دسترسی همگانی(OPAC) کتابخانه دانشکده رفاه
لوگو
جمعه ۲۹ فروردین ۱۴۰۴

مقایسه مقیاس درجه‌بندی والدین و تکالیف عملکردی در سنجش کارکردهای اجرایی دختران و پسران دوره دبستان (1403) / پهلوانی ، زهرا، نویسنده بازکردن سند0531.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهپهلوانی ، زهرا، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/531 1403
عنوان :مقایسه مقیاس درجه‌بندی والدین و تکالیف عملکردی در سنجش کارکردهای اجرایی دختران و پسران دوره دبستان
تکرار نام مولف :زهرا پهلوانی
ناشر:تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1403
شناسه افزوده :پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
کارکردهای اجرایی ؛ حافظه‌ فعال ؛ انعطاف‌پذیری شناختی ؛ رفتاری کنش‌های اجرایی
چکیده :این پژوهش با هدف بررسی مقایسه مقیاس درجه‌بندی والدین و تکالیف عملکردی در سنجش کارکردهای اجرایی دختران و پسران دوره دبستان صورت گرفته است. روش این پژوهش به صورت همبستگی می‌باشد. و جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دختر و پسر منطقه 22 که شامل 2600 دانش‌آموز است و از این جامعه آماری 100 دانش‌آموز دختر و پسر به صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مقیاس درجه‌بندی رفتاری کنش‌های اجرایی والدین ویرایش دوم (BRIFE2) و آزمون‌های عصب‌روانشناختی شامل آزمون ویسکانسین برای سنجش انعطاف‌پذیری شناختی، برو ـ نرو برای سنجش کنترل مهاری و آزمون کورسی برای سنجش حافظه‌فعال است. این آزمون‌های عصب‌روانشناختی توسط نرم‌افزار PEBL2 ارزیابی شده است. یافته‌های این پژوهش توسط نرم‌افزار SPSS به‌دست‌آمده است و بیان کرد که در مؤلفة حافظه کاری در آزمون کورسی با پرسش‌نامه مقیاس درجه‌بندی رفتاری کنش‌های اجرایی والدین رابطه معنادار وجود دارد و دیگر آزمون‌ها که شامل برو – نرو و ویسکانسین بود، رابطه معناداری را گزارش نکردند همچنین نقش جنسیت نیز نقش تعدیلگری نداشت. نتایج این پژوهش نشان داد که کودکی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری کارکردهای اجرایی دارد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10544
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0531‭MA ‭/531 1403 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.