنامه اضطراب بک، 1988 BAI)) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آمار توصیفی و استنباطی و تجزیه تحلیل همبستگی و رگرسیون استفاده گردید. پس از تکمیل فرآیند پژوهش نتایج نشان داد که از بین نقاط پیش¬پیشانی، رابطه نقاط f3، f4 و fz با امواج تتا معنی¬دار است. بنابراین رابطه منفی بین این نقاط با حساسیت اضطرابی تحت امواج تتا معنی¬دار بوده است. همچنین از بین نقاط پیش¬پیشانی، رابطه نقطه fp2 با امواج بتا معنی¬دار است. بنابراین رابطه مثبت بین این نقطه با سوگیری توجه تحت امواج بتا معنی¬دار بوده است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10183 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0179 MA /179 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه جکس ، استیو ام، نویسنده شماره بازیابی : HF5548/8 /ب4 ر9 1400 عنوان : روانشناسی سازمانی (با رویکرد علمی کاربردی) تکرار نام مولف : نویسندگان استیو ام. جکس، توماس دبلیو. بریت ؛ مترجمان عبدالزهرا نعامی، صالحه پیریایی، هاجر براتی ناشر: تهران : انتشارات رشد سال نشر : 1400 صفحه شمار: 1061 ص شابک/شاپا 978-6-00-351168-2 یادداشت عنوان اصلی: Organizational psychology : a scientist-practitioner approach(3th),2014 شناسه افزوده : بریت ، تامس دبلیو (1966 - م) Britt ، Thomas W نعامی ، عبدالزهرا (1344-)، مترجم پیریایی ، صالحه (1365-)، مترجم براتی ، هاجر (1363-) موضوعها : اصفا
روانشناسی صنعتی ؛ Psychology, Industrialلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9288 زبان مدرک : فارسی زبان اصلی : English
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 13418 HF5548/8 /ب4 ر9 1400 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود 14643 HF5548/8 /ب4 ر9 1400 ن.2 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه براسارد ، مارلا آر، نویسنده شماره بازیابی : LB1131 /ب4 س9 1400 عنوان : سنجشهای پیشدبستانی: اصول و عملکردها تکرار نام مولف : مولفان مارلا آر. براسارد، آن ای. بوهم ؛ مترجمان مهناز اخوانتفتی، صالحه پیریایی، نیلوفر اسمعیلی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 638 ص شابک/شاپا 978-6-229-50327-0 قیمت : 1420000 ریال یادداشت عنوان اصلی: Preschool assessment : principles and practices ,2007
با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه الزهرا (س)، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)
کتابنامهشناسه افزوده : بم ، آن ای Boehm ، Ann E دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه اخوانتفتی ، مهناز (1340 -)، مترجم پیریایی ، صالحه (1365-)، مترجم اسمعیلی ، نیلوفر (1362-)، مترجم موضوعها : اصفا
کودکان-- رشد ؛ Child development-- Evaluation ؛ استعداد-- آزمونها ؛ Ability-- Testing ؛ آموزش پیشدبستانی ؛ Education, Preschoolلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9275 زبان مدرک : فارسی زبان اصلی : English
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 13316 LB1131 /ب4 س9 1400 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود 13317 LB1131 /ب4 س9 1400 ن.2 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی تاریخ بازگشت ۱۴۰۳/۰۹/۲۶ نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفهای معلمان (1402) / محجوری ، اکرم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه محجوری ، اکرم، نویسنده شماره بازیابی : MA /173 1402 عنوان : نقش واسطهای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفهای معلمان تکرار نام مولف : اکرم محجوری ناشر: تهران : دانشکده غیردولتی- غیرانتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1402 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
هوش هیجانی ؛ تاب آوری ؛ خودکارآمدی ؛ صلاحیتهای حرفهایچکیده : هدف پژوهش: پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش واسطه¬ای هوش هیجانی در رابطه تابآوری و خودکارآمدی باصلاحیت های حرفه¬ای معلمان منطقه یک تهران انجام شد.جمعیت و نمونهگیری این پژوهش شامل کلیه معلمان زن و مرد شهر تهران در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی 403-1402 میباشد. نمونه شامل 149 معلم است که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. دادهها از طریق پرسشنامههای سنجش هوش هیجانی، تابآوری، صلاحیتهای حرفهای و خودکارآمدی جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل آماری با استفاده از نرمافزار Amos و SPSS انجام شد و پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ بررسی شد.یافته ها نشان داد:1. بین مؤلفههای تابآوری و صلاحیت حرفهای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.2. بین مؤلفههای تابآوری و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.3. خودکارآمدی حرفهای رابطه مثبت معناداری با صلاحیتهای حرفهای معلمان نشان میدهد.4. بین خودکارآمدی حرفهای و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.5. بین هوش هیجانی و صلاحیتهای حرفهای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.6. هوش هیجانی نیز واسطه رابطه بین خودکارآمدی و صلاحیتهای حرفهای معلمان است.