دسترسی همگانی(OPAC) کتابخانه دانشکده رفاه
لوگو
جمعه ۲۹ فروردین ۱۴۰۴

رابطه راهبردهای فراشناختی و نگرش نسبت به مدرسه با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم (1401) / بیسادی ، صدیقه، نویسنده بازکردن سند0517.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهبیسادی ، صدیقه، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/517 1401
عنوان :رابطه راهبردهای فراشناختی و نگرش نسبت به مدرسه با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم
تکرار نام مولف :صدیقه بیسادی
ناشر:تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1401
شناسه افزوده :شعبانی ، زهرا، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
راهبردهای فراشناختی ؛ عملکرد تحصیلی
چکیده :پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه راهبردهای فراشناختی و نگرش نسبت به مدرسه با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان متوسطه دوم انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران که در سال تحصیلی 1401-1402 است. حجم نمونه تعداد 250 دانش‌آموز با روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شد. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های عملکرد تحصیلی فام و تیلور(1999)، آگاهی فراشناختی از راهبردهای خواندن مختاری و ریچارد (2002) و بهبود نگرش نسبت به مدرسه مک کوچ (2001) استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام) بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که بین راهبردهای فراشناختی با عملکرد تحصیلی رابطه معنی‌داری وجود دارد همچنین بین نگرش به مدرسه با عملکرد تحصیلی رابطه معنی‌داری وجود دارد
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10489
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0517‭MA ‭/517 1401 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.