دسترسی همگانی(OPAC) کتابخانه دانشکده رفاه
لوگو
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳

بررسی تأثیر عوامل کالبدی محیط آموزشی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی منطقه 8 تهران (1402) / احمدی ، غلامعلی، نویسنده بازکردن سند0521.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهاحمدی ، غلامعلی، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA100 ‭/521 1402
عنوان :بررسی تأثیر عوامل کالبدی محیط آموزشی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی منطقه 8 تهران
تکرار نام مولف :نرگس قدسی
ناشر:دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران)
سال نشر :1402
موضوع‌ها :اصفا
فضای آموزشی ؛ انگیزش ؛ پیشرفت تحصیلی ؛ عملکرد تحصیلی
چکیده :پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عوامل کالبدی محیط آموزشی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی منطقه 8 تهران انجام گردید. پژوهش از نوع کاربردی و توصیفی همبستگی بود. جامعه ‌آماری ‌پژوهش، ‌شامل ‌تمامی مدیران و دانش‌آموزان پایه ششم دختر مدارس ابتدایی منطقه 8 تهران در ‌سال تحصیلی 1402-1401، بودند که 260 نفر دانش‌آموز (130 نفر از مدارس برخوردار و 130 نفر از مدارس غیربرخوردار) و 10 مدیر از 10 مدرسه با استفاده از روش تصادفی چند مرحله‌ای در پژوهش شرکت داده شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش‌نامه‌های محقق ساخته عوامل کالبدی محیط آموزشی ویژه دانش‌آموزان و ویژه مدیران و همچنین پرسش‌نامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر بود. همچنین به منظور بررسی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان از نمرات و کارنامه تحصیلی آنها استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره در محیط نرم‌افزار SPSS نسخه 26 در سطح 05/0 استفاده گردید. یافته‌ها نشان داد بین مولفه‌های حیاط و سرویس بهداشتی، سالن اجتماعات، کلاس درس، کتابخانه، فضای ورزشی، آزمایشگاه و کارگاه و نمره کل عوامل محیطی فضای آموزشی با انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، ارتباط مثبت و معنی‌داری وجود داشت. همچنین مولفه‌های عوامل محیطی فضای آموزشی توانستند واریانس انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کنند
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10493
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0521‭MA ‭/521 1402 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.