نتیجه می گیریم:1. هوش هیجانی مستقیماً صلاحیت های حرفهای را پیشبینی نمیکند.2. هوش هیجانی بهعنوان یک واسطه بین تابآوری/خودکارآمدی و صلاحیتهای حرفهای معلمان عمل میکند.بنابراین با افزایش تابآوری و خودکارآمدی معلمان از طریق آموزش میتوان به بهبود صلاحیتهای حرفهای آنها کمک کرد. و باعث افزایش اثربخشی آنها در تدریس میشود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10056 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0173 MA /173 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود همبستههای عصب شناختی و زیستی اختلال افسردگی اساسی در چهارچوب RDoC (1401) / اخوت ، نرگس سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اخوت ، نرگس سادات، نویسنده شماره بازیابی : MA /0182 1401 عنوان : همبستههای عصب شناختی و زیستی اختلال افسردگی اساسی در چهارچوب RDoC تکرار نام مولف : نرگس سادات اخوت ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
اختلال افسردگی ؛ نشانگر عصب شناختی ؛ نشانگر زیستیچکیده : افسردگی اساسی در همهی جنبههای زندگی فرد مبتلا از جمله هیجانی، رفتاری، شناختی و فیزیکی تاثیر منفی میگذارد و عملکرد وی را مختل مینماید. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل پیشبین عصبشناختی و زیستی بروز اختلال افسردگی اساسی است. روش این پژوهش از نوع کمی و همبستگی میباشد. نمونهگیری به روش هدفمند انجام شد و 19 نفر در بازهی سنی 15 تا 55 سال که در طول سال 1399-1400 به یکی از مراکز خدمات تخصصی روانشناسی در منطقه 4 تهران مراجعه نمودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامهی افسردگی بک (BDI-II)، ابزار توالییابی DNA و الکتروآنسفالوگرافی (QEEG) استفاده شد. دادهها با روش همبستگی پیرسون و استفاده از نرمافزار SPSS تحلیل شدند. یافتهها حاکی از آن است که بینشاخصهای ژنتیک و فعالیت امواج مغزی با اختلال افسردگی اساسی رابطهی معناداری دیده نشد؛ اما بین ژنتیک و امواج مغزی دلتا و آلفا در نواحی گیجگاهی و پسسری و تتا در ناحیهی پسسری رابطهی معناداری وجود دارد. با این حال بین ژنتیک و موج مغزی بتا رابطهی معناداری نشان داده نشد. مطابق با نتایج بهدستآمده، عوامل ژنتیکی در سطح عصبشناختی اثرگذار است؛ اما میزان این اثرگذاری به حدی قوی نیست که توانایی درگیری نشانگان رفتاری و شناختی را داشته باشد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10190 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0182 MA /0182 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود پدیدارشناسی فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فضای مجازی در استرس ادراک شده ناشی از بحران اجتماعی (1403) / صفری ، خدیجه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه صفری ، خدیجه، نویسنده شماره بازیابی : MA /505 1403 عنوان : پدیدارشناسی فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فضای مجازی در استرس ادراک شده ناشی از بحران اجتماعی تکرار نام مولف : خدیجه صفری ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
بحران اجتماعی ؛ فضای مجازی ؛ استرس ادراک شدهچکیده : پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد نقش فضای مجازی در میزان استرس ادراک شده ناشی از بحران اجتماعی انجام شد. به دلیل تناسب بیشتر با هدف پژوهش، روش کیفی از نوع پدیدارشناسی انتخاب گردید. مشارکت¬کنندگان 11 نفر از افراد بالای 18 سال، در مناطقی از شهر تهران، در سال 1402 که عضو شبکه¬های اجتماعی بودند و از فضای مجازی استفاده می¬کردند، به روش نمونه¬گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمع¬آوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختار¬یافته، و با روش تحلیل هفت مرحله¬ای کلایزی تحلیل شد. در نهایت پنج مقوله اصلی مولفه¬های استرس شامل مولفه¬های فیزیولوژیکی، شناختی، رفتاری، اجتماعی و روانشناختی و مولفه¬های فرعی آن و همچنین هفت مولفه¬ اصلی فرصت¬های فضای مجازی شامل فعالیت¬های اقتصادی، فرصت¬های رشد و ارتقا، سرعت در تبادل اطلاعات، امکان عبور از مرزهای جغرافیایی و برقراری ارتباط، سرگرم¬کننده، کنترل استرس، تولید محتوا و مولفه¬های فرعی آن، و نه مولفه اصلی تهدیدهای فضای مجازی شامل بی¬اعتمادی، شایعه¬پراکنی، اتلاف وقت، اعتیاد اینترنتی، تقلید و چشم و هم¬چشمی، کاهش روابط و تعاملات خانوادگی، آسیب¬های تربیتی، چالش¬های عقیدتی و فرهنگی، استرس¬زا و مولفه¬های فرعی آن شناسایی شد. با توجه به یافته¬های پژوهش حاضر، شناسایی فرصت¬ها و تهدیدهای فضای مجازی، مضامین مهمی برای آموزش و آگاه¬سازی و فرهنگ¬سازی در جامعه در راستای کاهش تهدیدهای استفاده از فضای مجازی و شبکه¬های اجتماعی دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10466 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0505 MA /505 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود