دسترسی همگانی(OPAC) کتابخانه دانشکده رفاه
لوگو
جمعه ۲۹ فروردین ۱۴۰۴

مقایسه تطبیقی تربیت فطرت‌گرا و تربیت طبیعت‌گرا در دوره کودکی (1403) / نادری ، نیلوفر، نویسنده بازکردن سند0530.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهنادری ، نیلوفر، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/530 1403
عنوان :مقایسه تطبیقی تربیت فطرت‌گرا و تربیت طبیعت‌گرا در دوره کودکی
تکرار نام مولف :نیلوفر نادری
ناشر:تهران : دانشکده غیردولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1403
شناسه افزوده :شعبانی ، زهرا، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
فطرت ؛ فلاسفه اسلامی و غربی ؛ تربیت
چکیده :هدف ما در این تحقیق بررسی مقایسه تطبیقی تفاوت‌های ماهوی تربیت فطرت‌گرا باتربیت طبیعت‌گرا با بررسی و تحلیل محتوایی آیات، احادیث و نگاه اندیشمندان اسلامی و غربی معاصر برای تعالی فرهنگ اسلامی و به فعلیت درآوردن استعدادهای کودکان در نظام آموزش پرورش می‌باشد ما در این پژوهش با روش توصیفی - تحلیلی و با استفاده از داده‌های اسنادی کتابخانه‌ای از طریق سایت‌ها (تارنما) بدون جانب‌داری و سوگیری با تحلیل داده‌ها از روش چهارمرحله‌ای جرج بردی توصیف، تفسیر، هم‌جواری و مقایسه‌ای به موضوع پرداخته بعد از تجزیه‌وتحلیل دیدگاه‌های مختلف صاحب‌نظران بدون نیاز رد یا اثبات نظریات آنان به این نتیجه رسیدیم که هر دو دیدگاه اسلامی و غربی به اهمیت و نقش کلیدی و کاربردی تربیت اذعان و تأکید داشته‌اند ولیکن از نظر روش، ماهیت و اهداف تربیت با یکدیگر اختلاف‌نظر و تمایز داشتند. یکی از تفاوت‌های فطرت و طبیعت این است فطرت نحوه هستی انسان و بر مبنای خدامحوری بوده و مرتبه وجودی آن بالاتر از طبیعت می‌باشد. طبیعت علاوه بر انسان در امور نباتات و جمادات هم کاربرد دارد؛ ولی فطرت درونی و در امور ادراکی و ارادی انسان‌ها بکار می‌رود هر دو از الطاف رحمت الهی برای بقا و ادامه حیات مخلوقات لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10543
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0530‭MA ‭/530 1403 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.